Текст — це:
Існують такі типи мовлення :
Висловлювання «Стаття 48. Кожен має право па достатній життєвий рівень для себе і своєї сім’ї, що включає достатнє харчування, одяг, житло (Конституція України)» належить до:
Тема тексту — це:
План тексту допомагає:
Допомагають уникати повторів у тексті:
Укажіть відповідність між текстом та його стильовою приналежністю:
Здається, що таке рідна мова? Чим вона ліпша для мене від усякої іншої і що мені вадить при нагоді заміняти її на всяку іншу? Практик, утилітарист, не задумуючись ані хвилини, скаже: пусте питання! Мова — спосіб комунікації людей з людьми, і, маючи до вибору, я беру ту, яка дає мені можливість комунікуватися з більшим числом людей (І. Франко).
Укажіть відповідність між текстом та його стильовою приналежністю:
Смеркає небо, повітря, й розквітлі дерева теж смеркають. Частку за часткою свого пелюсткового світла віддають вони похмурим посланцям ночі, проте не все, проте дещо залишають і собі. А тому, гаснучи, не зовсім пригасають, і пізнього вечора вони обачно так, хворобливо світяться (Є. Гуцало).
Укажіть відповідність між текстом та його стильовою приналежністю:
Підхопивши мене під боки, парубок запитав: «Ти звідки такий вскіпався?» — «Он звідти,— невиразно промовив я.— Пустіть мене, дядьку, в театр!» — «Чого захотів! Я тебе пущу, але так, щоб знав, де раки зимують».— «А я вже знаю, де вони зимують»,— жалісно проскиглив я, бо не раз про це чув від дорослих (М. Стельмах).
Укажіть відповідність між текстом та його стильовою приналежністю:
Спілкування може здійснюватись як в усній, так і в писемній формах.
Охарактеризуйте виділені в тексті мовні засоби міжфразового зв’язку:
Вечоріло. Блакитне небо наче оперезалося широким рожевим поясом. Цвіли яблуні, тихе проміння дихало чудовими пахощами. В останньому промінні сонця грала дрібненька мушва і, мов сітка, мигтіла перед очима. Гули хрущі та літали, як кулі. Висипала на вулицю дітвора і збудила тишу криком та дзвінким сміхом (М. Коцюбинський).
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома