Теоретичні та методичні основи дошкільної лінгводидактики

Додано: 26 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 307 разів
20 запитань
Запитання 1

Словник дітей старшого дошкільного віку можна охарактеризувати так:

варіанти відповідей

Активно формується фразове мовлення. Висловлювання дитини стають граматично оформленими, починають засвоювати граматичну будову мовлення: засвоюють відмінкові закінчення, узгоджують прикметник з іменником, використовують деякі прийменники (на, у), оволодівають навичками використання в мовленні форм однини та множини іменників

Дитина знає назви багатьох оточуючих предметів. Вона узагальнює їх, тобто розрізняє різні групи предметів та називає їх: посуд, одяг, іграшки, тварини і т.д. , користуються в мовленні простими і складними реченнями.

Діти рівномірно використовують у мовленні всі частини мови, складні слова, слова з абстрактним значенням, доречно застосовують прислів'я, приказки, образні вирази, фразеологізми, користується антонімами, синонімами, багатозначними словами, словами у переносному значенні, оперує узагальненими слова­ми різного ступеня, поняттями.


Дитина в цьому віці починає висловлювати особисту думку з приводу якихось подій, розмірковує про оточуючі предмети. За допомогою дорослих переказує казки, повторює невеликі вірші, покращується звуковимова: правильно вимовляють свистячі звуки (с, з, ц), починають вимовляти шиплячі звуки (ш, ж, ч).

Запитання 2

Переказ – це....

варіанти відповідей

двосторонній обмін інформацією між двома або більше людьми у вигляді питань та відповідей

свідоме відтворення літературного тексту в усному мов­ленні. Це - складна діяльність, в якій задіяно пам'ять, уяву, мислення дитини

динамічна, упорядкована сукупність стійких, індивідуально психологічних особливостей, котрі формуються в процесі життєдіяльності людини.

Запитання 3

Зазначте вимоги до сучасного заняття з мовлення:


варіанти відповідей

чітко визначати розвивальні, навчальні, виховні завдання

наявність "ситуації успіху"

використовується один вид діяльності 

вчити дітей знаходити багатоваріантне розв’язування поставлених завдань

·мотивація дітей під час заняття

Запитання 4

Яким чином не варто вивчати вірші під час занять:

варіанти відповідей

з усією групою

по дві особи разом

кожна дитина окремо

Запитання 5

Мовлення - це..

варіанти відповідей

функціонуюча система, нерозривно повязана з усіма галузями суспільного життя

вияв одиниць мов всіх рівнів і правил їх поєднання

засіб конкретизації мовленнєвого спілкування

вияв процесу формулювання думки

Запитання 6

Які види мовленнєвої діяльності діти опановують в ЗДО?

варіанти відповідей

сприймання

розуміння

слухання

читання

говоріння

Запитання 7

До наочних методів навчання, які використовуються на заняттях з мовлення, ми відносимо:

варіанти відповідей

показ лялькового театру

показ тіньового театру

розглядання предметів та бесіда про них

практичні та словесні

Запитання 8

З чого починається робота з виховання звукової культури мовлення?

варіанти відповідей

хорове проголошення чистомовок, скоромовок, потішок

проводяться вправи на вимову цих звуків

вправи на вимову звуків в зв'язному мовленні 

дається показ і пояснення артикуляції звуку

звук включають в слова чи фрази

Запитання 9

Яким чином здійснюється артикуляція звука [ц]?

варіанти відповідей

внаслідок зближення кінчика язика з ділянкою біля верхніх різців і альвеоль і дальшого поступового переходу цього зімкнення в коротку щілину. Середня спинка язика не піднімається вгору

широкий кінчик язика змикається з переднім краєм твердого піднебіння, і це зімкнення далі поступово переходить у коротку щілину

задня спинка язика наближається до переднього краю м'якого піднебіння

корінь язика відтягується назад, а маленький язичок займає положення, близьке до того, яке він займає при творенні звука [х]

Запитання 10

Який метод навчання відповідає визначенню: образний, емоційний, структурований виклад подій, заснований на фактичному матеріалі? 


варіанти відповідей

слухання творів художньої літератури

розповідь

гра

читання вихователем творів художньої літератури

бесіда

Запитання 11

Формування в дітей фонетичного слуху передбачає:

варіанти відповідей

удосконалення навички читання і письма

удосконалення звуковимови

 розвиток мовлення

удосконалення говоріння

Запитання 12

Форми мовлення у ранньому віці:

варіанти відповідей

слово

речення

ситуативне та діалогічне мовлення

монологічне мовлення

контекстове мовлення

гукання, гуління, белькіт

пояснювальне мовлення

Запитання 13

«Виховання дітей від народження до шести років повинно відбуватися у мате­ринській школі» — цю думку висловив:

варіанти відповідей

К.Ушинський

В.Одоєвський

Я.Коменський

Л. Федоренко

Запитання 14

Автором методу «показ з називанням» є:

варіанти відповідей

Є.Тихеєва

А.Богуш

Н.Гавриш

Л.Калмикова

Запитання 15

Праці «Методика навчання дітей рідної мови і ознайомлення з навколишнім у до­шкільному закладі», «Методика навчання дітей української мови у дошкільному закладі», «Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика» написані:

варіанти відповідей

С.Русовою

Н.Гавриш

А.Богуш

Запитання 16

Основними засобами розвитку мовлення є:

варіанти відповідей

мовлення дорослих, мовлення дітей

організація спілкування у різних видах діяльності з довкілля, природа, ознайом­лення з художньою літературою; використання технічних засобів навчання

мовлення вихователя

гра, навчання, праця;

сприймання різних видів образотворчого мистецтва 

Всі відповіді правильні

Запитання 17

На комплексному мовленнєвому занятті об'єднують три цілком самостійних мов­леннєвих завдання

варіанти відповідей

словникова робота

грамота

зв'язне мовлення

граматика

звукова культура мовлення

ознайомлення з художньою літературою

Запитання 18

Дошкільна лінгводидактика (методика навчання мови) — це:

варіанти відповідей

частина дошкільної педагогіки, яка розробляє єдину систему навчально-виховної робо­ти з розвитку мови, узагальнює передовий досвід дошкільних закладів, досвід кращих ви-хователів-новаторів і сім'ї, процес засвоєння дітьми дошкільного віку усної рідної мови

педагогічна наука, яка вивчає закономірності розвитку мови дітей на різних ві­кових етапах, специфіку педагогічної діяльності, спрямованої на формування мов­леннєвих навичок у дітей, форми, засоби, методи і прийоми навчання дітей рідної мови.

педагогічна наука, яка вивчає закономірності педагогічної діяльності, спрямо­ваної на формування мовлення у дітей дошкільного віку в дитячому садку;

Запитання 19

Об'єктом української дошкільної лінгводидактики є:



варіанти відповідей

навчально-мовленнєва діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі, тобто організований, цілеспрямований процес використання мови для передаван­ня і засвоєння суспільно-історичного досвіду, оволодіння суспільними способами дій з метою спілкування та планування діяльно

закономірності засвоєння дітьми мови.

 мова;

Запитання 20

Предмет української дошкільної лінгводидактики:

варіанти відповідей

мовленнєва діяльність;

процес розвитку мовлення дітей та навчання їх рідної мови на різних етапах дошкільного дитинства.

педагогічна діяльність, спрямована на формування мовленнєвих навичок дошкільників;

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест