Мовний етикет усної форми професійного спілкування.

Додано: 5 грудня
Предмет: Українська мова, 11 клас
30 запитань
Запитання 1

Спілкування – це:

варіанти відповідей

один із виявів соціальної взаємодії, в основі якого лежить обмін думками, почуттями, волевиявленнями з метою інформування;

не тільки все те, що створене руками й розумом людини, а й вироблений століттями спосіб суспільного поводження, що виражається в народних звичаях, віруваннях, у ставленні один до одного

найважливіший, універсальний засіб організації та координації всіх видів суспільної діяльності

Запитання 2

Під технікою спілкування розуміємо:

варіанти відповідей

 сукупність стандартів культурної поведінки, етичних і естетичних норм у використанні вербальних і невербальних засобів комунікативної взаємодії;

 сукупність мовних засобів, зумовлених змістом і метою висловлювання;

сукупність загальноприйнятих правил реалізації мовної системи, які закріплюються у процесі суспільної комунікації.

Запитання 3

Мовний етикет – це: 

варіанти відповідей

сукупність речень, об’єднаних у тематичну й структурну цілісність за правилами певної мовної системи;

правила мовленнєвої поведінки, прийняті національним колективом мовців; 

модель побудови однотипних документів

Запитання 4

Стандартна послідовність фраз у зверненні до незнайомої людини може мати таку послідовність:

варіанти відповідей

Щиро вдячний за …; Добрий день! Чи не могли б Ви сказати…;

Вибачте, що затримую Вас; Скажіть будь ласка,…;Добрий день! 

Добрий день! Будьте ласкаві, скажіть…; Щиро дякую Вам. 

Запитання 5

Пораду можна висловити так: 

варіанти відповідей

Чи не спробувати Вам вступити до університету?; 

Доведеться Вам вступити до університету; 

Не варто про це думати 

Запитання 6

Висловити власний погляд можна, скориставшись такою фразою:

варіанти відповідей

 Я рахую, що цю книжку варто придбати;

Я вважаю, що цю книжку варто придбати;

Я пропоную Вам придбати цю книжку. 

Запитання 7

Заспокоїти, втішити людину можна за допомогою такої словесної формули: 

варіанти відповідей

А Ти (Ви) не зовсім добре вчинив (ли);

 Це все дрібниці! Не варто про це думати;

 Ви маєте рацію!

Запитання 8

Відповідь адресата на зауваження може являти собою:

варіанти відповідей

вибачення, подяку, співчуття;

 заперечення, розраду, згоду; 

вибачення, заперечення, з’ясування.

Запитання 9

Щоб досягти успіху під час бесіди, треба:

варіанти відповідей

ретельно готуватися до неї, основну увагу зосереджувати на власному «я», говорити швидко;

ретельно готуватися до неї, бути уважним, тактовним, враховувати точку зору співбесідника;

ретельно готуватися до неї, висловлювати думки точно, логічно, постійно перебивати співрозмовника, щоб встигнути все сказати

Запитання 10

Бесіда – це:

варіанти відповідей

розмова двох або більше осіб з метою отримання певної інформації, вирішення важливих проблем;

одна з найістотніших ознак нації;

сукупність загальноприйнятих правил реалізації мовної системи, які закріплюються в процесі суспільної комунікації.

Запитання 11

. Будь-яку телефонну розмову починаємо коротким виявом ввічливості:

варіанти відповідей

Я Вас вітаю;

Добрий день (ранок, вечір)!

Вельмишановний добродію!

Запитання 12

Вступ доповіді повинен містити: 

варіанти відповідей

причину й мету виступу, розкривати суть конкретної справи, щоб привернути увагу аудиторії;

Б переконливі цифри, факти, цитати, переконливі міркування; 

підсумок виступу

Запитання 13

Якщо телефонуєте ви, то:

варіанти відповідей

 насамперед запитайте, чи є у вашого співрозмовника достатньо часу для бесіди;

насамперед запитайте прізвище, ім’я, по батькові свого співрозмовника;

 насамперед привітайтеся, назвіть організацію, яку ви представляєте, також своє прізвище, ім’я та по батькові.

Запитання 14

Телефонна розмова – це:

варіанти відповідей

розмова двох і більше осіб з метою отримання певної інформації, вирішення важливих проблем

один із різновидів усного мовлення, що характеризується специфічними ознаками, зумовленими екстра мовними причинами;

один з найпоширенішим форм публічного виступу

Запитання 15

Найпоширенішими прощальними фразами є:

варіанти відповідей

 До побачення!; Будьте здорові!; Даруйте, але Ви тут не маєте рації

Бувай(те) здорові!; Добраніч!; На все добре!

Прощавайте!; Хай Вам щастить!; Дякую за добре слово.

Запитання 16

Якщо телефонують Вам, то:

варіанти відповідей

запитайте прізвище, ім’я та по батькові свого співрозмовника

привітайтеся, назвіть свої прізвище, ім’я, по батькові

зніміть трубку й назвіть організацію, яку Ви представляєте. 

Запитання 17

Доповідь слід будувати, дотримуючись таких вимог: 

варіанти відповідей

 суцільний текст, без ліричних відступів, висновки узгодження зі вступом;

висвітленню кожного питання приділяти однакову кількість часу

теоретична обґрунтованість, опора на фактичний матеріал, наведення переконливих прикладів. 

Запитання 18

Щоб познайомитеся безпосередньо, тобто без 3-ї особи, можна скористатися такими словесними формулами:

варіанти відповідей

А Познайомтесь, будь ласка!; Чому б нам не познайомитися!; Моє ім’я…;

Дозвольте познайомити вас!; Будьмо знайомі; Я…;

Будьмо знайомі!; Ви не проти, щоб ми познайомилися?; Моє прізвище….

Запитання 19

Телефонна розмова складається з таких етапів:

варіанти відповідей

 вступ, основна частина, закінчення;

момент налагодження контакту, викладання суті справи, закінчення розмови; 

момент налагодження контакту, прощання. 

Запитання 20

. Щоб стати цікавим співрозмовником, необхідно

варіанти відповідей

усміхатися, говорити тільки про себе;

говорити про те, що цікавить слухачів, мати всебічні знання;

повчати слухачів, вживати якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей. 

Запитання 21

. Щоб ваша розповідь була цікавою, потрібно:

варіанти відповідей

підібрати цікаву тему розмови, розповідь має бути стислою й зрозумілою, залучити слухачів до дискусії;

підібрати цікаву тему розмови, цікавитися людьми, які присутні, посміхатися;

 залучити слухачів до дискусії, наводити захоплюючі факти, вітатися першим.

Запитання 22

Якщо ви бажаєте навчитися критикувати так, щоб не образити людину, то:

варіанти відповідей

вказуйте на її помилки в присутності інших, робіть це по-дружньому;

критикуйте прямо, в присутності інших, похваліть те, що ваш знайомий робить як слід;

вказуйте на помилки лише віч-на-віч, попросіть вибачення за зроблене зауваження

Запитання 23

Щоб бути приємним співрозмовником, треба:

варіанти відповідей

якомога більше говорити, дотримуватися правил спілкування, бути тактовним

вітатися першим, виявляти дружне ставлення до людей, дотримуватися правил спілкування;

вітатися першим, намагатися всіх переговорити, бути тактовним.

Запитання 24

. Найкраща цінність оратора –

варіанти відповідей

не тільки сказати те, що потрібно, а й не сказати того, чого не треба;

не тільки сказати те, що потрібно, а й сказати те, чого не треба;

говорити багато

Запитання 25

Щоб утримувати увагу слухачів, потрібно:

варіанти відповідей

говорити надто голосно;

 говорити тихо;

пристосовувати свій голос до тієї обстановки, де відбувається спілкування. 

Запитання 26

Незалежно від того, хто телефонує, треба:

варіанти відповідей

бути доброзичливим, уважно вислуховувати співбесідника, бути стриманим;

бути тактовним і стриманим, покласти трубку, коли розмова стала вельми неприємною;

бути доброзичливим, тактовним, розмовляти дуже голосно

Запитання 27

7. Якщо до телефону підійшов не той, хто вам потрібен, ви повинні:

варіанти відповідей

покласти слухавку й ще раз зателефонувати; 

з’ясувати причину своєї невдачі;

 перепросити і звернутися з проханням покликати потрібну вам людину. 

Запитання 28

Ініціатива закінчення розмови зазвичай належить тому:

варіанти відповідей

хто телефонує;

кому телефонують

будь-кому. 

Запитання 29

Під час виголошення доповіді голос треба підвищувати тоді: 

варіанти відповідей

коли хочете когось переконати; 

коли хочете відповісти на запитання;

коли ставите запитання, виявляєте здивування чи радість

Запитання 30

Виберіть правильний висновок щодо впливу на аудиторію невербальних засобів комунікації:

варіанти відповідей

Невербальні засоби комунікації (посмішка, погляди, жести, міміка, інтонація) справляють втричі сильніший вплив, ніж слова, тому треба безперервно жестикулювати

Невербальні засоби комунікації (посмішка, погляди, жести, міміка, інтонація) справляють втричі сильніший вплив, ніж слова, тому при діловому спілкуванні треба бути завжди тактовним;

Невербальні засоби комунікації (посмішка, погляди, жести, міміка, інтонація) справляють втричі сильніший вплив, ніж слова, тому при діловому спілкуванні треба розмовляти з підвищеною інтонацією.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест