Самостійна робота №8

Додано: 10 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: Морфологія
Тест виконано: 27 разів
23 запитання
Запитання 1

1.    Правильним є твердження в рядку

варіанти відповідей

іменники птаство, повітря, листя вживаються тільки в однині

 іменники слива, грім, колосся мають форми однини та множини

іменники зілля, двері, окуляри вживаються тільки у множині

 іменники насіння, хитрощі, Ромни вживаються тільки у множині

Запитання 2

   Усі іменники в рядку відносяться до чоловічого роду

варіанти відповідей

шимпанзе, путь, Львів, аташе

тюль, кір, накип, нежить

рукопис, кахель, Сибір, шинель

магістраль, перекис, денді, кюре

Запитання 3

 Усі числівники належать до складених у рядку

варіанти відповідей

 шістнадцять, вісімнадцятирічний, триста два

 одна четверта, дев’ятисотий, півтораста

 чотириста, шістдесят, сімнадцять

 двадцять п’ять, триста сороковий, дві сьомі

Запитання 4

   Укажи рядок, де допущено помилку при відмінюванні числівника 

варіанти відповідей

сімдесятьох, сорока, чотирнадцятьма

трьомстам, шістдесяти, дев’ятистами

п’яти, двохсот, на трьохстах

чотирма, восьмисот,сорока двох

Запитання 5

    Частку вжито в реченні 

варіанти відповідей

Переливати з пустого в порожнє.

Ні в казці сказати, ні пером описати.

Кожному овочеві свій час.

 Нова хатка – нова гадка.

Запитання 6

   Без не не можна вживати всі слова рядка:    

 

варіанти відповідей

не/розважність, не/жирний, не/етичний      

не/смішний, не/істотний, не/знищенний

не/нависний, не/посидючий; не/стям­ний  

не/сусвітній, не/людяний, не/мислимий

Запитання 7

   Усі слова потрібно писати через де­фіс у рядку:

 

варіанти відповідей

науково/виробничий, науково/до­слідний, науково/освітній,

науко­во/популярний

науково/теоретичний, науково/тех­нічний, науково/розроблений,

науко­во/пізнавальний

 науково/доведений, науково/до­поміжний, науково/фантастичний, науково/обгрунтований

 економіко/юридичний, вельми/ша­новний, соціально/правовий,

вузь­ко/спеціальний

Запитання 8

  Усі займенники потрібно писати ра­зом у рядку

варіанти відповідей

будь/який, де/хто, аби/хто, ні/кого

де/який, ні/який, аби/що, кимо/сь

ні/скільки, де/який. будь/хто, кого/сь

хто/сь, де/котрий, хтозна/який, будь/що

Запитання 9

   Усі прислівники потрібно писати че­рез дефіс у рядку

варіанти відповідей

де/таки, ось/ось, гидко/бридко , на/осліп

тишком/нишком, зі/споду, в/сімох, на/жаль

без/відома, чим/дуж, казна/коли, будь/де

по/вовчи, сяк/так, на/гора, десь/інде

Запитання 10

Усі сполучники належать до суряд­них у рядку

 

 

варіанти відповідей

  але, немов, однак , і

чи, проте, то ... то, та

 то, ніби, зате, аби

коли, та, хоча, ні... ні

Запитання 11

Усі дієслова вжито в наказовому спо­собі в рядку

варіанти відповідей

натисни, придбаєте, нагадаєш

розкажіть, надумають, витримати

поміркуймо, навчитесь, опрацюйте

дослідімо, перегорніть, натріть

Запитання 12

З’ясуйте, якою частино мови є виділене слово в реченні

Коли буду я навіть сивою і життя моє піде мрякою, я для тебе буду красивою, а для когось, може, й ніякою.

варіанти відповідей

прийменник

прислівник

частка

сполучник

Запитання 13

Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні 

варіанти відповідей

А У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.

Б Найбільш складне під час виступу – це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.

В Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.

Г Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше за найпідготовленішого доповідача.

Д Найефективніша форма підготовки до дискусії – це тренувальний 

Запитання 14

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати 

варіанти відповідей

А нас вражала неповторна краса степової природи.

Б стан нашого здоров’я значно покращився.

В було зроблено багато цікавих фотографій.

Г  легенди й перекази зачаровували таємничістю.

Д   ми ще раз упевнилися в неповторності України.

Запитання 15

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

А тире 1 – між підметом і присудком   

 Б коми 2, 5 – на межі підрядних частин складного речення     

 В коми 3, 4 – при вставному слові     

 Г кома 6 – при відокремленому означенні

Д   кома 7 – на межі сурядних частин складного речення

Запитання 16

Тире треба поставити мiж частинами речення (oкpeмi роздiловi знаки пропущено)

варіанти відповідей

А  Aнi шелесту не було чути aнi колихання не було помiтно

Б  Сива пелена заслала поле й ця пелена схожа на м'якенький, розсiяний у повiтрi  попiл.

В Сулима подав знак i вiйська приготувалися до штурму .


Г  Сонця на землi не було але вгорi, у небi, жайворонки були вже золотими 

Запитання 17

Вкажіть речення з відокремленим означенням

варіанти відповідей

А Володимир Іванович Вернадський, український

учений, видатний натураліст і геніальний мислитель, належить до когорти природодослідників, які прагнули осягнути суть світу загалом.

Б Як любити, мій козаче, Твої чорні брови,Твої очі, що неначе Золоті підкови.

В Він так і залишив квітку разом із густим кущиком

трави в її зеленому храмі, обережно обкосивши, пішов далі.


Г Але він тримався, щоб не збити з неї росички, не

зняти дорогої краси, дарованої природою.


Д Крім цмину піскового, на Україні ще поширені

цмин щитоносний, який зростає на приморських пісках Азовського та Чорного морів і цмин запашний.

Запитання 18

З’ясуйте, який тип підрядної частини фрагменту складного речення:

Заспіваю пісню, що…    

варіанти відповідей

А обставина мети

Б означальне

В з'ясувальне

Г обставина місця

Д обставина часу

Запитання 19

Визначте вид односкладного речення.

Сьогодні відзначають День українського козацтва.

варіанти відповідей

А означено-особове

Б неозначено- особове

В безособове

Г узагальнено-особове

Запитання 20

Вкажіть тип складного речення.

Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.

варіанти відповідей

А складносурядне

Б складнопідрядне

В безсполучникове

Г складне з різними видами зв’язку

Запитання 21

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні  Нині важко й уявити, що відносно недавно – якихось сорок

років тому – чи не головним засобом духовного порозуміння в молодіжному середовищі була не рок-музика, а таки поезія.

варіанти відповідей

А займенник

Б прислівник

В сполучник

Г частка

Д прийменник

Запитання 22

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні Нині  важко й уявити, що відносно недавно –якихось сорок років тому – чи не головним засобом духовного порозуміння в молодіжному середовищі була не рок-музика, а таки поезія.

варіанти відповідей

А прийменник

Б сполучник

В прислівник

г частка

Запитання 23

 Укажіть рядки, у яких записано тільки фразеологізми:

варіанти відповідей

А викидати коника, частувати березовою кашею, крапля в морі, летіти на крилах;

Б курям на сміх, легка сумка, легка рука, кров обізвалася;

В летіти на крилах, чути крила за плечима, погладити котика, коти шкребуть на серці;

Г топтати в болото, накрити мокрим рядном, як сніг на голову, точити ляси.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест