Лірика Шевченка періоду після заслання. Біблія в житті Кобзаря

Додано: 13 квітня 2023
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 264 рази
13 запитань
Запитання 1

Поетичному осмисленню пройденого шляху, призначення митця присвячено твір

варіанти відповідей

 “Доля” 

 “У нашім раї на землі”

 “Думи мої, думи” 

 “Катерина”

Запитання 2

“Мій друже вбогий, нелукавий!

Ходімо дальше”, -у цих рядках НЕ використано

варіанти відповідей

епітет

метафора

 риторичного звертання

риторичного окличного речення

Запитання 3

Вірш “Доля” входить до

     

      

варіанти відповідей

циклу “В казематі”

періоду “трьох літ”

триптиху 

раннього періоду

Запитання 4

Вірш “Доля” за жанром

варіанти відповідей

послання

ода

медитація

пісня

Запитання 5

Вірш “Росли укупочці, зросли” є зразком лірики

      

варіанти відповідей

пейзажної 

громадянської

філософської

інтимної

Запитання 6

Який твір було написано в казематі

     

варіанти відповідей

“Садок вишневий коло хати”  

“Доля”

“Сон” (“На панщині пшеницю жала”) 

“Катерина”

Запитання 7

Біблійним мотивам присвячено твір

       

варіанти відповідей

“Росли укупочці, зросли…”

“Ісаїя. Глава 35”

“Перебендя”  

“Мені однаково”

Запитання 8

“Убогі, кайданами куті” у творі “Ісаія. Глава 35” – це

     

варіанти відповідей

ті, хто сидять у в’язниці 

невольники, приковані до скелі

кріпаки  

каменярі в ланцюгах

Запитання 9

Т. Шевченко удосконалив літературний жанр

      

варіанти відповідей

послання

поеми

драми 

повісті

Запитання 10

. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром

1 “Кавказ”

2 “Причинна”

3  “У мертвим, і живим, і ненародженим”

4 “У нашім раї на землі”

 

А балада

Б вірш

В пейзажна мініатюра

Г політична сатирична поема

Д послання

варіанти відповідей

1-Г, 2-А, 3-Д, 4-Б.

1-Г, 2-Д, 3-В, 4-А.

1-Г, 2-В, 3-Д, 4-Б.

1-Д, 2-А, 3-В, 4-Б.

Запитання 11

Установіть відповідність між назвами творів та цитатами з них

1  “Доля”

2 “Сон”

3 “Ісаія. Глава 35”

4 “Кавказ”

А “І спочинуть невольничі

Утомлені руки,

І коліна одпочинуть,

кайданами куті”

Б “Споконвіку Прометея

Там орел карає”

В “Ми не лукавили з тобою,

Ми просто йшли. У нас нема

зерна неправди за собою”

Г “Настане суд, заговорять

І Дніпро, і гори”

Д “Он глянь, у тім раї, що ти покидаєш

Латану свитину з каліки знімають”

варіанти відповідей

1-В, 2-А, 3-Д, 4-Б.

1-Б, 2-Д, 3-А, 4-В.

1-В, 2-Д, 3-А, 4-Б

1-Г, 2-А, 3-Д, 4-Б.

Запитання 12

Установіть відповідність між уривками та художніми засобами

1  анафора

2 порівняння

3  алітерація

4 ліричні звертання

 

А “Така її доля…

О Боже мій милий”

Б “За кражу, за войну, за кров,

Щоб братню кров пролити просять

І потім в дар тобі приносять

З пожару вкрадений покров”

В “Цариця – небога, Мов опеньок засушений,

Тонка, довгонога”

Г “Та нетрями,

Та глибокими ярами,

Та широкими степами,

Та байраками”

Д “Борітеся – поборете,

Вам Бог помагає”

 

варіанти відповідей

1-А, 2-В, 3-А, 4-Г.

1-Д, 2-В, 3-Б, 4-Г.

1-Г, 2-А, 3-В, 4-Д.

1-Г, 2-В, 3-Б, 4-А.

Запитання 13

Установіть відповідність між уривками та художніми засобами

1  метафора

2  тавтологія

3  анафора

4  риторичне звертання

 

А “Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива”

Б “І в темній темниці голодом замучив”

В “Не вернуться сподівані,

Не вернеться воля”

Г “Не вернуться запорожці,

Не встануть гетьмани”

Д “Будеш, батьку панувати,

поки живуть люди…”

варіанти відповідей

1-Б, 2-А, 3-В, 4-Д.

1-А, 2-Б,3-В,4-Д.

1-Д,2-А, 3-Г, 4-В.

1-А, 2-Д, 3-В, 4-Г.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест