Мовленнєвий етикет.

Додано: 18 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 478 разів
48 запитань
Запитання 1

Ви приїхали до установи і не можете знайти потрібний кабінет. Необхідно спитати, куди йти. Як краще звернутися до незнайомої людини:


варіанти відповідей

пане, пані, я вибачаюся;

добродію, добродійко, допоможіть;

громадянине, громадянко;

чоловіче, жіночко;

вибачте, підкажіть, будь ласка, як пройти....

Запитання 2

З якої мови запозичено слово"етикет"?

варіанти відповідей

англійської

французької

німецької

Запитання 3

Де з`явився перший збірник правил етикету?

варіанти відповідей

У Франції

У стародавній Греції

У стародавньому Єгипті

Запитання 4

Хто сформулював правила етикету на наших землях?

варіанти відповідей

Ярослав Мудрий

Данило Галицький

Володимир Мономах

Запитання 5

Правила вітання, знайомства, прощання, вибачення, схвалення становлять

варіанти відповідей

культуру поведінки

мовленнєвий етикет

мораль

Запитання 6

Яке зі слів має значення при перекладі з іноземної мови "етикетка, ярлик"

варіанти відповідей

культура

етикет

естетика

мораль

Запитання 7

Етикет – це …

варіанти відповідей

сукупність правил

форма звертання

сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків

Запитання 8

Діловий етикет – це ...

варіанти відповідей

форма ділового звертання та представлення

норми, які регулюють стиль роботи, поведінки, спілкування в діловій сфері

сукупність правил поведінки, які регулюють зовнішні прояви людських стосунків

Запитання 9

Вислів "Заговори, щоб я тебе побачив" належить:

варіанти відповідей

Аристотелю

Сократу

Карнегі

Софокл

Запитання 10

Назвіть загальноприйняті особливості представлень, оберіть декілька варіантів:

варіанти відповідей

чоловік, незалежно від віку і посади, завжди представляється жінці першим

при рівному службовому статусі більш літній представляється молодшому

одна особа завжди представляється парі, групі

Запитання 11

Культура мовлення – це… 

варіанти відповідей

розділ мовознавчої науки, який вивчає нормативність мови

відшліфований варіант вимови, слововживання

досконале володіння мовою, її нормами у процесі мовленнєвої діяльності

володіння кількома мовами, що дає можливість вільно спілкуватися з носіями різних мов

Запитання 12

Мовленнєвий етикет - це

варіанти відповідей

правила вживання слів, дотримання милозвучності у вимові

обмін інформацією, передача її однією людиною іншій

сукупність речень, об'єднаних у тематичну цілісність за правилами певної мовної системи

культура поведінки у різних життєвих ситуаціях

дотримання правил мовленнєвої поведінки, прийнятої у суспільстві

Запитання 13

Знайдіть зображення, яке може бути ілюстрацією правильного ведення дискусії. Виберіть декілька відповідей.

варіанти відповідей
Запитання 14

Продовжіть подане твердження.

Невід’ємною рисою культури мовлення є...

варіанти відповідей

дотримання норм літературної мови;

чіткість, логічність висловленої думки, незалежно від сфери використання;

дотримання специфіки літературної та діалектної вимови;

структурна організація усного та писемного мовлення;

важливість засвоєння етикету ділової сфери.

Запитання 15

Укажіть рядок, у якому не названо етикетні вербальні засоби спілкування:

варіанти відповідей

вибачення, присяга;

співчуття, розрада;

поздоровлення, віншуванням;

міміка і жести;

комплімент.

Запитання 16

Визначте рядок, у якому всі словосполучення потребують стилістичного редагування:

варіанти відповідей

спланувати відпустку, підсумувати вивчене, мого зошита;

відтворення місцевого колориту, у нашому магазині;

зазначений в оголошенні, досягли успіхів рідного слова;

любий із присутніх, свою автобіографію, приймати участь;

страшні слова, широта кругозору, посієш вчасно.

Запитання 17

Засоби спілкування поділяються:

варіанти відповідей

Вербальні та невербальні

Темп, інтонація мовлення

Контакт очима та засоби повідомлення

Риторичні прийоми та міміка

Запитання 18

Залежно від змісту , призначення , способу проголошення й обставин спілкування виділяють такі жанри публічного виступу:

варіанти відповідей

доповідь , промова , виступ , повідомлення , лекція

Використання анімаційного тексту в поєднанні з діаграмами, графіками та ілюстраціями 

презентація-доповідь, презентація-реклама

Запитання 19

Публічна відстань складає:


варіанти відповідей

до 0,5 м

0,5-1,2 м

3,7 м і більше.

1,2 -3,7 м;

Запитання 20

Ви розмовляєте з своїм найкращим другом. На якій відстані від нього ви будете стояти

варіанти відповідей

 5,5 м



3, 5 м

2,5 м

1 м

Запитання 21

Як називають складний, цілеспрямований процес встановлення та розвитку контактів між людьми, взаємодії особистостей, в основі якого лежить обмін інформацією, думками, почуттями тощо?

варіанти відповідей

Мовний стиль

Спілкування

Мовні норми

Літературна мова

Запитання 22

Що таке нарада?

варіанти відповідей

Форма колективного обговорення проблеми, мета якої – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблеми.

Спільне обговорення важливих питань і прийняття рішень у всіх сферах громадського й політичного життя, форма управлінської діяльності, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників, дієва форма залучення членів трудового колективу до розв'язання завдань

Усі відповіді правильні.

Форма прийняття колективного рішення щодо питання, яке хвилює громадськість; на обговорення збираються люди, яких об’єднує якийсь інтерес.

Запитання 23

Що таке збори?


варіанти відповідей

Форма прийняття колективного рішення щодо питання, яке хвилює громадськість; на обговорення збираються люди, яких об’єднує якийсь інтерес.

Форма колективного обговорення проблеми, мета якої – виявити істину через зіставлення різних поглядів, правильне розв’язання проблеми.

Спільне обговорення важливих питань і прийняття рішень у всіх сферах громадського й політичного життя, форма управлінської діяльності, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників, дієва форма залучення членів трудового колективу до розв'язання завдань

Усі відповіді правильні.

Запитання 24

Щоб досягти успіху під час бесіди треба:

варіанти відповідей

ретельно готуватися до неї,основну увагу зосереджувати на власному "Я", говорити швидко

ретельно готуватися до неї,бути уважним, тактовним, враховувати погляди співрозмовника

ретельно готуватися до неї, висловлювати думки точно, логічно,постійно перебивати співрозмовника,щоб устигнути все казати

Запитання 25

Бесіда- це:

варіанти відповідей

розмова двох або більше осіб із метою отримання певної інформації,вирішення важливих проблем

одна з найістотніших ознак нації

сукупність загальноприйнятих правил реалізаціі мовної системи,які закріплюються в процесі суспільної комунікації

Запитання 26

Вступ доповіді повинен містити:

варіанти відповідей

причину й мету виступу,розкрити суть конкретної справи,щоб привернути увагу аудиторії

переконливі цифри, факти,цитати,переконливі міркування

підсумки виступу

причину й мету

Запитання 27

Висловити власний погляд можна,скориставшись такою фразою:

варіанти відповідей

Я рахую,що цю книжку треба придбати;

Я вважаю,що цю книжку треба придбати;

Я пропоную Вам придбати цю книжку.

Запитання 28

Візитна картка має бути:

варіанти відповідей

стандартного білого кольору, розмір 5 см на 9см;

будь-якого кольору й розміру;

білого кольору, розмір 5 см на 10 см

Запитання 29

Телефонна розмова -це...

варіанти відповідей

розмова двох або більше осіб з метою отримання інформації та розв'язання важливих проблем;

різновид усного мовлення,який характеризується специфічними ознаками,зумовленими позамовними причинами;

одна з найпоширеніших форм публічного виступу.

Запитання 30

Телефонна розмова передбачає такі етапи:

варіанти відповідей

вступ,основна частина,закінчення;

момент налагодження контакту,викладення сутності справи,закінчення розмови;

момент налагодження контакту,прощання.

Запитання 31

Щоб утримувати увагу слухачів, потрібно:

варіанти відповідей

говорити надто голосно;

говорити тихо;

пристосовувати свій глос до тієї ситуації, в якій відбувається спілкування

говорити дуже повільно

Запитання 32

Незалежно від того,хто телефонує,треба бути:

варіанти відповідей

доброзичливим,тактовним,уважно вислуховувати співрозмовника;

тактовним, стриманим, переривати розмову,коли вона стала неприємною;

доброзичливим, тактовним, розмовляти голосно;

спокійним,неуважним

Запитання 33

Під час виголошення доповіді голос треба підвищувати тоді,коли:

варіанти відповідей

хочете когось переконати;

хочете відповісти на запитання;

ставите запитання;

виявляєте здивування радість.

Запитання 34

Щоб ваша розповідь була цікавою,потрібно:

варіанти відповідей

підібрати цікаву тему розмови, зробити її стислою й зрозумілою,залучити слухачів до дискусіі;

підібрати цікаву тему розмови, цікавитися людьми, які присутні, посміхатися;

залучити слухачів до дискусії, наводити захопливі факти,вітатися першим;

вітатися першим,якомога більше говорити.

Запитання 35

У котрому рядку всі словосполучення правильні?

варіанти відповідей

Взяти участь, згідно до постанови

Приймати участь, відповідно до постанови

Приймати участь, за постановою

Брати участь, згідно з постановою

Запитання 36

Засоби спілкування поділяються:

варіанти відповідей

Вербальні та невербальні

Темп, інтонація мовлення

Контакт очима та засоби повідомлення

Риторичні прийоми та міміка

Запитання 37

Стандартна візитна картка містить такі елементи

варіанти відповідей

Адреси, ПІБ, посаду та місце роботи, контактні дані

Домашню адресу, фото, телефон

Посилання на контакти у соціальних мережах

Немає правильної відповіді

Запитання 38

Учасниками суперечки є:

варіанти відповідей

опонент та модератор

пропонент та модератор

пропонент та опонент

пропонент, опонент, модератор

Запитання 39

Опонент — той, хто...

варіанти відповідей

...ініціює обговорення, підтримує й аргументує тезу в дебатах.

...підтримує, істинність або слушність тези, яку висунув пропонент.

...заперечує, піддає сумніву істинність, уточнює тезу, яку висунув пропонент.

...заперечує, піддає сумніву істинність або слушність тези, яку висунув пропонент.

Запитання 40

Полеміка це...

варіанти відповідей

...різновид суперечки, метою якої є не досягнення згоди, а перемога над супротивником, утвердження власного погляду.

...вид публічної суперечки, предметом якої є наукове або суспільно важливе питання.

...різновид суперечки, метою якої є досягнення згоди між її учасниками.

...обговорення різними людьми певного суперечливого чи складного питання з метою спільного пошуку істини, вирішення проблеми, досягнення згоди між

учасниками суперечки.

Запитання 41

Під час прийому відвідувачів керівник повинен дотримуватися такого правила:

варіанти відповідей

спілкування має бути коректним, ввічливим на будь-яких етапах і за будь-якого результату


тональність спілкування залежить від співрозмовника

спілкування має бути коректним, але ввічливість залежить від поведінки співрозмовника

тональність спілкування залежить від комунікативної ситуації

Запитання 42

Якщо телефонують Вам, то ...

варіанти відповідей

запитайте прізвище, ім’я та по батькові свого співрозмовника, якщо він не відрекомендувався .

привітайтеся, назвіть своє прізвище, ім’я та по батькові

зніміть слухавку й назвіть організацію, яку Ви представляєте

запитайте, хто і в якій справі телефонує

Запитання 43

Для ділового спілкування найбільш прийнятні такі звертання:

варіанти відповідей

Шановний Володимире Петровичу

Шановна Олесю Василівно!

Петрусю, привіт!

Вельмишановне товариство!

Молодче бравий!

Вельмишановний Миколо Сергійовичу!


Товаришко мила!


Парубче моторний!


Запитання 44

Щоб досягти успіху під час бесіди, необхідно

варіанти відповідей

різко прискорювати темп бесіди


висловлювати свої думки точно, логічно, переконливо

ретельно готуватися до бесіди

постійно перебивати співрозмовника, щоб встигнути все сказати


негативно оцінювати співрозмовника як особистість і фахівця

вміти слухати співрозмовника, враховувати його погляди, думки та аргументи

бути уважним і тактовним до співрозмовника

створювати атмосферу довіри, доброзичливості

Запитання 45

 Налагодженню міцного контакту з аудиторією сприяє:

варіанти відповідей

обізнаність;

доброзичливість;

артистизм;

упевненість у собі.

Запитання 46

Що таке конфіденційність?

варіанти відповідей

Мобільні сервіси

Здатність до швидкого переміщення

Властивість, яка підлягає розголосу і розміщення в інтернеті

Властивість, яка не підлягає розголосу

Запитання 47

Важливими сферами та формами ділового етикету є:

варіанти відповідей

візитна картка

політичні переконання

зверхність

ділова субординація

Запитання 48

За допомогою яких слів доречно звертатися до незнайомих людей ?

варіанти відповідей

Жінко, дядьку, діду, бабусе, тітко, батьку.

Добродію, добродійко, шановний, пане.

Друже, брате, сестро, товаришко, старий.

Незнайомець.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест