Олігополія можлива лише у галузях, що виробляють диференційований продукт.
Коефіцієнт концентрації для олігопольної галузі здебільшого набуває невеликих значень.
Індекс Герфіндаля - це сума часток ринку (виражених у відсотках) усіх фірм галузі.
Зі збільшенням кількості фірм на ринку значення індексу Герфіндаля зростає.
Показники концентрації перебільшують рівень монопольної влади вітчизняних виробників, оскільки не враховують конкуренції з боку іноземних виробників товарів і послуг.
Основною причиною існування олігополії зазвичай є ефект масштабу.
Розмаїття ринкових ситуацій і високий рівень залежності від дій конкурентів в олігопольних галузях унеможливлюють формулювання єдиної теорії олігополії.
Порівняно з монополістом олігопольній фірмі значно складніше оцінити попит на свій товар.
Рішення одного з олігополістів щодо ціни та обсягу виробництва його продукту не має вагомого впливу на прибутки решти фірм у галузі.
"Дилема ув'язнених" ілюструє високий рівень взаємозалежності конкурентів на олігопольному ринку.
У моделі Курно олігополісти конкурують через визначення ціни товару.
У моделі Штакельберґа фірма, яка першою визначає свій обсяг виробництва, отримує перевагу.
Модель Бертрана показує, що цінова війна закінчується встановленням конкурентної рівноваги.
У моделі ламаної кривої попиту припускають, що конкуренти наслідуватимуть усі зміни ціни, запропоновані одним з олігополістів.
Ламана крива попиту дає змогу пояснити, як визначається поточна ринкова ціна товару на олігопольному ринку.
Змова - це відкрита або прихована угода про фіксування цін, поділ ринку або інше обмеження конкуренції між фірмами у галузі.
Картель зазвичай передбачає офіційне укладення угоди з узгодженням ціни, обсягу випуску у галузі та частки ринку фірм учасників угоди.
Лідерство у цінах та ціноутворення за принципом "витрати плюс" - це суто теоретичні моделі, які рідко реалізуються на реальних олігопольних ринках.
Олігополія не сприяє досягненню ні виробничої, ні розподільної ефективності.
Фахівці погоджуються, що олігопольна структура ринку сприяє науково-технічному поступові.
Яке з наведених чотирьох тверджень стосовно олігопольного ринку є хибним:
У деякій галузі домінують три великі фірми, частки ринку яких становлять 50%, 30% і 20%. Індекс Герфіндаля для цієї галузі дорівнює:
Коефіцієнт концентрації та індекс Герфіндаля часто занижують ступінь конкуренції, оскільки під час їхнього обчисленні не враховують:
Існування олігополії може зумовлюватися:
Яке з наведених чотирьох тверджень стосовно олігопольного ринку є хибним:
Яке з поданих чотирьох тверджень стосовно моделі Курно є хибним:
Яке з чотирьох тверджень стосовно моделі Бертрана є хибним:
Яке з наведених чотирьох тверджень стосовно моделі ламаної кривої попиту є хибним:
Олігополісти часто прагнуть до цінової змови, оскільки такий контроль за ціною дає їм змогу:
Що може ускладнити олігополістам досягнення цінової змови:
До характерних ознак координації дій олігополістів за схемою лідерства у цінах не належать:
Олігополісти, які виробляють широкий асортимент продукції, часто використовуватимуть таку цінову стратегію:
Яка з перерахованих моделей олігополії не передбачає жодного різновиду відкритої чи прихованої угоди:
Рівноважний обсяг виробництва товару у моделі Курно:
Яке з поданих чотирьох тверджень є правильним:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома