Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.
1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
2. Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
(1)Видання «Кобзаря» 1860 року було значно повніше від попередніх, проте поеми «Сон», «Кавказ», (2)«Єретик», вірш «Як умру, то поховайте…» і подібні до них твори, у яких поет (3)зобразив (4)зубожіння (5)українського народу, (6)ненависть до царя й (7)поміщиків, у яких звучить заклик до (8)визвольної боротьби, - не могли увійти до збірки через цензуру.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених числами
3. Через дефіс пишуться всі слова в рядку
4. Букву у на місці всіх пропусків треба писати в рядку
5. Букву ц треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
6. НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка
7. Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
У мідні чаші різьблен(1)их дубів
Світанок щиро л(2)є меди зелені,
І накрапає злото жолудів
В озера стишен(3)і, студен(4)і.
Подвоєння букв є в слові, позначеному цифрою
8. НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
9. Спільнокореневими до слова єдність є всі слова, ОКРІМ
10.Лексичну помилку допущено в рядку
Завдання 11–25 мають по п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.
11.Редагування потребує речення
12. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Раптом подув холодний вітер …» вибрати
13. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Крізь туманову пелену видно освітлений сонцем зелено-чорний ліс;(1) темні кущі лозняку –(2) низькорослі,(3) широкоспинні,(4) округлі –(5) здаються худобою,(6) що всю ніч паслася в луках,(7) а тепер з досвіту розбрелася біля річки і ласує росою;(8) ось-ось вона напʼється і вляжеться біля копиць на днювання.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
14. Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні
15.Українським відповідником до іншомовного слова феномен є
Завдання 16–20 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
16.Розмір престижного житла ____________ мікрорайоні _____________ від ___________ до ____________ квадратних метра.
17. _____________, ходімо _____________, там можна покататися на ______________.
18.____________ повідомили, що лікаря Євгенія _____________ запросили на Міжнародну медичну конференцію до _____________ Ріо-де-Жанейро.
19.Не треба нехтувати _____________ техніки безпеки, а _____________ пожежі діяти _____________.
20.У зошиті _____________ всього _____________, решта завдань _____________.
Завдання 21–25 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них
Δ Матінка-природа подарувала нам величні Карпати, озера Світязь і Синевир, Дністровський каньйон, Олешківські піски, Дніпрові пороги, таємниче Полісся й тисячі інших див.
Ο Після захопливої мандрівки ви точно скажете, що збирали краплини щастя на стежках долі.
⋈ Час організувати подорож до природи, щоб доторкнутися серцем до найчарівніших куточків нашої землі.
⊟ Україна – унікальний мальовничий край, тому визначати її найкращі місця це складна задача.
∐ Повірте, їх так багато, що не вистачить кількох життів, щоб побувати скрізь!
21.Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
22.Просте речення позначено
23. Пряму мову передано непрямою мовою в реченні, позначеному
24. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
25.Виділене слово (у реченні, позначеному ⊟ ) НЕ МОЖНА замінити на
Доберіть до кожного речення (1–4), у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм (А – Д).
Речення
1 Отець її – […], один з перших багачів у Бориславі і Дробичі.
2 Він мені такий родич – […]!
3 Зубата тітка,— подумав Сагайдак,— цій […].
4 Його соромливість – […] рідних, друзів, сусідів.
Фразеологізм
А притча во язицех
Б як Пилип з конопель
В пальця в рот не клади
Г десята вода на киселі
Д велика риба
27. З’ясуйте, якою частиною мови (А – Д) є виділені слова (1 – 4) в реченні (цифра позначає наступне слово).
Слова в реченні
І (1)все на світі треба пережити,
І кожен фініш – (2)це, по суті, старт,
І (3)наперед не треба ворожити,
І за (4)минулим плакати не варт.
Частина мови
А частка
Б прикметник
В іменник
Г прислівник
Д займенник
28.Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі
Просте речення
1 Не нахилившись, з криниці води не напʼєшся.
2 Сонце поволеньки вгасало.
3 Якось вранці лелеки довго кружляли в небі.
4 З краю потемнілого неба насувалися чорні хмари.
Складне речення
А Якщо хочеш добре знати себе, пробуй свої сили в різних сферах діяльності.
Б От одного разу підійшов я до річки, як уже добре смеркалось.
В Не бійся правди, хоч яка гірка.
Г Вони саме вибиралися з лісу, що налягав з обох боків на дорогу.
Д Кожен живе так, як він хоче.
29.Доберіть умову вживання тире (А – Д) до кожного прикладу речення (1–4).
Приклад речення
1 Будеш сіяти з сумом – вродить печаль.
2 Сьогодні вітер – пан над небом.
3 Жито, пшениця й овес – усе разом поспіло.
4 Небо розгорнуло намет свій – синій, широкий, глибокий.
Умова
А тире на місці пропущеного члена речення
Б тире в складному безсполучниковому реченні.
В тире між підметом і присудком
Г тире при відокремленому означенні
Д тире при однорідних членах речення
30. Зʼясуйте вид кожного односкладного речення (А – Д) в тексті (цифра позначає наступне речення (1-4)).
Речення (текст)
(1) Рідне обійстя.
(2) Ступаю стежкою до воріт.
(3) Так тривожно, але радісно.
(4) Мене тут завжди чекають.
Вид односкладного речення
А означено-особове
Б узагальнено-особове
В неозначено-особове
Г називне
Д безособове
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома