Моніторинг

Додано: 23 жовтня 2022
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 133 рази
24 запитання
Запитання 1

1.   Повноголосся – наявність сполучень -оро-, -оло-, -ере-, -еле- на місці праслов’янських сполучень -ор-, -ол-, -ер-, -ел- – характерне …

варіанти відповідей

А для всіх слов’янських мов

Б для всіх східнослов’янських мов

В тільки для російської та білоруської мов

Г тільки для української мови

Запитання 2

1.   Яке видання було адресоване одночасно і дітям (містило матеріали для навчання грамоти), і дорослим (уміщало уривки про виховання дітей із послань апостола Павла)?

варіанти відповідей

А «Буквар» Івана Федорова

Б граматика Мелетія Смотрицького

В «Апостол» Івана Федорова

Г граматика Івана Ужевича

Запитання 3

1.   Яка мовознавча праця була написана по-латині у Франції церковнослов’янську й українську як два різновиди однієї мови?

варіанти відповідей

граматика Мелетія Смотрицького

граматика Лаврентія Зизанія

граматика Івана Ужевича

граматика Олексія Павловського

Запитання 4

1.   Позначте правильне визначення поняття літературна мова.

варіанти відповідей

А мова художньої літератури та засобів масової інформації

Б унормований варіант загальнонародної мови, що використовується в художній та науковій літературі

В оброблена, унормована форма загальнонародної мови, яка в усному та писемному різновидах обслуговує культурне життя народу, усі сфери його суспільної діяльності

Г книжний варіант загальнонародної мови

Запитання 5

 Позначте рядок, у якому порушено стилістичні норми української літературної мови.

варіанти відповідей

А Усі вищезазначені питання будуть винесені на порядок денний зборів.

Б Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчальної роботи Петренка І.П.

В З метою вивчення якості викладання математики проведено моніторинг знань учнів.

Г Уклінно прошу надати відпустку до 12 жовтня поточного року.

Запитання 6

Про який стиль мовлення йдеться?

Один з найшироковживаніших серед усіх стилів мовлення, адже він забезпечує потреби суспільства, пов’язані з політикою, адміністративною та господарською діяльністю, відзначається пропагандистським характером. Цей стиль акумулює в собі логічність, точність, експресивність, емоційність, переконливість, хоча виник і сформувався відносно пізно.

варіанти відповідей

А художній

Б розмовний

В науковий

Г публіцистичний

Запитання 7

У яких випадках ненаголошений [о] вимовляється як [оу]?

варіанти відповідей

А лише в деяких словах перед складом з ненаголошеним [у]

Б у всіх словах перед складом з наголошеним [у]

В лише в деяких словах перед складом з наголошеним [у]

Г у всіх позиціях

Запитання 8

У мовленнєвій ситуації адресант – це

варіанти відповідей

А слухач, аудиторія

Б ініціатор діалогу

В людина, до якої звернена мова

Г учні класу

Запитання 9

Ненаголошені [е] та [и] у вимові зближуються і вимовляються:

варіанти відповідей

А як [ие]

Б як [еи]


В як [і]

Г як [еи], то як [ие]

Запитання 10

Основою для літературної мови 

варіанти відповідей

А середньонаддніпрянська група говірок південно-східного діалекту

Б північний діалект

В слобожанська група говірок південно-східного діалекту

Г південно-західний діалект

Запитання 11

Позначте рядок, у якому порушені пунктуаційні норми української літературної мови.

варіанти відповідей

А Напевно, ти знаєш усі таємниці мій друже.

Б Навіть для тебе, сину, це завдання заскладне!

В Чи не бачили ви, дядьку, тут буланого коня?

Г Олесю, ти не злякалася, моя дитино?

Запитання 12

На перший склад падає наголос у словах рядка

варіанти відповідей

А форзац, добуток, ознака

Б рівнина, щипці, латте

В косий, зручний, русло

Г аркушик, дано, фольга

Запитання 13

Позначте слово, у якому два лабіалізовані (огублені) голосні звуки.

варіанти відповідей

А прапор

Б окунь

В сила

Г душа

Запитання 14

Позначте слово, у якому є глотковий звук.

варіанти відповідей

А лихий

Б аґрус

В вікно

Г вогонь

Запитання 15

Позначте рядок, у якому в усіх словах однакова кількість букв і звуків.

варіанти відповідей

А джміль, щирість, колосся

Б праця, відлуння, ощадливість

В хитрість, об’єднання, тягар

Г щедрість, ячмінь, порядок

Запитання 16

Позначте слово, у якому є асиміляція за дзвінкістю – глухістю.


варіанти відповідей

А піднімаються

Б вокзал

В радість

Г вогко

Запитання 17

1.   Позначте рядок, у якому в усіх словах є середньоязиковий звук.

варіанти відповідей

А майстер, обов’язок, людство

Б м’ячик, під’їзд, тюлень

В пір’їнка, діяльність, сойка

Г їжак, військо, рядок

Запитання 18

1.   Букву е треба писати в усіх словах рядка.

варіанти відповідей

А вип..щений, долон..чка, удалеч..ні, овочесхов..ще

Б книж..чка, корн..плоди, город..на, б..нтежити

В випл..каний, гус..ниця, защ..друвати, л..ментувати

Г ож..ледь, сив..на, замер..хтіти, л..вада

Запитання 19

Спрощення в групах приголосних відбувається в усіх словах рядка.


варіанти відповідей

А очис(т)ний, віс(т)ник, проїз(д)ний, скатер(т)ка

Б безшелес(т)но, пес(т)ливий, корис(т)ний, наїз(д)ник

В заїз(д)ний, чес(т)ний, пристрас(т)ний, шіс(т)надцять

Г швидкіс(т)ний, якіс(т)ний, хворос(т)няк, щас(т)ливий

Запитання 20

Подовження приголосних відбувається в усіх словах рядка.


варіанти відповідей

А безсмер(т)я, сі(л)ю, роздорі(ж)я, відчу(т)я

Б віді(л)єш, зати(ш)я, безчес(т)я, ні(ч)ю

В на(л)ю, жи(т)євий, мі(д)ю, коло(с)я

Г знаря(д)я, ста(т)я, бага(т)я, сторі(ч)


Запитання 21

Позначте слово, у якому допущено помилку в поділі на склади.


варіанти відповідей

А вер-бо-вий 

Б за-три-ма-ти

В зір-ка

Г чис-то-та

Запитання 22

Позначте слово, у якому є регресивна дисиміляція приголосних звуків. 


варіанти відповідей

А річний

Б ручний

В мірошник

Г горішник

Запитання 23

Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку.


варіанти відповідей

А розсипати [р о с: и́ п а т и], здається [з д а й е́ т΄ с΄ а]

Б знайомишся [з н а й о́ м и с΄: а], медвяний [м еи д в й а́ н и й]

В бджілка [б д͡ж і́ л к а], неси [н е с и́]

Г ллється [л΄: е́ ц΄: а], істотні [і с т о́ т н΄ і]

Запитання 24

Позначте рядок, у якому всі слова складаються тільки з глухих приголосних

варіанти відповідей

А сокира, хата, стріха

Б капуста, пісок, шепіт

В друзі, шість, холод

Г косар, фотограф, каша

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест