МУМ. Методика вивчення орфографії

Додано: 7 грудня 2020
Предмет:
Тест виконано: 38 разів
10 запитань
Запитання 1

Орфографія української мови ґрунтується на чотирьох принципах: 

варіанти відповідей

фонетичному, морфемному, історико-традиційному та ідеографічному (смисловому).

фонетичному, морфологічному, граматичному та ідеографічному (смисловому).

морфологічному, теоретичному, історико-традиційному та ідеографічному (смисловому).

фонетичному, морфологічному, історико-традиційному та ідеографічному (смисловому).

Запитання 2

Сучасна методична література класифікує всі орфографічні правила на такі типи:

варіанти відповідей

Одноваріантні правила, двоваріантні правила

Одноваріантні правила, двоваріантні правила, триваріантні правила

Одноваріантні правила, двоваріантні правила, правила-рекомендації

Одноваріантні правила, двоваріантні правила, правила-заперечення

Запитання 3

Зважаючи на етапність процесу вироблення орфографічної навички, методисти подають таку класифікацію вправ:

варіанти відповідей

 тренувальні вправи; вправи на часткове застосування правила; вправи на повне застосування правила. 

 вправи на розпізнавання орфограми; вправи на часткове застосування правила; вправи на повторення. 

 вправи на розпізнавання орфограми; вправи на часткове застосування правила; вправи на повне застосування правила. 

 вправи на розпізнавання орфограми; вправи-рекомендації; вправи на повне застосування правила. 

Запитання 4

Сучасна методична література класифікує диктанти за двома принципами:

варіанти відповідей

1) структура матеріалу, що пропонується для диктанту; 2) основна мета проведення диктанту. 

1) структура матеріалу, що пропонується для диктанту; 2) основна мета проведення списування. 

1) структура уроку; 2) основна мета проведення диктанту. 

Запитання 5

За характером операцій з мовним матеріалом, відтворення його учнями розрізняють такі диктанти

варіанти відповідей

текстуальні (дослівні), зорові, вільні і творчі диктанти. 

текстуальні (дослівні), вільні і творчі диктанти. 

текстуальні (дослівні), вибіркові, вільні і творчі диктанти. 

Запитання 6

Види орфографічного розбору

варіанти відповідей

повний, частковий

повний, усний

аналітичний, синтетичний

Запитання 7

Вправа (правопис слів з префіксами і прийменниками роз-, без-) 

- Виписати слова з префіксами і прийменниками роз-, без- за двома варіантами: І варіант – з префіксами, ІІ варіант – з прийменниками; пояснити правопис слів.

Без рук, без сокири, а зроблена хатина. (гніздо). Без охоти нема роботи. Не авто я і не віз, без керма та без коліс, а вожу охоче – кого вгору, кого вниз – куди хто захоче. (Ліфт). Впаде з неба – не розіб’ється, впаде у воду – розпливеться. (Сніг).

Пропонуємо у

варіанти відповідей

1 класі

3 класі

2 класі

Запитання 8

Завдання. Запишіть слова у дві колонки: в одну – з префіксом пре-, в іншу - з префіксом при-:

Пр…глибокий, пр…кусити, пр…славний, пр…сміливий, пр…бивати, пр…кордонник, пр…бічник, пр…хороший, пр…завзятий, пр…пущення.

Здобувачі освіти виконують у

варіанти відповідей

2 класі

3 класі

4 класі

Запитання 9

В оцінюванні навчальних досягнень молодших школярів з орфографії вчитель спирається на розроблені критерії оцінювання диктантів. Відповідно негрубими вважаються такі помилки: 

варіанти відповідей

повторення тієї самої літери в слові; поодинокі випадки недописування літери в кінці слова (не за правилом); правопис подвоєнь; двічі підряд написане те саме слово в реченні.

повторення тієї самої літери в слові; поодинокі випадки недописування літери в кінці слова (не за правилом); двічі підряд написане те саме слово в реченні.

повторення тієї самої літери в слові; поодинокі випадки недописування літери в кінці слова (не за правилом); порушення нових норм правопису.

Запитання 10

Успіх засвоєння молодшими школярами пунктуації визначають такі чинники:

варіанти відповідей

■ зв’язок із граматикою, стилістикою української мови; ■ добір ефективних методів і прийомів вивчення пунктуації; ■ виконання різноманітних вправ, що забезпечують активність розумової та мовленнєвої діяльності учнів; ■ запобігання пунктуаційним помилкам у письмових роботах учнів; ■ написання диктантів.

■ зв’язок із граматикою, стилістикою української мови; ■ добір ефективних методів і прийомів вивчення пунктуації; ■ виконання різноманітних вправ, що забезпечують активність розумової та мовленнєвої діяльності учнів; ■ запобігання пунктуаційним помилкам у письмових роботах учнів; ■ систематичний облік пунктуаційних помилок та їх виправлення; ■ постійна робота над виразністю читання й усного мовлення молодших школярів. 

■ зв’язок із граматикою, стилістикою української мови; ■ робота в парах; ■ запобігання пунктуаційним помилкам у письмових роботах учнів; ■ систематичний облік пунктуаційних помилок та їх виправлення; ■ постійна робота над виразністю читання й усного мовлення молодших школярів. 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест