Основні випадки чергування -у- – -в-, -і- – -й-

Додано: 21 червня 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 210 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Правил чергування і – й дотримано в рядку:


варіанти відповідей

А) дощ і сонце, місяць і зорі;

Б) помідори й огірки, діти і онуки;

В) фрукти й овочі, інститути і університети;

Г) світло й темрява, згадав й приніс;

Д) високий і стрункий, вгору і вліво.

Запитання 2

2. Правил чергування у – в дотримано в усіх реченнях, ОКРІМ:

варіанти відповідей

А) Убирається в багрянець клен.


Б) Вівса, пшениці, ячмені – все це зіллялось в одну могутню хвилю.

В) На річці, у лісі, на полі – усюди німо, тихо.

  Г) У лісі не було нічого: ані ягід, ані грибів.

Д) Не спитавши броду, не лізь у воду.

Запитання 3

3. Чергування у – в розрізняє значення слів у рядку:

варіанти відповідей

А) усі, вміння, увійти, усередині;

Б) влітку, урожай, увесь, уже;

  В) вступ, уклад, вдача, вправляти;

Г) умова, ударяти, вживатися, учорашній;

Д) уперед, уголос, удень, учитель.

Запитання 4

4. Чергування у – в без зміни значення слова можливе в усіх словах рядка:


варіанти відповідей

А) увечері, увесь, управа;

Б) уголос, увічливий, уступ;

В) Україна, усередині, учитель;

Г) уклад, Угорщина, уживати;

Д) удача, уночі, уродливий.

Запитання 5

5. У якому рядку між словами слід вживати прийменник в ?

варіанти відповідей

А) Йти (у, в) сад, забігти (у, в) клас, удар (у, в) спину, жити (у, в) Львові.

Б) Успіх (у, в) навчанні, читала (у, в) газеті, приніс (у, в) кишені, узяв (у, в) друга.

В) Бачив (у, в) сусіда, відніс (у, в) хату, зайди (у, в) бібліотеку, стати (у, в) пригоді.  

Г) Приїхала (у, в) інститут, плавати (у, в) озері, жила (у, в) Одесі, служити (у, в) ар­мії.

Д) Сидіти (у, в) автобусі, запитати (у, в) автора, працювати (у, в) аптеці, жив (у, в) брата.  

Запитання 6

6. У якому рядку між словами слід вживати сполучник  і ?

варіанти відповідей

А) Вона (і, й) він, співає (і, й) танцює, день (і, й) ніч, альбоми (і, й) олівці.

Б) Ручка (і, й) олівець, місяць (і, й) зорі, правда (і, й) кривда, сміється (і, й) плаче.

В) Стіл (і, й) стілець, товариш (і, й) брат, прийшов (і, й) побачив, жив (і, й) допомагав.

Г) Червоне (і, й) чорне, вгору (і, й) вниз, дав (і, й) узяв, світло (і, й) темрява.

Д) Приходить (і, й) допомагає, спостерігає (і, й) описує, здібна (і, й) тала­новита, батьки (і, й) діти.

Запитання 7

7. У якому рядку між словами слід вживати прийменник у ?

варіанти відповідей

А) Забіг (у, в) клас, стояв (у, в) воді, взяв (у, в) сестри, жила (у, в) Одесі.

Б)  Лежала (у, в) лікарні, відніс (у, в) хату, була (у, в) Італії, приїжджала (у, в) Львів.

В) Зайди (у, в) клас, успіх (у, в) роботі, стояти (у, в) болоті, плавати (у, в) озері.

Г) Приїзд (у, в) центр, пробігав (у, в) лабіринті, удар (у, в) спину, глянь (у, в) вікно.

Д) Плавати (у, в) морі, стань (у, в) куток, прочитати (у, в) оповіданні, піти (у, в) театр.

Запитання 8

8. У якому рядку чергування у/в розрізняє значення слів?

варіанти відповідей

А) Україна, вживатися, втриматися, ударити, вступ.

Б) Вклад, вправа, вступ, удача, враження.

В) Урожай, Україна, уранці, увечері, уже.

Г) Взимку, умова, указка, ввійти, уболівати.

Д) Вдома, увага, вбігти, уміти, Угорщина.

Запитання 9

9. Слід вживати прийменник -в- між словами:

варіанти відповідей

А) була (у, в) Ірландії, плавати (у, в) озері, жила (у, в) оселі, служив (у, в) армії.

Б) сидіти (у, в) автобусі, працювати (у, в) аптеці, погляд (у, в) майбутнє, відніс (у, в) хату.

В) читала (У, в) газеті, зайшов (у, в) аудиторію, успіх (у, в) творчості, приніс (у, в) кишені.

Г) зустрітися (у, в) магазині, запитати (у, в) сусіда, жити (у, в) Амстердамі, бігти (у, в) садок.

Д) прийти (у, в) день, пішла (у, в) садок, сидимо (у, в) вагоні, переконана (у, в) своєму.

Запитання 10

10. Слід вживати прийменник -й- між словами:

варіанти відповідей

А) студент (і, й) викладач, троянди (і, й) виноград, сидіти (і, й) думати, читати (і, й)  перечитувати.

Б) сміх (і, й)  сльози, цікаво (і, й)  весело, купив (і, й)  подарував, радощі (і, й)  печалі. 

В) спеції (і, й)  консерви, читати (і, й)  переказувати, дощ (і, й)  сніг, місяць (і, й)  зорі.

Г) цибуля (і, й) огірки, діти (і, й) онуки, фрукти (і, й) овочі, інститути (і, й) університети. 

Д) літо (і, й) осінь, червоні (і, й) жовті, мама (і, й) бабуся, вивчив (і, й) забув.

Запитання 11

11. Чергування -у- – -в- розрізняє значення слів у рядку:

варіанти відповідей

А) Україна, вміння, ввійти, взимку.

Б) урожай, умова, уже, уранці.

В) вправляти, вправа, вклад, вдача.

Г) ударити, вживатися, учорашній, уперед.

Д) уклад, удосконалення, утомитися, убогий.

Запитання 12

12. Помилки в чергуванні -і- – -й- допущено в рядку.


варіанти відповідей

А) Маргарита й Арсеній, пам’ять і серце, квітли й одцвітали, війна і мир.

Б) троянди й виноград, купив і подарував, дощ і сніг, ручки й олівці.

В) здав і забув, помідори й огірки, жоржини й айстри, прийшов і побачив.

Г) фрукти й овочі, Арктика й Антарктика, інститути й університети, батьки й діти.

   Д) Тетяна і Антін, пам’ять й серце, на траві і листі, на імення Степан.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест