НМТ. Українська мова

Додано: 14 квітня
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: НМТ. Українська мова
6 запитань
Запитання 1

12. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Раптом подув холодний вітер …» вибрати

варіанти відповідей

А коли ми поверталися з походу.

Б і підняв густу куряву.

В усі подивилися на похмуре небо.

Г але все одно було душно.

Д ми продовжували йти далі.

Запитання 2

13. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).


Крізь туманову пелену видно освітлений сонцем зелено-чорний ліс;(1) темні кущі лозняку –(2) низькорослі,(3) широкоспинні,(4) округлі –(5) здаються худобою,(6) що всю ніч паслася в луках,(7) а тепер з досвіту розбрелася біля річки і ласує росою;(8) ось-ось вона напʼється і вляжеться біля копиць на днювання.


НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку

варіанти відповідей

А крапка з комою 1, 8 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Б тире 2, 5 – при відокремлених означеннях

В коми 3, 4 – між однорідними членами речення

Г кома 6 – перед підрядною частиною складного речення

Д кома 7 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком 

Запитання 3

Завдання 21–25 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них


Δ Матінка-природа подарувала нам величні Карпати, озера Світязь і Синевир, Дністровський каньйон, Олешківські піски, Дніпрові пороги, таємниче Полісся й тисячі інших див. 


Ο Після захопливої мандрівки ви точно скажете, що збирали краплини щастя на стежках долі.


Час організувати подорож до природи, щоб доторкнутися серцем до найчарівніших куточків нашої землі.


Україна – унікальний мальовничий край, тому визначати її найкращі місця це складна задача.


Повірте, їх так багато, що не вистачить кількох життів, щоб побувати скрізь! 


21.Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку 

варіанти відповідей

⊟ Δ ⋈ ∐ Ο

⊟ Δ Ο ⋈ ∐

⊟ ⋈ ∐ Ο Δ

⊟ Ο ∐ Δ ⋈

⊟ ∐ Δ ⋈ Ο

Запитання 4

23. Пряму мову передано непрямою мовою в реченні, позначеному


варіанти відповідей

А

Б

В

Г Ο

Д Δ

Запитання 5

24. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному

варіанти відповідей

А

Б

В Δ

Г ο

Д

Запитання 6

28.Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі


Просте речення

1 Не нахилившись, з криниці води не напʼєшся.

2 Сонце поволеньки вгасало.

3 Якось вранці лелеки довго кружляли в небі.

4 З краю потемнілого неба насувалися чорні хмари.


Складне речення

А Якщо хочеш добре знати себе, пробуй свої сили в різних сферах діяльності.

Б От одного разу підійшов я до річки, як уже добре смеркалось.

В Не бійся правди, хоч яка гірка.

Г Вони саме вибиралися з лісу, що налягав з обох боків на дорогу.

Д Кожен живе так, як він хоче. 

варіанти відповідей

 1Д, 2А, 3Б, 4Г

 1А, 2Д, 3Б, 4Г

 1Г, 2Б, 3А, 4Д

 1А, 2Д, 3Б, 4В

 1В, 2Б, 3Д, 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест