Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.
Окремо в тексті треба писати сполуку слів:
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.
На місці пропуску в четвертому реченні має бути слово:
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні:
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.
Однорідними додатками ускладнено речення:
На перший склад падає наголос у слові
Подвоєне нн треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Частку не треба писати разом у варіанті
Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку
Літеру е треба писати на місці обох пропусків рядка
Із дефісом треба писати всі слова в рядку
Лексичну помилку допущено в рядку
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
На шляху більшої … лауреатів і … конкурсів … перешкоди, однак прагнення перемоги завжди… до успіху.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Старшокласники подякували ... за хорошу новину й розбіглися по ..., лише ... залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Увідповідніть фразеологізм із його значенням.
Фразеологізм:
1 поливати брудом
2 варити воду
3 топтати ряст
4 вити вовком
Значення:
А бути у відчаї
Б лементувати
В жити
Г ганьбити
Д знущатися
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
(1)Звичай (2)плести навесні вінки (3)з давніх-давен (4)поширений у багатьох народів світу.
А підмет
Б присудок
В означення
Г додаток
Д обставина
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення:
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад речення:
А Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.
Б Ліва півкуля відповідає за логіку й мову (думає), а права пов’язана з інтуїцією та творчою уявою.
В Саме уява є джерелом нескінченного потоку ідей та óбразів, що потім розвиваються.
Г Уява оперує óбразами, і саме цей дар люди не використовують, а ті, які навчилися це робити, сприймають світ творчо.
Д Отже, використайте уяву, цей дар природи, для досягнення успіху, для зміни світу на краще, для позитивного погляду на життя.
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.
Відокремлений член речення
1 означення
2 прикладка (різновид означення)
3 додаток
4 обставина
Приклад
А А воно, могутнє світило, усе більше виповнювало собою світ.
Б Від квітів, особливо пальм й аспарагусів, одразу повіяло життям.
В Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задумливому мареві.
Г Обабіч шляху лежали незнайомі поля, перекраяні вузькими довгими нивами.
Д Виблискуючи проти молодого місяця мокрим днищем, серединою ріки повільно плив за течією перекинутий човен.
Доберіть приклад до кожного виду речення
Вид речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклад
А Раніше, аніж наказувати, навчись коритися.
Б Мені невесело було й на нашій славній Україні.
В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.
Г Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.
Д Озеро в лісі, в озері - ліс
Складним з різними видами зв’язку є речення...
Знайди правильне продовження твердження.
У складному реченні з різними видами зв’язку буває...
Чи ставиться кома між двома сурядними реченнями, з’єднаними сполучниками і (й), та (у значенні і), коли для цих двох сурядних речень є спільна підрядна частина?
Чи правильним є твердження?
У складних реченнях з різними видами зв’язку можуть ставитися крапка з комою, тире, двокрапка, але найчастіше ставляться коми.
Продовжте речення, щоб твердження було правильним.
Якщо у складному реченні збігаються поруч два сполучники, то кома між ними ставиться тільки тоді, …………………………………………………... і речення не потрібно буде переробляти.
Продовжте правильно твердження.
Кома ставиться між однорідними підрядними реченнями, з’єднуваними повторюваними сурядними сполучниками,…………………………………. .
Складним з різними видами зв’язку є речення...
Яке речення є складним із сполучниковим сурядним та підрядним зв’язком?
Позначте речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком.
Вкажіть речення із підрядним та безсполучниковим зв’язком.
Укажіть речення, що має 4 частини.
Укажіть складне речення з різними видами зв’язку, у якому допущено пунктуаційну помилку.
Укажіть складне речення з різними видами зв’язку, у якому допущено пунктуаційну помилку.
Пунктуаційну помилку допущено у рядку.
Знайдіть речення, яке відповідає схемі: [ ]: [ ], (але ).
Розділові знаки у реченнях пропущено.
Знайдіть, які помилки допущено у поданому реченні.
Коли Київська археологічна комісія запросила Шевченка на посаду художника Тарас зрадів він буде і при родобі, і вільним птахом, бо ця робота – на всіх шляхах України.
Знайдіть речення, що відповідає схемі [ ]: [ ] – [ ], i [ ].
Розділові знаки пропущено.
Яку помилку допущено у поданому реченні?
Людині легше вирушити в дорогу, якщо вона захопила із собою пісню та пісня допоможе побороти смуток і відчай у лиху годину розвеселить у втомі не тільки тебе, а й твоїх друзів.
Знайдіть схему, яка відповідає реченню.
Розділові знаки пропущено.
Ми нахилили обличчя над урвищем вниз і коли очі наші добігли минаючи хаос поламаних скель та диких рослин до берега моря ми уздріли як воно тріпалось тихо в сітці яскравих бліків.
Знайдіть схему, яка відповідає реченню (розділові знаки пропущено):
Дівчина підійшла до матері і ніжно її обійняла а мама відчула що Бог винагородив її по-особливому щоб вона забула про все страшне що було у минулому.
Чи потрібна кома після що у поданому реченні (усі розділові знаки пропущені)?
Отут серед цвіту здається що якби людина вчилася мудрості в дерев то не була б ворогом самій собі й природі.
Знайдіть речення з підрядним, сурядним та безсполучниковим зв’язком.
Складним з різними типами зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим) є речення
Скільки граматичних основ у реченні: Мати вірила земля все знає що говорить чи думає чоловік на самоті вона тихенько розмовляла з нею довіряючи свої радощі болі і просячи щоб вона родила на долю всякого...(М.Стельмах) (розділові знаки пропущено)
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії, заснованої ще в XVII столітті, їх передала британська компанія BBC. (2) А вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок […]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.
У ролі підмета в тексті вжито виділене слово
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте,
прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.
У ролі підмета вжито в тексті виділене слово
Тире між підметом і присудком НЕ ПОТРІБНЕ в реченні (розділові знаки пропущено)
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.
Роль підмета виконують слова, виділені в усіх рядках, ОКРІМ
Редагування не потребує сполука
Знайдіть безсполучникове складне речення:
Однакове стилістичне забарвлення мають обидва фразеологізми в рядку
Укажіть рядок, у якому до складу словосполучень входять омоніми
Спільнокореневими до слова будувати є всі слова, окрім
Усі фразеологізми мають однакове значення в рядку
Помилки в утворенні ступенів порівняння прикметників допущено в таких рядках (дві відповіді):
У якому з речень неправильно розставлено розділові знаки
Усі слова написані правильно, ОКРІМ
У всіх словах однакова кількість звуків і букв у рядку
Визначте правильні
варіанти послідовного заповнення пропусків для цього речення.
Якщо у вас __________ біль у горлі, кашель, __________ нежить, то вам необхідні ліки
__________.
Оберіть усі речення, в яких є прислівник
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Магеллан … неоціненний … у розвиток географічної науки, адже цей дослідник не тільки здійснив першу навколосвітню подорож, але й … морський шлях до берегів Азії, що дало змогу іншим вивчити … частину світу.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома