Анатолій ГРИГОРУК
Чий песик?
Ох же й поталанило Олешкові з Олельком! Вертався їхній тато з косовиці й коло млина, на греблі, приблудного песика знайшов. Кумедного такого. Капловухого, окатенького.
Напоїли хлопці знайду молоком. Відігріли. Викупали. Став песик у них жити.
І добре йому було б у братів. Тільки ж ніяк вони не поділять його між собою.
Почне збиратись Олешко на полювання. Закине за плече пластмасову рушницю, почепить песикові на шию мотузяного повідка, хоче на двір іти. А Олелько вже й тут.
— Ану, — кричить, — не руш собаку! Я зараз прикордонником буду. Ми з ним у засідку підемо.
І починають чубитись...
Аж якось надвечір зник песик. От щойно під ногами вештався — і як у воду впав.
Хлоп’ята туди, хлоп’ята сюди. Оббігали все подвір’я. Зазирнули до хлівця, в комору, хату. Ніде нема.
Посідали вони на приступцях ґанку й мало не плачуть.
— Бідний, бідний наш песик, — каже Олелько. — Тепер без нас пропаде вже...
— Якби хто знайшов його, я б тому й свого улюбленого ліхтарика не пошкодував.
— А я і рушницю, і шаблюку, й барабана — усе віддав би, — аж звівся Олелько. — А з тобою й разу вже не сварився б. Хай би тепер песик назавше твій був.
— Ні, нехай би твій, — великодушно сказав Олешко. — Я й не торкався б до нього..
Аж тут десь із-за спини у хлопців вигулькнув їхній песик. Маленький, окатенький, позирнув на Олелька з Олешком, лизнув кожного своїм вогким теплим язичком, ніби хотів сказати: «Не хвилюйтеся. Я вернувся».
— О! — зрадів Олелько. — Знайшовся мій песик.
— Ні, мій! — схопився Олешко.
І почалося знову...
Як звали братів?
Звідки вертався тато?
Що або кого знайшов тато?
Чим хлопці нагодували песика?
Куди збирався йти Олешко з песиком?
А ким збирався бути Олелько з песиком?
Чи змогли брати домовитися, з ким піде песик?
Коли зник песик?
Хто сказав
"- Бідний, бідний наш песик. Тепер без нас пропаде вже..."
Песик знайшовся, лизнув братів своїм вогким теплим язичком, ніби хотів сказати ...
Чи змогли вкінці хлопчики домовитися чий це песик, чи почали знову сваритися?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома