Орфографія. Підготовка до НМТ

Додано: 1 березня
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: орфографія НМТ
12 запитань
Запитання 1

Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса –ськ-. У всіх прикметниках треба писати суфікс –цьк- у рядку

варіанти відповідей

Дрогобич, герцог

тюрк, Овруч

дивак, Новоселиця

ткач, баск

Вінниця, Мухалатка

Запитання 2

Усі слова пишуться з подвоєними приголосними

варіанти відповідей

 незбагнен..ий, прикордон..ий, над..ністрянський, сон..ий, спален..ий

 ускладнен..я, умовлян..я, вікон..иця, качен..я, століт..я

облич..я, стат..я, вугіл..я, наріч..я, спросон..я, спересерд..я

намаган..я, суд..я, священ..ик, священ..ий, чесніст..ю

юн..ат, спів..ітчизник, туман..ість, л..ється, воз..’єднання

Запитання 3

Укажіть, у якому рядку всі слова пишуться з апострофом

варіанти відповідей

 кар..єра, комп..ютер, б..юро, б..джет, куп..юра

  бар..єр, прем..єр, п..єса, інтерв..ю, п..юре

інтер..єр, грав..юра, б..юрократизм, кур..єр, п..єдестал

  ф..юзеляж, Монтек..є, об..єкт, прем..єра, кап..юшон

  об..єктив, ар..єргард, ін…єкція, кар..єризм, краков..як

Запитання 4

Вкажіть, у якому рядку на місці пропущеної літери слід писати и


 

варіанти відповідей

р..туал, д..спетчер, інц..дент, ц..фра, в..кінг

д..версант, д..ктор, б..льярд, Р..м, д..ригент

р..нг, конт..нент, експер..мент, К..тай, б..ографія

 кред..т, гард..на, ц..ферблат, дж..гіт, метод..ка

 з..гзаг, Лейпц..г, Л..сабон, Л..ван, ш..рма

Запитання 5

Спрощення на письмі відбувається у всіх словах рядка

варіанти відповідей

 

варіанти відповідей

 чес...ний, балас...ний, улес...ливий

 рідкіс...ний, хвас...ливий, зап'яс...ний

капос...ний, тиж...невий, студен...ський

 виїз...ний, щас...ливий, мас...ний

Запитання 6

М'який знак треба ставити на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

 

варіанти відповідей

 павіл...йон, міл...йон, брин...чати

  медал...йон, Уман...щина, кан...йон

  кур...йоз, конферанс..є, ад...ютант

 рюш..., марсел...єза, волин...ський

Запитання 7

Мово моя, (1) тобі мудрість віків, пам’ять тисячоліть, розрада (2) хвилину смутку, зойк матерів (3) годину лиху, переможний гук лицарів (4) днину побідну, пісня серця дівочого (5) коханні своїм.


Літеру у треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 8

Прочитайте речення (цифри в дужках позначають наступну власну назву).

Назва терміна (1)«бароко» походить від португальського «перола барокка», що перекладається як «перлина вигадливої форми». Кращі будівлі цього стилю: (2)Версальський палац поблизу Парижа, (3)Зимовий палац у Санкт-Петербурзі,(4) андріївська церква, (5)Маріїнський палац, Брама Заборовського у Києві.


Помилку допущено в написанні власної назви, позначеної цифрою

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 9

Правила вживання великої літери дотримані в уривку з афіші

варіанти відповідей

 Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка запрошує на виставу «пігмаліон» за п’єсою Бернарда Шоу. Це остання постановка визначного режисера Сергія Данченка на сцені франківців.

  

  Ювілейний театральний сезон Івано-франківський академічний обласний український музично-драматичний театр відкриває прем’єрою «Театр» режисера Юрія Одинокого.

Колектив Харківського академічного театру опери та балету імені Миколи Лисенка підготував концерт до Міжнародного дня музики. Диригує заслужений діяч мистецтва України Віталій Куценко.

Запитання 10

Немає помилок у похідних словах


 

варіанти відповідей

Кагарлик – кагарликський, Сиваш – сиваський

  

Прилуки – прилуцький, Гаага – гаазький

  

Дрогобич – дрогобицький, Буг – бугський

  

Карадаг – карадазький, герцог – герцогзький

Запитання 11

З’ясуйте, у якому рядку допущено орфографічну помилку



 

варіанти відповідей

інтер’єр, гравюра, бюрократизм, кур’єр, п’єдестал

  

капюшон, об’єкт, кар’єра, прем’єра, портьєра

  

бюджет, суб’єкт, Мольєр, компаньйон, комп’ютер

  

Фельєтон, більярд, пюре, інтерв’ю, б’юро

  

Ньотон, мільярд, п’єса, краков’як, ін’єкція

Запитання 12

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.


Окремо в тексті треба писати сполуку


варіанти відповідей

не/зліченні


не/звіданим


не/помітно


не/потрібне

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест