12. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Раптом подув холодний вітер …» вибрати
13. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Крізь туманову пелену видно освітлений сонцем зелено-чорний ліс;(1) темні кущі лозняку –(2) низькорослі,(3) широкоспинні,(4) округлі –(5) здаються худобою,(6) що всю ніч паслася в луках,(7) а тепер з досвіту розбрелася біля річки і ласує росою;(8) ось-ось вона напʼється і вляжеться біля копиць на днювання.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
Завдання 21–25 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них
Δ Матінка-природа подарувала нам величні Карпати, озера Світязь і Синевир, Дністровський каньйон, Олешківські піски, Дніпрові пороги, таємниче Полісся й тисячі інших див.
Ο Після захопливої мандрівки ви точно скажете, що збирали краплини щастя на стежках долі.
⋈ Час організувати подорож до природи, щоб доторкнутися серцем до найчарівніших куточків нашої землі.
⊟ Україна – унікальний мальовничий край, тому визначати її найкращі місця це складна задача.
∐ Повірте, їх так багато, що не вистачить кількох життів, щоб побувати скрізь!
21.Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
23. Пряму мову передано непрямою мовою в реченні, позначеному
24. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
28.Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі
Просте речення
1 Не нахилившись, з криниці води не напʼєшся.
2 Сонце поволеньки вгасало.
3 Якось вранці лелеки довго кружляли в небі.
4 З краю потемнілого неба насувалися чорні хмари.
Складне речення
А Якщо хочеш добре знати себе, пробуй свої сили в різних сферах діяльності.
Б От одного разу підійшов я до річки, як уже добре смеркалось.
В Не бійся правди, хоч яка гірка.
Г Вони саме вибиралися з лісу, що налягав з обох боків на дорогу.
Д Кожен живе так, як він хоче.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома