Олігополія

Додано: 12 квітня
Предмет: Економіка
35 запитань
Запитання 1

Олігополія можлива лише у галузях, що виробляють диференційований продукт.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 2

Коефіцієнт концентрації для олігопольної галузі здебільшого набуває невеликих значень.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 3

Індекс Герфіндаля - це сума часток ринку (виражених у відсотках) усіх фірм галузі.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 4

Зі збільшенням кількості фірм на ринку значення індексу Герфіндаля зростає.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 5

Показники концентрації перебільшують рівень монопольної влади вітчизняних виробників, оскільки не враховують конкуренції з боку іноземних виробників товарів і послуг.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 6

Основною причиною існування олігополії зазвичай є ефект масштабу.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 7

Розмаїття ринкових ситуацій і високий рівень залежності від дій конкурентів в олігопольних галузях унеможливлюють формулювання єдиної теорії олігополії.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 8

Порівняно з монополістом олігопольній фірмі значно складніше оцінити попит на свій товар.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 9

Рішення одного з олігополістів щодо ціни та обсягу виробництва його продукту не має вагомого впливу на прибутки решти фірм у галузі.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 10

"Дилема ув'язнених" ілюструє високий рівень взаємозалежності конкурентів на олігопольному ринку.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 11

У моделі Курно олігополісти конкурують через визначення ціни товару.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 12

У моделі Штакельберґа фірма, яка першою визначає свій обсяг виробництва, отримує перевагу.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 13

Модель Бертрана показує, що цінова війна закінчується встановленням конкурентної рівноваги.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 14

У моделі ламаної кривої попиту припускають, що конкуренти наслідуватимуть усі зміни ціни, запропоновані одним з олігополістів.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 15

Ламана крива попиту дає змогу пояснити, як визначається поточна ринкова ціна товару на олігопольному ринку.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 16

Змова - це відкрита або прихована угода про фіксування цін, поділ ринку або інше обмеження конкуренції між фірмами у галузі.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 17

Картель зазвичай передбачає офіційне укладення угоди з узгодженням ціни, обсягу випуску у галузі та частки ринку фірм учасників угоди.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 18

Лідерство у цінах та ціноутворення за принципом "витрати плюс" - це суто теоретичні моделі, які рідко реалізуються на реальних олігопольних ринках.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 19

Олігополія не сприяє досягненню ні виробничої, ні розподільної ефективності.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 20

Фахівці погоджуються, що олігопольна структура ринку сприяє науково-технічному поступові.

варіанти відповідей

правда

хиба

Запитання 21

Яке з наведених чотирьох тверджень стосовно олігопольного ринку є хибним:

варіанти відповідей

а) на ринку домінують декілька фірм, які виробляють диференційований товар

б) фірми, які є великими виробниками, можуть ухвалювати виробничі рішення без огляду на реакцію конкурентів

в) існують серйозні перешкоди для входження у галузь нових фірм

г) на ринку домінують декілька фірм, які виробляють стандартизований товар

д) усі попередні твердження правильні

Запитання 22

У деякій галузі домінують три великі фірми, частки ринку яких становлять 50%, 30% і 20%. Індекс Герфіндаля для цієї галузі дорівнює:

варіанти відповідей

а) 100

б) 2000

в) 3800

г) 50

Запитання 23

Коефіцієнт концентрації та індекс Герфіндаля часто занижують ступінь конкуренції, оскільки під час їхнього обчисленні не враховують:

варіанти відповідей

а) локалізований характер ринків багатьох товарів і послуг

б) міжгалузеву конкуренцію

в) конкуренцію з боку іноземних виробників

г) правильні відповіді б і в

д) правильні відповіді а, б і в

Запитання 24

Існування олігополії може зумовлюватися:

варіанти відповідей

а) позитивним ефектом масштабу

б) власністю на важливі ресурси

в) злиття фірм

г) правильні відповіді а і б

д) правильні відповіді а, б і в

Запитання 25

Яке з наведених чотирьох тверджень стосовно олігопольного ринку є хибним:

варіанти відповідей

а) фірми змушені враховувати реакцію конкурентів на свої виробничі рішення

б) фірмам складно оцінити попит на свій товар

в) фірми не можуть беззастережно довіряти партнерам навіть у разі наявності певних угод

г) часто виникає спокуса порушити досягнуті угоди задля збільшення прибутків

д) усі попередні твердження правильні

Запитання 26

Яке з поданих чотирьох тверджень стосовно моделі Курно є хибним:

варіанти відповідей

а) фірми виробляють однорідний товар

б) фірми визначають, який обсяг продукції виробляти, і рішення ухвалюють одночасно

в) крива реакції фірми відображає обсяг виробництва певної фірми за кожного заданого обсягу виробництва іншої фірми

г) у точці рівноваги обидві фірми максимізують свої прибутки

д) усі попередні твердження правильні

Запитання 27

Яке з чотирьох тверджень стосовно моделі Бертрана є хибним:

варіанти відповідей

а) фірми виробляють однорідний товар

б) фірми визначають свою ціну, вважаючи ціну конкурента незмінною

в) крива реакції фірми відображає обсяг виробництва іншої фірми

г) у точці рівноваги обидві фірми отримують лише нормальний прибуток

д) усі попередні твердження правильні

Запитання 28

Яке з наведених чотирьох тверджень стосовно моделі ламаної кривої попиту є хибним:

варіанти відповідей

а) модель пояснює, як визначається ціна товару на олігопольному ринку

б) декілька фірм виробляють диференційований продукт і володіють приблизно однаковими частками ринку

в) конкуренти наслідуватимуть лише зниження ціни однією з фірм, а підвищення нею ціни ігноруватимуть

г) з погляду витрат існують вагомі підстави для стабільності ціни на олігопольному ринку

д) усі попередні твердження правильні

Запитання 29

Олігополісти часто прагнуть до цінової змови, оскільки такий контроль за ціною дає їм змогу:

варіанти відповідей

а) зменшити невизначеність щодо розвитку ситуації у галузі

б) ускладнити входження нових фірм у галузь

в) збільшити прибутки

г) правильні відповіді а і б

д) правильні відповіді а, б і в

Запитання 30

Що може ускладнити олігополістам досягнення цінової змови:

варіанти відповідей

а) серйозні бар'єри для входження у галузь

б) велика кількість фірм у галузі

в) виробництво стандартизованого продукту

г) зростання рівня ділової активності в економіці

Запитання 31

До характерних ознак координації дій олігополістів за схемою лідерства у цінах не належать:

варіанти відповідей

а) часті зміни ціни

б) попередні повідомлення про заплановані зміни ціни у засобах масової інформації

в) використання обмежувального ціноутворення для ускладнення входження у галузь нових конкурентів

г) підвищення або зниження цін усіма учасниками ринку за прикладом лідера

Запитання 32

Олігополісти, які виробляють широкий асортимент продукції, часто використовуватимуть таку цінову стратегію:

варіанти відповідей

а) цінова війна

б) лідерство у цінах

в) ціноутворення за принципом "витрати плюс"

г) цінова змова

Запитання 33

Яка з перерахованих моделей олігополії не передбачає жодного різновиду відкритої чи прихованої угоди:

варіанти відповідей

а) модель ламаної кривої попиту

б) картель

в) лідерство у цінах

г) усі попередні відповіді хибні

Запитання 34

Рівноважний обсяг виробництва товару у моделі Курно:

варіанти відповідей

а) менший від обсягу виробництва у разі цінової змови

б) більший від обсягу виробництва за чистої конкуренції

в) більший від обсягу виробництва за чистої конкуренції, але менший від обсягу виробництва за цінової змови

г) усі попередні відповіді хибні

Запитання 35

Яке з поданих чотирьох тверджень є правильним:

варіанти відповідей

а) за олігополії досягають виробничої ефективності, а розподільної ефективності не досягають

б) за олігополії досягають розподільної ефективності, а виробничої ефективності не досягають

в) економісти погоджуються, що олігополія не сприяє науково-технічному поступові

г) олігополія сприяє науково-технічному поступові

д) усі попередні твердження хибні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест