Орфографія НМТ

Додано: 14 лютого
Предмет: Українська мова, 10 клас
12 запитань
Запитання 1


Прочитайте фрагмент тексту.

(1) Дуб здавна постає як символ незламної сили, могутності та переможного довголіття. (2) У селі (В,в)ерхня Хортиця, яке нині перетворилося на передмістя Запоріжжя, височить дуб-велетень, вік якого понад вісімсот років. (3) Ще за часів (К,к)иївської Русі з брунатного жолудя проклюнувся паросток і, набираючи сили, згодом перетворився на розлоге дерево. (4) Під ним проходили мешканці (П,п)івденних степів, у його затінку вони відпочивали, ховалися від дощу або палючого сонця. (5) Нині над дубом-велетнем мчать реактивні лайнери, пролітають штучні супутники (З,з)емлі, а він, як і колись, живе, зеленіє, задумливо шумить серед безкраїх рідних обширів.

З малої букви треба писати слово після цифри

варіанти відповідей

(В,в)ерхня

(К,к)иївської

(П,п)івденних

(3,з)емлі

Запитання 2

Правил уживання великої літери дотримано в рядку


варіанти відповідей

Луганський національний університет, Бахчисарайський Район

шекспірівський сонет, Франкове «зів'яле листя»

Президент України, «Слово про Похід Ігорів»,

сузір’я Великий Віз, День будівельника

трипільська культура, Олімпійські Ігри

Запитання 3

Прийменник у на місці обох пропусків треба вжити в рядку

варіанти відповідей

заявити ... відповідь, квіти ... саду

побувати ... Львові, здали ... архів

цукерки... вазі, запитай... лікаря

оселя ... рушниках, вода ...озері

залишиться ...спогадах, запис ...реєстрі

Запитання 4

Окремо з часткою не треба писати слово в рядку

варіанти відповідей

не/дописана картина відомого художника

не/з’ясовані вчасно важливі питання

не/прочитаний допис у соцмережі

не/покоїтися через скаргу сусідів

не/дооцінений талант молодого артиста

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, 

прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.


Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

не/довгої

не/рожевим

не/впевненими

не/перевершена

Запитання 6

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

В Україні за підтримки Організації з безпеки і співробітництва в Європі триває загальнонаціональна кампанія, присвячена питанням кібербезпеки.

У межах цих заходів журналіська спільнота отримала відео-ролики з рекомендаціями щодо безпечної поведінки в кіберпросторі.

А школярі в усіх регіонах країни ознайомлятся з інфоброшюрами «5 правил захисту інформації від злому в інтернеті» і «5 правил безпечного шопінгу в інтернеті».

Зосередженя уваги перед усім на школярах зумовлене їхньою схильністю до необдуманих дій в інтернеті, а отже, беззахисністю перед кібершахраями.

Запитання 7

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Запорукою краси та здоров’я насамперед є збалансованний щоденний рацион та оптимальне фізичне навантаження.

Вибір продуктів, технологія приготування страв та особливості споживання їх мають бути підпорядковані правилам здорового способу життя.

Принцип чіткого поділу продуктів на користні та шкідливі об’єднує всі практики здорового харчуваня.

Основи повноцінного меню та базові фізичні вправи сьогодні знає чи некожен, хто має бажання почувати себе впевнено за будь яких обставин.

Запитання 8

З дефісом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

договірно/правовий, культурно/освітній, гостро/критичний, морально/етичний;

мідно/червоний, навчально/виробничий, об’ємно/просторовий, оптово/роздрібний.

житлово/будівельний, військово/повітряний, суспільно/небезпечний, лірико/драматичний;

молочно/білий, науково/експериментальний, сільсько/господарський, організаційно/методичний;

Запитання 9

Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

під..яремний, краков..як, рутв..яний

П..ятихатки, без..язикий, брукв..яний

розіб..ється, Прип..ять, присв..ячений

стерв..ятник, Валер..ян, зап..ястя

об..їжджати, Лук..янівка, сер..йозний

Запитання 10

Позначте рядки, у яких усі слова пишуться без м’якого знака:

варіанти відповідей

землян..ці, яблун..ці, ремін..чик, емул..сія

сопіл..ці, домен..щик, степ.., удар..те

ад..ютант, ковз..кий, україн..ський, кан..йон

ц..вях, наріж..те, різ..бяр, бояз..кість

Уман..щина, рибал..ці, мен..ший, бджіл..ці

Запитання 11

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Постукала весна в прозорий кришталь вікон, торкнулася серця лоскітливим подихом травня й невтримно поманила в замріянний гай. (2)А в гаю синіми вогниками коливаються на тонких стебельцях проліски. (3)Схожі вони на бірюзові намистинки розгублені чиєюсь невинною рукою між вузеньких листочків боязкої травиці. (4)Може, то безжурний жайвір бризнув на галявину іскри невичерпного натхнення чи соромлива синичка розсипала зерна свого пестливого співу?

Орфографічну помилку допущено в слові

варіанти відповідей

замріянний

безжурний

невичерпного

пестливого

Запитання 12

З подвоєними приголосними треба писати обидва слова з пропусками в рядку

варіанти відповідей

під..аний критиці, роз..єднати береги

л..ється водоспадом, побуквен..ий аналіз

розріс..я на всі боки, клітин.ий аналіз

неждан..о зустрітися, об..ивати кригу

йти навман..я, поліс..ькі краєвиди

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест