(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.
Однорідних членів НЕМАЄ в реченні
(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.
Форму однини має в тексті іменник
(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.
Складносурядним є речення
На перший склад падає наголос у слові
Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Правильно написано всі слова в рядку
Правильно написано всі похідні слова в рядку
Прочитайте уривок тексту.
(1)З/поміж українських архітекторів варто відзначити Івана Левинського. Упродовж (2)сорока/літньої діяльності ним були зведені сотні будівель (3)житлово/побутового та громадського призначення. Усе, створене ним, захоплює, бо до (4)будь/якої роботи він підходив (5)по/господарськи.
Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою
Потребує редагування вислів у рядку
12. Фігуристка, ... хворобу, блискуче виконала складний стрибок.
Замість крапок у реченні можна вставити всі слова, ОКРІМ
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Лише частина студентів … опанувати правила вимови …, хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, … цій темі чимало часу.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні
Граматично правильне продовження речення «Вибираючи стиль одягу, ...» наведено в рядку
З’ясуйте значення (А – Д) кожного фразеологізму (1–4).
1 шапкою докинути А багато
2 хоч греблю гати Б повільно
3 до нових віників В надовго
4 як мокре горить Г близько
Д незручно
Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку
АНайвідоміша телефонна служба порятунку «911» з’явилася в американському місті Хейлівілі: 16 лютого 1968 року місцевий конгресмен зробив для перевірки «тривожний» дзвінок, лише привітавшись.
БПершість цього винаходу належить лондонцям, адже їхня служба почала діяти ще 1937 року, отримавши лише за тиждень 1336 дзвінків!
ВДля швидкого реагування в разі пожежі чи нападу, погіршення здоров’я чи стихійного лиха більшість країн нині має спеціальну службу порятунку з єдиним номером телефону.
ГЦе диспетчерська, що з’єднана з усіма екстреними службами, її номер завжди має три цифри, які легко запам’ятати.
ДУ світі завдяки Голлівуду найбільше знають саме номер «911», а в Україні та інших країнах Європи викликати таку службу можна за телефоном «112».
Доберіть приклад (А – Д) до кожного виду відокремленого члена речення (1–4).
1 додаток
2 означення
3 обставина
4 прикладка (різновид означення)
А На вернісаж прийшли колеги пейзажиста – справжні поціновувачі образотворчого мистецтва.
Б Переглянувши другий розділ книги, письменник був надзвичайно задоволений ілюстраціями.
В Учасники форуму, натхненні промовою голови оргкомітету, жваво обговорювали перспективи співпраці.
Г Виставка триватиме до кінця вересня й працюватиме щодня, крім останньої суботи місяця.
Д Кожен митець прагне визнання або слави, тож мріє знайти стежину до людського серця.
З’ясуйте, який вид підрядної частини (А – Д) відповідає кожному фрагменту речення (1–4).
Фрагмент речення
1 Часто згадую той вечір, коли …
2 Коли їхали автострадою, …
3 Із розкладу учні дізналися, коли …
4 Коли хочеш поваги до себе, …
Вид підрядної частини
А обставинна причини
Б означальна
В з’ясувальна
Г обставинна умови
Д обставинна часу
З’ясуйте, якими частинами мови (А – Д) є виділені слова (1–4) в реченні (цифра позначає наступне слово).
Національний центр Олександра Довженка викупив у Японії й повернув в Україну копію (1)віднайденого в місцевому кіноархіві (2)повнометражного наукового фільму 1930 року «Людина і мавпа», (3)що (4)донедавна вважали втраченим.
А займенник
Б прикметник
В прислівник
Г форма дієслова (дієприкметник)
Д форма дієслова (дієприслівник)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома