5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Основи практичної риторики

Додано: 9 грудня 2019
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 15 разів
11 запитань
Запитання 1

Текст — це:

варіанти відповідей

група речень, об’єднаних граматичним та смисловим зв’язком, що виражають думку вільніше і повніше порівняно з реченням;

висловлювання, яке складається з кількох речень та має певну змістову й структурну завершеність;

використання виражальних засобів мови у процесі конкретного говоріння, що відбувається у звуковій або писемній формі;

різновид літературної мови, що обслуговує певну сферу суспільного життя.

Запитання 2

Існують такі типи мовлення :

варіанти відповідей

розповідь, опис, роздум; 

розповідь, опис, оповідання, повість;

оповідання, повість, роман, казка;   

заява, оголошення, протокол, розписка.


Запитання 3

Висловлювання «Стаття 48. Кожен має право па достатній життєвий рівень для себе і своєї сім’ї, що включає достатнє харчування, одяг, житло (Конституція України)» належить до:

варіанти відповідей

наукового стилю;

художнього стилю;

публіцистичного стилю;    

офіційно-ділового стилю.

Запитання 4

Тема тексту — це:



варіанти відповідей

мета тексту, заради якої його створено;

те, про що йдеться в тексті, стисло виражений зміст;

сукупність виражальних засобів;  

стилістичні засоби.

Запитання 5

План тексту допомагає:

варіанти відповідей

висловити думки послідовно, не пропускаючи чогось важливого;

з’ясувати невідоме;       

з’ясувати головну думку тексту;

висловлювати думки в художньому стилі.

Запитання 6

Допомагають уникати повторів у тексті:


варіанти відповідей

антоніми;  

синоніми;      

омоніми;      

пароніми.

Запитання 7

Укажіть відповідність між текстом та його стильовою приналежністю:

Здається, що таке рідна мова? Чим вона ліпша для мене від усякої іншої і що мені вадить при нагоді заміняти її на всяку іншу? Практик, утилітарист, не задумуючись ані хвилини, скаже: пусте питання! Мова — спосіб комунікації людей з людьми, і, маючи до вибору, я беру ту, яка дає мені можливість комунікуватися з більшим числом людей (І. Франко).


варіанти відповідей

Офіційно-діловий стиль.

Розмовний стиль.

Художній стиль.

Науковий стиль.

Публіцистичний стиль.


Запитання 8

Укажіть відповідність між текстом та його стильовою приналежністю:

Смеркає небо, повітря, й розквітлі дерева теж смеркають. Частку за часткою свого пелюсткового світла віддають вони похмурим посланцям ночі, проте не все, проте дещо залишають і собі. А тому, гаснучи, не зовсім пригасають, і пізнього вечора вони обачно так, хворобливо світяться (Є. Гуцало).

варіанти відповідей

Офіційно-діловий стиль.

Розмовний стиль.

Художній стиль.

Науковий стиль.

Публіцистичний стиль.

Запитання 9

Укажіть відповідність між текстом та його стильовою приналежністю:

Підхопивши мене під боки, парубок запитав: «Ти звідки такий вскіпався?» — «Он звідти,— невиразно промовив я.— Пустіть мене, дядьку, в театр!» — «Чого захотів! Я тебе пущу, але так, щоб знав, де раки зимують».— «А я вже знаю, де вони зимують»,— жалісно проскиглив я, бо не раз про це чув від дорослих (М. Стельмах).

варіанти відповідей

Офіційно-діловий стиль.

Розмовний стиль.

Художній стиль.

Науковий стиль.

Публіцистичний стиль.

Запитання 10

Укажіть відповідність між текстом та його стильовою приналежністю:

Спілкування може здійснюватись як в усній, так і в писемній формах.

варіанти відповідей

Офіційно-діловий стиль.

Розмовний стиль.

Художній стиль.

Науковий стиль.

Публіцистичний стиль.

Запитання 11

Охарактеризуйте виділені в тексті мовні засоби міжфразового зв’язку:

Вечоріло. Блакитне небо наче оперезалося широким рожевим поясом. Цвіли яблуні, тихе проміння дихало чудовими пахощами. В останньому промінні сонця грала дрібненька мушва і, мов сітка, мигтіла перед очима. Гули хрущі та літали, як кулі. Висипала на вулицю дітвора і збудила тишу криком та дзвінким сміхом (М. Коцюбинський).


варіанти відповідей

синоніми;

контекстні синоніми;

тематично близькі групи слів;    

відповідність часових форм.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест