НМТ

Додано: 15 травня
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: НМТ
30 запитань
Запитання 1

1.Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А) ві..бити, проїз..ний

Б) фу..бол, зорепа..

В) б..жола, з..авна 

 Г) по..якував, ..ружба

Запитання 2

2. Правильно виділено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

А) курятина у фользі, кроїти фартух

Б) український літопис, добові витрати

В) заіржавіле свердло, привезти разом 

Г) чергове уподобання, піала з піцерії

Запитання 3

3.Правил уживання великої букви у власних назвах дотримано в усіх рядках, ОКРІМ 

варіанти відповідей

А) езопова мова, бульвар Академіка Вернадського

Б) День соборності, Шекспірівський стиль

В) Національна опера України, Нобелівська премія

Г) гора Ай-Петрі, кінофільм «Поводир»

Запитання 4

4.Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А) по-лицарськ.., по-вовч.., завбільшк.., трич..

Б) навкулачк.., заоч.., по-корейськ.., навпак..

В) по-лисяч.., почаст.., пошепк.., навколішк..

Г) по-людськ.., завглибшк.., трох.., насторож..

Запитання 5

5. Апострофа НЕ ТРЕБА писати на місці пропуску в обох словах рядка

варіанти відповідей

А) дев..ятеро ластів..яток

Б) сер..йозна деб..ютантка

В) р..ятівна ін..єкція

Г) слов..янське плем..я

Запитання 6

6. Правильно написано всі займенники рядка

варіанти відповідей

А) дехто, ніякий, скільки-небудь, абищо 

 Б) будь-хто, аніхто, хто-зна-що, ніскільки

В) якийсь, будь-який, аби-хто, що-небудь 

Г) нічий, хто-небудь, де-який, будь-чий

Запитання 7

7.Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А) височ..на, відгр..міти, вогн..ще

Б) власн.ця, кош..чок, пост..лити

В) заб..рати, ч..рговий, тр..вожний

Г) печ..во, шел..стіння, др..жати

Запитання 8

8. НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

варіанти відповідей

А) Фізичний гарт і патриотичне виховання юнного покоління українців сягає давніх часів. 

Б) Одним з основних завданнь підготовки молоді є виховання свідомих, самодостатніх, повновартістних громадян

В) Важливу роль у такому всебічному вихованні відіграє неполітична й позаконфесійна скаутська організація України «Пласт».

Г) Похідне від «Пласт» слово «пластун» є вітповідником англійского «scout» (розвідник): сáме так козаки називали своїх розвідників. 

Запитання 9

9. Помилково утворено слово

варіанти відповідей

А) виконавиця

Б) гардеробщиця

В) кравчиня

Г) вихователька

Запитання 10

10. Потребує редагування вислів у рядку

варіанти відповідей

А) винайняв квартиру в центрі

Б) запросив до вітальні 

В) розповів про відрядження

Г) приїхав вісім років назад

Запитання 11

11. Редагування потребує речення

варіанти відповідей

А) Письменник прагнув розповісти про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує. 

Б) Першим розповів європейцям про Єгипет невтомний мандрівник та історик Геродот.

В) Працюючи з художнім словом, Емма Андієвська виходить за межі стандарту й буденщини

Г) За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток української історії й архітектури. 

Д) У людства завжди були й будуть питання, на які воно, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

Запитання 12

12. НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

варіанти відповідей

А) «Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», – повідомляє пресслужба відомства.

Б) Посадовець зазначає: «Погоджено проєкт рішення про зменшення використання поліетиленових пакетів у місцях продажу товарів».

В) «Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовій продукції, – наголошує розробник проєкту, а далі пояснює: – Це можуть бути полімерні чи паперові екопакети, багаторазові торбинки тощо».

Г) «Щороку в масштабах ЄС на смітники вивозять вісім мільярдів поліетиленових упакувань, – мотивують це рішення чиновники, – тобто на одного європейця припадає 200 таких одноразових пакетів за рік»

Д) «Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними наслідками для флори та фауни» – додає автор проєкту Костянтин Яловий. 

Запитання 13

13. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…

 НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку

варіанти відповідей

А) тире 1 – між підметом і присудком

Б) коми 2, 5 – між частинами складного речення, що пов’язані підрядним зв’язком

В) коми 3, 4 – при вставному слові

Г) кома 6 – при відокремленому означенні 

Д) кома 7 – між частинами складного речення, що пов’язані сурядним зв’язком

Запитання 14

14. Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні

варіанти відповідей

А) На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.

Б) Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.

В) На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.

Г) На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.

Д) У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.

Запитання 15

15. Українським відповідником іншомовного слова диференціація є

варіанти відповідей

А) розчленування

Б) уподібнення

В) ототожнення

Г) розуміння

Д) нововведення

Запитання 16

16. Невдовзі мама з ______ виїхали на заміську трасу, до ______ залишалося п’ятдесят чотири ______ .

варіанти відповідей

А) Ігором, Житомиру, кілометрів

Б) Ігорем, Житомира, кілометри

В) Ігорєм, Житомиру, кілометра

Г) Ігорьом, Житомира, кілометра

Д) Ігорем, Житомиру, кілометри

Запитання 17

17. Запрошуємо на тренінг з письменницької майстерності, де Вас навчать ________ побудови якісного художнього тексту. На заняттях працюємо в зошитах, створених ________ культової книги «Гра престолів».

варіанти відповідей

А) усіх секретів, по мотивам

Б) усіма секретами, по мотивах

В) усім секретам, за мотивами

Г) усім секретам, по мотивам

Д) усіх секретів, за мотивами 

Запитання 18

18. Трембіта – ___________ музичний інструмент у світі: її розмір може сягати від двох з половиною до ___________. 

варіанти відповідей

А) найбільш довгий, восьми метри 

Б) самий довший, восьмох метрів 

В) найдовший, восьми метрів 

Г) самий довгий, вісьми метра

Д) довгіший, восьмох метра

Запитання 19

19. Сашко __________ однокласників подякував __________ за цікаву поїздку.

варіанти відповідей

А) на прохання, екскурсовода

Б) за проханням, екскурсовода

В) за проханням, екскурсоводу

Г) по проханню, екскурсовода

Д) на прохання, екскурсоводові

Запитання 20

20. На практичних заняттях студенти опанували ________ вимови ________. 

варіанти відповідей

А) правила, важкими французькими звуками

Б) правилами, важким французьким звукам

В) правил, важкими французькими звуками

Г) правилами, важких французьких звуків 

Д) правила, важких французьких звуків

Запитання 21

Завдання 21–25 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

21.Первісний текст буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

варіанти відповідей
Запитання 22

22. Однорідними підметами ускладнено речення, позначене

варіанти відповідей
Запитання 23

23. Пунктуаційна помилка є в реченні, позначеному

варіанти відповідей
Запитання 24

24. Вставна конструкція є в реченні, позначеному

варіанти відповідей
Запитання 25

25. Частиною складеного іменного присудка є слово

варіанти відповідей

А) очисні

Б) екологічний

В) далека

Г) погане

Д) надмірне

Запитання 26

У завданнях 26–30 до кожного із чотирьох фрагментів інформації, позначених цифрою, доберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви).

26. Приєднайте до фрагмента речення (1–4) відповідний за значенням фразеологізм (А – Д).

варіанти відповідей

1-Г, 2-Д, 3-Б, 4-В

1-А, 2-Г, 3-В, 4-Д

1-В, 2-Д, 3-А, 4-Б

1-Б, 2-Д, 3-А, 4-В

Запитання 27

27. З’ясуйте, якою частиною мови (А – Д) є виділені в реченні слова (1 – 4) (цифра позначає наступне слово).

варіанти відповідей

1-Б, 2-Г, 3-А, 4-Д

1-А, 2-Д, 3-В, 4-Г

1-А, 2-В, 3-Д, 4-Б

1-Г, 2-А, 3-Б, 4-В

Запитання 28

28. Доберіть приклад (А – Д) до кожної умови вживання тире (1–4). 

варіанти відповідей

1-Б, 2-Д, 3-А, 4-В

1-В, 2-А, 3-Д, 4-Г

1-А, 2-В, 3-Б, 4-Д

1-Д, 2-Г, 3-В, 4-А

Запитання 29

29. Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі.

варіанти відповідей

1-В, 2-Д, 3-А, 4-Г

1-А, 2-Г, 3-Б, 4-В

1-Б, 2-А, 3-Г, 4-Д

1-Д, 2-В, 3-Б, 4-А

Запитання 30

30. Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4)

варіанти відповідей

1-Б, 2-В, 3-А, 4-Д

1-Д, 2-А, 3-Г, 4-В

1-Б, 2-Г, 3-В, 4-А

1-А, 2-Б, 3-Д, 4-Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест