Підготовка

Додано: 9 травня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 74 рази
61 запитання
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів:

варіанти відповідей

як/би

на/зустріч

на/силу

до/долу

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1)  Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому  на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає  до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

На місці пропуску в четвертому реченні має бути слово:

варіанти відповідей

втома

потуга

завада

перепона

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1)  Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому  на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає  до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1)  Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому  на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер  на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Однорідними додатками ускладнено речення:

варіанти відповідей

друге

третє

четверте

п’яте

Запитання 5

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

бюлетень


аркушик


вантажівка


вишиваний


Запитання 6

Подвоєне нн треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

бездога..ий, страше..ий, студе..ий

свяще..ий, довгожда..ий, безіме..ий

невблага..ий, орли..ий, ешело..ий

незбагне..ий, моното..ий, безці..ий

леви..ий, електро..ий, благослове..ий

Запитання 7

Частку не треба писати разом у варіанті

варіанти відповідей

не/зовсім зрозумілий

зошит не/підписано

не/всі з цим обізнані

не/забутня подорож

Запитання 8

Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку

варіанти відповідей

адвокат, Калуш, гагауз

Карпати, матрос, чех

узбек, Бахмач, латиш

казах, черкес, Прага

студент, інгуш, Париж

Запитання 9

Літеру е треба писати на місці обох пропусків рядка

варіанти відповідей

в..сняне мар..во

вир..нає сон..чко

в..личезний п..ріг

заст..бнути к..шеню

кр..шталеве джер..ло

Запитання 10

Із дефісом треба писати всі слова в рядку


варіанти відповідей

ніжно/блакитний, ніжно/лиций, ніжно/колірний

кисло/солоний, кисло/молочний, кислото/стійкий

коренево/суфіксальний, корене/вмісний, корене/подібний

легко/одягнений, легко/атлетичний, легко/крилий

ідейно/політичний, ідейно/виховний, ідейно/художній

Запитання 11

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

виговор з попередженням

запровадження виборності

оголошення подяки

посвідка на проживання

Запитання 12

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


На шляху більшої … лауреатів і … конкурсів … перешкоди, однак прагнення перемоги завжди… до успіху.


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

половини, дипломатів, трапляються, призводить

частини, дипломників, зустрічаються, приводить

частини, дипломантів, зустрічається, приводить

половини, дипломантів, трапляються, призводить

частини, дипломантів, трапляються, приводить

Запитання 13

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Старшокласники подякували ... за хорошу новину й розбіглися по ..., лише ... залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Людмилі Володимирівні, класах, троє учениць

Людмилу Володимирівну, класах, три учениці

Людмилі Володимирівній, класам, троє учениць

Людмилі Володимирівні, класах, три учениці

Людмилі Володимирівні, класам, три учениці

Запитання 14

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати

варіанти відповідей

нас вражала неповторна краса степової природи.

стан нашого здоров’я значно покращився.

було зроблено багато цікавих фотографій.

легенди й перекази зачаровували таємничістю.

ми ще раз упевнилися в неповторності України.

Запитання 15

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

тире 1 – між підметом і присудком

коми 2, 5 – на межі підрядних частин складного речення

коми 3, 4 – при вставному слові

кома 6 – при відокремленому означенні

кома 7 – на межі сурядних частин складного речення

Запитання 16

Увідповідніть фразеологізм із його значенням.


Фразеологізм:

1 поливати брудом 

2 варити воду 

3 топтати ряст 

4 вити вовком


Значення:

А бути у відчаї 

Б лементувати 

В жити 

Г ганьбити 

Д знущатися

варіанти відповідей

1 - Д, 2- А, 3 - Г, 4 - Б

1 - А, 2 - В, 3 - Д, 4 - Б

1- Г, 2 - Д, 3 - В, 4 - А

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г

Запитання 17

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

(1)Звичай (2)плести навесні вінки (3)з давніх-давен (4)поширений у багатьох народів світу.

А підмет 

Б присудок

В означення 

Г додаток

Д обставина


варіанти відповідей

1 - Б, 2 - Д, 3 - Г, 4 - А

1 - А, 2 - В, 3 - Д, 4 - Б

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

Запитання 18

Доберіть приклад до кожного типу складного речення.


Тип складного речення:

1 складносурядне 

2 складнопідрядне 

3 безсполучникове 

4 складне з різними видами зв’язку


Приклад речення:

А Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.

Б Ліва півкуля відповідає за логіку й мову (думає), а права пов’язана з інтуїцією та творчою уявою.

В Саме уява є джерелом нескінченного потоку ідей та óбразів, що потім розвиваються.

Г Уява оперує óбразами, і саме цей дар люди не використовують, а ті, які навчилися це робити, сприймають світ творчо.

Д Отже, використайте уяву, цей дар природи, для досягнення успіху, для зміни світу на краще, для позитивного погляду на життя.

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Г

1 - Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - В

1 - А, 2 - В, 3 - Д, 4 - Г

1 - Д, 2- Г, 3 - В, 4 - А

Запитання 19

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1 означення

2 прикладка (різновид означення)

3 додаток

4 обставина

Приклад

А А воно, могутнє світило, усе більше виповнювало собою світ.

Б Від квітів, особливо пальм й аспарагусів, одразу повіяло життям.

В Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задумливому мареві.

Г Обабіч шляху лежали незнайомі поля, перекраяні вузькими довгими нивами.

Д Виблискуючи проти молодого місяця мокрим днищем, серединою ріки повільно плив за течією перекинутий човен.

варіанти відповідей

1 - Д, 2 - Б, 3 - Г, 4 -А

1- Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - Д

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - А, 3 - В, 4 - Б

Запитання 20

Доберіть приклад до кожного виду речення

Вид речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

Приклад

А Раніше, аніж наказувати, навчись коритися.

Б Мені невесело було й на нашій славній Україні.

В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.

Г Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.

Д Озеро в лісі, в озері - ліс

варіанти відповідей

1 - В, 2 - Г, 3 - А, 4 - Б

1 - А, 2 - Г, 3 - В, 4 - Б

1 - Д, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г

1 -Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

Запитання 21

Складним з різними видами зв’язку є речення...


варіанти відповідей

Тихо в полі, гай темніє, наступає літній вечір.

Достиглі зорі випадали з небесного життя, не досягнувши земного і, можливо, звичайний осінній листочок був щасливіший за них.

Багряний вечір догорів, і попіл падає на місто, переливається намисто понаддніпряних ліхтарів.

Я помітив цікаву закономірність: життя людське – то плин загалом малоцікавий, розмірений, навіть нудний.

Запитання 22

Знайди правильне продовження твердження.

У складному реченні з різними видами зв’язку буває...


варіанти відповідей

сполучниковий сурядний ібезсполучниковий зв’язок.

сполучниковий підрядний і сполучниковий сурядний зв’язок.

безсполучниковий, сполучниковий сурядний та сполучниковий підрядний

зв’язок.

тільки безсполучниквий зв’язок.

Запитання 23

Чи ставиться кома між двома сурядними реченнями, з’єднаними сполучниками і (й), та (у значенні і), коли для цих двох сурядних речень є спільна підрядна частина?


варіанти відповідей

Так

Ні.

В окремих випадках.

Запитання 24

Чи правильним є твердження?

У складних реченнях з різними видами зв’язку можуть ставитися крапка з комою, тире, двокрапка, але найчастіше ставляться коми.


варіанти відповідей

Так.

Ні.

Твердження

Запитання 25

Продовжте речення, щоб твердження було правильним.

Якщо у складному реченні збігаються поруч два сполучники, то кома між ними ставиться тільки тоді, …………………………………………………... і речення не потрібно буде переробляти.

варіанти відповідей

коли можемо прибрати підрядне з другим сполучником

коли можемо прибрати підрядне з першим сполучником

коли можемо забрати другий сполучник

коли можемо прибрати перший сполучник

Запитання 26

Продовжте правильно твердження.

Кома ставиться між однорідними підрядними реченнями, з’єднуваними повторюваними сурядними сполучниками,…………………………………. .

варіанти відповідей

але перше підрядне речення від головного комою не відділяється.

у такому випадку перше підрядне речення від головного відділяється комою.

у такому випадку між головним та першим підрядним потрібно ставити крапку з комою.

Запитання 27

Складним з різними видами зв’язку є речення...


варіанти відповідей

Я пам’ятаю: йшла весна своїм походом смілим, і по саду лилась вона квіток зеленим пилом.

То шумів зелений лист, то в вінку мінився золотом ряст весняний, то золотим дощем лились пісні.

Дерева мене чекають, і падає листя на стежку, і падають зорі в долоні, і падає сон у траву.

Цей шмат землі, що колесом одкочувався від татарського броду й козачої долини, і досі не мав власної назви, хоча тут люди не раз знаходили непевний притулок від ординців.

Запитання 28

Яке речення є складним із сполучниковим сурядним та підрядним зв’язком?


варіанти відповідей

У городі, де грають струни п’яні, де вічний шум, де вічна суєта, я згадую слова твої неждані.

Минула тривожна беззоряна ніч, і там, де попелясті сніги єдналися з небом, почав відділятися світанок.

Я кажу: не було б Дон Кіхотів, вже давно б посивіла земля

Сон літньої ночі колись мені снився, коротка та літняя нічка була, і сон був короткий, – він хутко змінився і зник, як на сході зоря розцвіла.

Запитання 29

Позначте речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком.


варіанти відповідей

Синіє небо, пливуть і пливуть по ньому хмарини, зеленіють на землі гаї та діброви, мріють у тремтячому мареві далекі села, пахне дозрілими хлібами, і тихо-тихо всюди, і тільки пісня тужить та скаржиться.

Там я творю її наново – і тоді здається мені, що ще більше права маю на неї.

На небі зчинилась гуркотнява: кидало колоддям, ламало, трощило, луною розкочувався гук над хмарами по широких небесних просторах.

Ліс був смерековий, видно, планово саджений, бо смереки заступали одна одну, як солдати в рядах, і творили своєрідні тунелі.

Запитання 30

Вкажіть речення із підрядним та безсполучниковим зв’язком.


варіанти відповідей

Легко й радісно зітхнув густий хуторський парк із столітніми дубами, тихо забриніли маленькі шибки в низенькій хаті-землянці, що притулилась самотня до панського парку.

Ранішній солодкий сон; страшенно хочеться спати, і сниться: біліє полями туман, а росою – молоко, холодне і смачне-смачне, перекликаються півні.

Паляник порався в дворі коло воза; його жінка, Одарка, вийшла з хати і простягла руку до старого кострубатого стовбура сухої груші.

Не поет, у кого думки не літають вільно в світі, а заплутались навіки в золотії тонкі сіті.

Запитання 31

Укажіть речення, що має 4 частини.


варіанти відповідей

Вони проходили мимо дивною сповільненої ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки.

Букет півоній, які мати несла в руці, поширював п’янкий запах – власне, в руках її неначе вигойдувався букет п’янких пахощів.

А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли.

Ніч темніє, і ясніють зорі, море плаче, й темрява шумить.

Запитання 32

Укажіть складне речення з різними видами зв’язку, у якому допущено пунктуаційну помилку.


варіанти відповідей

З того вечора я часо приходив до дядька Себастьяна, і коли він мав час, ми разом читали якусь книгу, газети чи гомоніли про всяку всячину.

Зліва співали струмки, що збігали з гір і кожен з них мав свій голос.

З цієї хвилини все те, що він бачив навколо себе, чув і відчував, повнилося для нього новим змістом: йому ніби вставили інші очі, і він ними бачив тепер те, чого раніше не помічав, йому ніби підмінили душу, і він відчував те, про що раніше не здогадувався.

Запитання 33

Укажіть складне речення з різними видами зв’язку, у якому допущено пунктуаційну помилку.


варіанти відповідей

Більшого горя я не знаю, коли нива горить і чорніє зернина, тліє земля, де ромашки цвіли, сохне навічно тонка тополина.

Стоїть гора високая, зелений гай шумить, пташки співають голосно, і річечка блищить.

Я знаю: тут проходили бої і вороги ломились в ці ворота.

Ми з тобою зустрінемося, або коли закінчиться навчальний рік, або, коли поїдемо у село.

Запитання 34

Пунктуаційну помилку допущено у рядку.


варіанти відповідей

Осінні дрібні дощі падали на сумовито принишклу землю, і зелено потемніли води в озерах, коли Михайло і Соломія попрощалися з лісником, і лісничихою.

Коли почалася гроза, гра пирипинилась і діти кинулись бігти додому.

Клекіт млина термосить пітьму, а вона чіпляє тендітні зірки, що зриваються і стрімко линуть десь на заставську соснину.

Зліва співали струмки, що збігали з гір, і кожен з них мав свй голос.

Запитання 35

Знайдіть речення, яке відповідає схемі: [ ]: [ ], (але ).

Розділові знаки у реченнях пропущено.


варіанти відповідей

Розумію це щастя але знаєш воно не для мене.

Ті хто пливуть за мною будуть чути над нами з радості ангели схлипнуть.

Ходить вересень в селі а літо в осені питає де поділись журавлі.

Лукашева хата починає біліти стінами при одній стіні чорніє якась постать що знеможено прихилилась до одвірка в ній ледве можна впізнати Мавку.

Запитання 36

Знайдіть, які помилки допущено у поданому реченні.

Коли Київська археологічна комісія запросила Шевченка на посаду художника Тарас зрадів він буде і при родобі, і вільним птахом, бо ця робота – на всіх шляхах України.


варіанти відповідей

Тут пропущено кому між першою і другою частинами та кому між другою і третьою частинами.

Тут пропущено кому між першою і другою частинами та двокрапку між другою і третьою частинами.

Тут пропущено кому між першою і другою частинами та тире між другою і третьою частинами.

Тут пропущено двокрапку між першою і другою частинами та кому між другою і третьою частинами.

Запитання 37

Знайдіть речення, що відповідає схемі [ ]: [ ] – [ ], i [ ].

Розділові знаки пропущено.


варіанти відповідей

Виявляється коли їм скрута птахи просто горнуться до людини вони зовсім довіряються їй.

Квітці легше ґрунт відволог запалахкотіли цвітом пелюстки і п’є стебло соки землі.

Важко знайти переліт-траву бо вона весь час перелітає з місця на місце, зате того, хто її зірвав щастя вже не залишить.

Запитання 38

Яку помилку допущено у поданому реченні?

Людині легше вирушити в дорогу, якщо вона захопила із собою пісню та пісня допоможе побороти смуток і відчай у лиху годину розвеселить у втомі не тільки тебе, а й твоїх друзів.



варіанти відповідей

Пропущено даокрапку між третьою і четвертою частинами.

Пропщено крапку з комою після другої частини і кому після третьої.

Пропщено крапку з комою після третьої частини


Запитання 39

Знайдіть схему, яка відповідає реченню.

Розділові знаки пропущено.

Ми нахилили обличчя над урвищем вниз і коли очі наші добігли минаючи хаос поламаних скель та диких рослин до берега моря ми уздріли як воно тріпалось тихо в сітці яскравих бліків.


варіанти відповідей

[ ], і (коли ), (як ).

[ ], і (коли ), [ ], (як ).

[ ], і [коли ], (як ).

Запитання 40

Знайдіть схему, яка відповідає реченню (розділові знаки пропущено):

Дівчина підійшла до матері і ніжно її обійняла а мама відчула що Бог винагородив її по-особливому щоб вона забула про все страшне що було у минулому.


варіанти відповідей

[ ], а [ ], (що ), (щоб ), (що ).

[ ] і [ ], а [ ], (що ), (щоб ), (що ).

[ ] і [ ], а [ ], (що ), (що ).

[ ], а [ ], (що ), (щоб ).

Запитання 41

Чи потрібна кома після що у поданому реченні (усі розділові знаки пропущені)?

Отут серед цвіту здається що якби людина вчилася мудрості в дерев то не була б ворогом самій собі й природі.


варіанти відповідей

Потрібна, тому що тут є збіг двох сполучників і ми можемо прибрати друге підрядне, від чого речення не буде потребувати переробки.

Не потрібна, тому що тут є збіг двох сполучників, і ми не можемо прибрати друге підрядне.

Потрібна, тому що це складне речення з підрядним зв’язком.

Запитання 42

Знайдіть речення з підрядним, сурядним та безсполучниковим зв’язком.


варіанти відповідей

Давні греки тих, хто погано говорив по-грецьки, вважали варварами; в цьому сенсі у нас суспільство майже всуціль варварське.

Хочеш вік прожить немарно ти – вищої шукай собі мети, щоб за тебе більшою була: за великою зростеш і сам, з нею воля духові й рукам.

Віз наш увесь дерев’яний: дід і прадід були чумаками, а чумаки не любили заліза, бо воно, казали, притягає грім.

А як та ніч минула, дощ ущух і затих ло все, а вгорі світанок розцвів і заблищав на воді самоцвітами.

Запитання 43


Складним з різними типами зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим) є речення


варіанти відповідей

Віз наш увесь дерев’яний: дід і прадід були чумаками, а чумаки не любили заліза.

Моя осіння туга, лагідна і ніжна, крізь срібло згаслих вечорів пливе, як лебідь білосніжний, у смутку тихому покинутих ставків.

Розкажи, як за горою сонечко сідає, як у Дніпра веселочка воду позичає.

Коли в тебе віра у працю згасає, поглянь на ту річку, що скелі зриває.

Тихо в полі, гай темніє, наступає літній вечір.

Запитання 44

Скільки граматичних основ у реченні: Мати вірила земля все знає що говорить чи думає чоловік на самоті вона тихенько розмовляла з нею довіряючи свої радощі болі і просячи щоб вона родила на долю всякого...(М.Стельмах) (розділові знаки пропущено)



варіанти відповідей

чотири

шість

сім

п'ять

Запитання 45

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії, заснованої ще в XVII столітті, їх передала британська компанія BBC. (2) А вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок […]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.

У ролі підмета в тексті вжито виділене слово

варіанти відповідей

час

сигнал

початок

хронометр


Запитання 46

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, 

прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.

У ролі підмета вжито в тексті виділене слово


варіанти відповідей

прозоре

проміння

тисячі

усе

Запитання 47

Тире між підметом і присудком НЕ ПОТРІБНЕ в реченні (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

У наш час екологія це розгалужена система наук.

Козак як мала дитина.

Природа ось законодавець смаку краси і досконалості.

Вода добрий друг і помічник людини.

Баобаб дуже високе дерево.

Запитання 48

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.

Роль підмета виконують слова, виділені в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

молдавські вітри

кожний видавався

хвиля тривання

не/потрібне пір’я

Запитання 49

Редагування не потребує сполука

варіанти відповідей

смішна комедія

урбаністичний роман про місто

провальне фіаско

соціально - психологічний роман

Запитання 50

Знайдіть безсполучникове складне речення:

варіанти відповідей

Через єдине невеличке віконце скупо просвічувалось небо, але на горищі було світло.


Вони ж дурні, вони ж знімали мірку з твоїх принижень - не з твоєї величі.   

Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень і по­плив з гір у доли швидкими потоками.


Єпіфаній слухав щораз то більше впевнену і вірою пройняту мову гетьмана і відчував, як у душі проколюється паросток надії .


Запитання 51

Однакове стилістичне забарвлення мають обидва фразеологізми в рядку

варіанти відповідей

хапати за душу, давати прочухана

зарубати на носі, намотати на вус

очей не відведеш, хоч голки збирай

вискочити на сухе, через пень-колоду

Запитання 52

Укажіть рядок, у якому до складу словосполучень входять омоніми

варіанти відповідей

чисте небо – чисті руки, тихий голос – тихе життя;

крило ластівки – крило літака, палаюче сонце – пекуче сонце.

 заводський брак – брак часу, маскарадний бал – високий бал ;

білий колір – чорний колір, радісний погляд – сумний погляд

Запитання 53

Спільнокореневими до слова будувати є всі слова, окрім

варіанти відповідей

будинок

будівельник

розбудований

будити

будівля

Запитання 54

Усі фразеологізми мають однакове значення в рядку

варіанти відповідей


вийти в люди; вийти на дорогу; вийти сухим із води

відкрити душу; відкрити дорогу; відкрити очі

давати відсіч; давати перцю; давати по руках

входити в норму; входити в колію; входити в русло

Запитання 55

Помилки в утворенні ступенів порівняння прикметників допущено в таких рядках (дві відповіді):

варіанти відповідей

дорожчий, щонайдовший

більш точний, точніший

ближчий за всіх, найглибший


найбільший, якнайсучасний

ширший, менш щонайкращий

Запитання 56

 У якому з речень неправильно розставлено розділові знаки


варіанти відповідей

Лежить дорога, мабуть, золотом прошита.


Котись, моя пісне, дзвінка, до коханої.

Учора край берега, мабуть, все-таки пришвартувався крейсер.

Зайчик, безперечно, ковбасу вкрав.

Запитання 57

Усі слова написані правильно, ОКРІМ


варіанти відповідей

доблесний воїн, кількісне студентство

кореспондентські правила, злістний порушник

волосний писар, гігантський особняк

невістчине пальто, шістдесят кілометрів

Запитання 58

У всіх словах однакова кількість звуків і букв у рядку

варіанти відповідей

Ятрань, юність, поля, Батьківщина

сонце, джміль, якір, лан

льон, ліс, море, сміються

буряк, насіння, трава, зошит

Запитання 59

Визначте правильні

варіанти послідовного заповнення пропусків для цього речення.

Якщо у вас __________ біль у горлі, кашель, __________ нежить, то вам необхідні ліки

__________.


 

варіанти відповідей

гострий, гнітюча, від застуди

гострий, гнітючий, від застуди

гострий, гнітючий, для застуди

гострий, гнітюча, при застуді

Запитання 60

Оберіть усі речення, в яких є прислівник

варіанти відповідей

А) Поважно гомонять старі каштани, убравшись у весняний цвіт.

Б) Прийшла весна, сповнена яскравих кольорів, чарівних, милих пахощів, свіжості й радості.

В) У широкому лататті спалахнули білі лілії, переливалися перламутрово куліси густого верболозу.

Г) Дзвеніли всілякі пташині голоси, а один із них виділявся найдужче.

Запитання 61

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


Магеллан … неоціненний … у розвиток географічної науки, адже цей дослідник не тільки здійснив першу навколосвітню подорож, але й … морський шлях до берегів Азії, що дало змогу іншим вивчити … частину світу.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

уніс, вклад, проложив, дану

зробив, вклад, проложив, цю

уніс, вклад, проклав, цю

зробив, внесок, проклав, цю

зробив, внесок, проложив, дану

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест