1. Повноголосся – наявність сполучень -оро-, -оло-, -ере-, -еле- на місці праслов’янських сполучень -ор-, -ол-, -ер-, -ел- – характерне …
1. Яке видання було адресоване одночасно і дітям (містило матеріали для навчання грамоти), і дорослим (уміщало уривки про виховання дітей із послань апостола Павла)?
1. Яка мовознавча праця була написана по-латині у Франції церковнослов’янську й українську як два різновиди однієї мови?
1. Позначте правильне визначення поняття літературна мова.
Позначте рядок, у якому порушено стилістичні норми української літературної мови.
Про який стиль мовлення йдеться?
Один з найшироковживаніших серед усіх стилів мовлення, адже він забезпечує потреби суспільства, пов’язані з політикою, адміністративною та господарською діяльністю, відзначається пропагандистським характером. Цей стиль акумулює в собі логічність, точність, експресивність, емоційність, переконливість, хоча виник і сформувався відносно пізно.
У яких випадках ненаголошений [о] вимовляється як [оу]?
У мовленнєвій ситуації адресант – це
Ненаголошені [е] та [и] у вимові зближуються і вимовляються:
Основою для літературної мови
Позначте рядок, у якому порушені пунктуаційні норми української літературної мови.
На перший склад падає наголос у словах рядка
Позначте слово, у якому два лабіалізовані (огублені) голосні звуки.
Позначте слово, у якому є глотковий звук.
Позначте рядок, у якому в усіх словах однакова кількість букв і звуків.
Позначте слово, у якому є асиміляція за дзвінкістю – глухістю.
1. Позначте рядок, у якому в усіх словах є середньоязиковий звук.
1. Букву е треба писати в усіх словах рядка.
Спрощення в групах приголосних відбувається в усіх словах рядка.
Подовження приголосних відбувається в усіх словах рядка.
Позначте слово, у якому допущено помилку в поділі на склади.
Позначте слово, у якому є регресивна дисиміляція приголосних звуків.
Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку.
Позначте рядок, у якому всі слова складаються тільки з глухих приголосних
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома