морфологія

Додано: 2 лютого
Предмет: Українська мова, 11 клас
24 запитання
Запитання 1

Що таке морфологія?

варіанти відповідей

- наука, яка вивчає словотвір

- це наука, що вивчає самостійні частини мови

Запитання 2

Іменник- це ?

варіанти відповідей

- це самостійна частина мови, яка вивчає ознаку предмета, описує його та відповідає на запитання який? яка? які? і тд.

-це самостійна частина мови, що називає дію предмета та відповідає на запитання що робить? що зробить? що буде робити? і тд

- це самостійна частина мови, що називає предмет і відповідає на питання хто? що?

- це самостійна частина мови, що називає місце дії та відповідає на питання де? куди? звідки?

Запитання 3

НЕПРАВИЛЬНО поєднано прикметник з іменником у рядку

варіанти відповідей

рожеве фламінго

маленький поні

справедливе журі

дороге таксі

Запитання 4

Назвами істот є всі іменники в рядку

варіанти відповідей

загін, пташеня, Сергій

вишня, чайка, дитина

натовп, бактерія, дівчина

Зевс, хокеїст, собака

Запитання 5

Підметом є виділений іменник у реченні

варіанти відповідей

Хочеш розповім я казку гір?( В. Вознюк)

У хвилях ночі десь грім гуркоче ( З. Мороз)

У грушах своїх загрузає осінь(С. Осика)

Кришталевії джерела до весни укрила крига( С. Фоменко)

Запитання 6

Форму Кл.в утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

Ксеніє, Тетяно, Ігоре, Анастасіє

Софія, Оля, Іра

Оксано, Ірине, Богдану

Запитання 7

Лише в однині вживаються всі іменники рядка

варіанти відповідей

горище, радість, блакить

молодь, бензин, катер

Чигирин, молоко, слава

людство, сум, троянда

Дніпро, козацтво, ім’я

Запитання 8

У якому рядку всі іменники належать до чоловічого роду?

варіанти відповідей

рояль, дриль, продаж, жаднюга, папороть

перекис, підпілля, картель, нежить, пропис

шлях, честь, рукопис, накип, висип

вірність, прокурор, воля, Ілько, гілля

тюль, дріб, край, сон, Сибір

Запитання 9

Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку

варіанти відповідей

Р. в. двохсот п’ятдесяти шести

Д. в. двомстам п’ятдесяти шести

Зн. в. двісті п’ятдесят шість

Ор. в. двомастами п’ятдесятьма шістьма

М. в. (на) двохсот п’ятдесяти шести

Запитання 10

Тільки іменники у рядку

варіанти відповідей

чесність, стрибати, веретено

вдень, мрія, малюнок

четвірка, читання, ліс

перехід, перехідний, переходити

Запитання 11

Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку

варіанти відповідей

за двадцять десята

двадцять до десятої

двадцять на десяту

без двадцяти десять

Запитання 12

Вкажи дієприслівник

варіанти відповідей

успішною

впродовж

усього

опановуючи

Запитання 13

Вкажи частку

варіанти відповідей

здатна

тілики

тоді

іншої

Запитання 14

Вкажи прислівник

варіанти відповідей

здатна

тільки

тоді

іншої

Запитання 15

Вкажи дієслово

варіанти відповідей

чи

що

є

така

Запитання 16

вкажи дієприкметник

варіанти відповідей

Серед

тут

замріяна

що

Запитання 17

У першому реченні вжито прикметників  

 [1] На ще не зовсім заплющене око озера впав густий туман. [2] Улоговину заповнив білий пухнастий оболок, що спустився на прогаль урочища Нечимного. [3] Лише Водяник ніби ще стереже від остаточного занепащення легендарне озеро народжене льодовиком. [4] Ось він, прорвавши пелену туману, виринув з води. [5] Потім приліг подрімати в озері. [6] Голубе око плеса дивиться на небо, яке гойдають крилами й озвучують прощальними звуками перелітні птахи.


варіанти відповідей

  один                                       

  п’ять

   два  

  три 

  чотири   

Запитання 18

Пуктуаційну помилку допущено в реченні 

 [1] На ще не зовсім заплющене око озера впав густий туман. [2] Улоговину заповнив білий пухнастий оболок, що спустився на прогаль урочища Нечимного. [3] Лише Водяник ніби ще стереже від остаточного занепащення легендарне озеро, народжене льодовиком. [4] Ось він прорвавши пелену туману виринув з води. [5] Потім приліг подрімати в озері. [6] Голубе око плеса дивиться на небо, яке гойдають крилами й озвучують прощальними звуками перелітні птахи. 


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 19

Правильно утворено ступені порівняння прикметників у рядку  

варіанти відповідей

найбільш весняний, щонайтонший, менш свіжий, тривожніший

якнайцікавіший, найбільш вагомий, менш глухий, більш свіжий

щонайгірший, найстарший, найменш дзвінкий, більш серйозний

порожніший, дуже веселий, більш оригінальний, найнадійніший

предобріший, найбільш вишуканий, щонайкращий, найбільш сумний

Запитання 20

Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні  

варіанти відповідей

Сила слова гостріша від штика. 

Краю, мій краю, кращого за тебе я в житті не знаю. 

Треба знайти найбільш зручний шлях.

Щоб світ став добрішим, треба почати з самого малого.

У долинах річок клімат більш сприятливий для землеробства.

Запитання 21

Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка  

варіанти відповідей

далекий, червоний, дрібний,  короткий 

дорогий, близький, крижаний, новий 

героїчний, смішний, синьоокий, зручний 

високий, великий, сміливий, солонуватий

сливовий, білий, пізній, сухий

Запитання 22

  Дієприслівник є в реченні  

 [1] Перші християнські князі дуже пильно зважали на те, щоб громадянству дати початки грамотності й науки. [2] Школи містилися при кафедральних церквах у великих містах: тут було більше освіченого духовенства, що ставало за вчителів. [3] Були також школи при монастирях, а згодом і по селах почали вчити молодь. [4]Учителями були священники та дяки. [5]За підручники слугували богослужебні книги, зокрема Псалтир. [6] Учитель навчав усіх разом, показуючи їм, як писати і читати. [7] Але власне кажучи, і від світських людей не вимагали особливо великого знання.

варіанти відповідей

1

2

4

5

6

Запитання 23

Пуктуаційну помилку допущено в реченні  

[1] На ще не зовсім заплющене око озера впав густий туман. [2] Улоговину заповнив білий пухнастий оболок, що спустився на прогаль урочища Нечимного. [3] Лише Водяник ніби ще стереже від остаточного занепащення легендарне озеро народжене льодовиком. [4] Ось він, прорвавши пелену туману, виринув з води. [5] Потім приліг подрімати в озері. [6] Голубе око плеса дивиться на небо, яке гойдають крилами й озвучують прощальними звуками перелітні птахи.

варіанти відповідей

1

3

5

6

7

Запитання 24

Відповідає схемі [ ], (…) речення  

[1] Перші християнські князі дуже пильно зважали на те, щоб громадянству дати початки грамотності й науки. [2] Школи містилися при кафедральних церквах у великих містах: тут було більше освіченого духовенства, що ставало за вчителів. [3] Були також школи при монастирях, а згодом і по селах почали вчити молодь. [4]Учителями були священники та дяки. [5]За підручники слугували богослужебні книги, зокрема Псалтир. [6] Учитель навчав усіх разом, показуючи їм, як писати і читати. [7] Але власне кажучи, і від світських людей не вимагали особливо великого знання.

варіанти відповідей

1

3

4

5

7

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест