Орфографія української мови ґрунтується на чотирьох принципах:
Сучасна методична література класифікує всі орфографічні правила на такі типи:
Зважаючи на етапність процесу вироблення орфографічної навички, методисти подають таку класифікацію вправ:
Сучасна методична література класифікує диктанти за двома принципами:
За характером операцій з мовним матеріалом, відтворення його учнями розрізняють такі диктанти
Види орфографічного розбору
Вправа (правопис слів з префіксами і прийменниками роз-, без-)
- Виписати слова з префіксами і прийменниками роз-, без- за двома варіантами: І варіант – з префіксами, ІІ варіант – з прийменниками; пояснити правопис слів.
Без рук, без сокири, а зроблена хатина. (гніздо). Без охоти нема роботи. Не авто я і не віз, без керма та без коліс, а вожу охоче – кого вгору, кого вниз – куди хто захоче. (Ліфт). Впаде з неба – не розіб’ється, впаде у воду – розпливеться. (Сніг).
Пропонуємо у
Завдання. Запишіть слова у дві колонки: в одну – з префіксом пре-, в іншу - з префіксом при-:
Пр…глибокий, пр…кусити, пр…славний, пр…сміливий, пр…бивати, пр…кордонник, пр…бічник, пр…хороший, пр…завзятий, пр…пущення.
Здобувачі освіти виконують у
В оцінюванні навчальних досягнень молодших школярів з орфографії вчитель спирається на розроблені критерії оцінювання диктантів. Відповідно негрубими вважаються такі помилки:
Успіх засвоєння молодшими школярами пунктуації визначають такі чинники:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома