Хвора 45 років поступила в лікарню з повною втратою свідомості, арефлексією, випадінням зіничного і рогівкового рефлексів, періодичним диханням типу Куссмауля. АТ, температура тіла - знижені. Аналіз крові: загальний білірубін - 16,0 мкмоль/л, сечовина - 3,6 ммоль/л, креатинін - 10,8 мкмоль/л, глюкоза - 22 ммоль/л. Для якого виду коми характерна дана картина?
У хворого після важкої травми грудної клітини розвинувся шок і з'явилися ознаки гострої ниркової недостатності [ГНН]. Що є провідним механізмом
розвитку ГНН в даному випадку?
У хворого на цукровий діабет розвинулася кома внаслідок порушення кислотно-основного стану. Який вид порушення виник при цьому?
Хворий Ж., 48 років, перебуває в реанімації після отруєння чотирьоххлористими вуглеводнями. Стан важкий, хворий без свідомості, пульс ниткоподібний, слабкого наповнення, ЧСС 40 уд/хв, АТ 75/40 мм.рт.ст, періодичне дихання по типу Біота. У крові прямий білірубін - 155 мкмоль/л. В сечі високий вміст аміаку і білірубіну. Що стало основною передумовою описаного стану у хворого?
У приймальне відділення поступила дитина 1,5 років з ознаками отруєння нітратами: стійкий ціаноз, задишка, судоми. Утворення якої форми гемоглобіну лежить в основі цих симптомів?
У лікарню доставлена без свідомості людина після отруєння чадним газом. Гіпоксія у нього обумовлена появою в крові:
У чоловіка 35 років через 30 хвилин після автомобільної аварії виявлена масивна травма нижніх кінцівок без значної зовнішньої крововтрати. Потерпілий перебуває в збудженому стані. Який компонент патогенезу травматичного шоку у пацієнта є провідним і вимагає негайного коригування?
Чоловік 53 роки, доставлений в стаціонар в несвідомому стані. Об'єктивно: шкіра суха, дихання часте поверхневе, запах ацетону відсутній, пульс 126 уд/хв, АТ-70/40 мм. рт. ст., вміст глюкози в крові 48 ммоль/л, реакція сечі на ацетон негативна. Для якого з перерахованих станів найбільш характерні симптоми у хворого?
Хворий сонливий, свідомість порушена, реакція на сильні подразники загальмована. Шкіра бліда, суха, виражені набряки. М'язові фібрилярні посмикування. Мідріаз. Дихання типу Чейна-Стокса з аміачним запахом. При аускультації серця, шум тертя перикарда. Який вид коми розвинувся у хворого?
У хворого переливання крові ускладнилося розвитком гемотрансфузійного шоку. Назвіть тип алергічної реакції, що лежить в основі даної патології:
У реанімаційне відділення доставили водія, який потрапив в автомобільну аварію. Він не відразу реагує на питання, байдужий до всього, блідий, дихання поверхневе, рідке, АТ становить 75/50 мм рт. ст. Назвіть головну ланку патогенезу даної патології
Попередньо сенсибілізованій морській свинці внутрішньовенно ввели 10 мл кінської сироватки і через півхвилини зазначено: шерсть скуйовджена, тварина чхає, кашляє, чухає мордочку, дихання утруднене, судорожне, мимовільна дефекація і сечовипускання. Яка стадія анафілактичного шоку спостерігається у тварини?
Жінка 22 років, поступила в стаціонар в коматозному стані. Об'єктивно: шкіра суха, бліда, запах ацетону з рота, дихання Куссмауля, пульс 130 уд/хв, АТ 95/60 мм.рт.ст., вміст глюкози у крові - 37.7 ммоль/л. Для якого з перерахованих станів найбільш характерні дані симптоми?
У хворого А. після травматичного шоку розвинулися ознаки ниркової недостатності. Якими патогенетичними механізмами обумовлено цей стан?
Хворого доставили в клініку в коматозному стані. Дихання шумне, глибоке. Чути запах ацетону. Вміст глюкози в крові 15,2 ммоль/л, кетонові тіла - 100 мкмоль/л. Для якого виду коми характерні описані розлади?
У хворого на цукровий діабет виникла діабетична кома, яка характеризувалася повною втратою свідомості, арефлексією, гіпотензією, падінням температури тіла, великим шумним диханням. Як називається такий тип дихання?
Хворий Ж., 48 років, перебуває в реанімації після отруєння чотирьоххлористим вуглеводнем. Стан важкий, хворий без свідомості, пульс ниткоподібний, слабкого наповнення, ЧСС 40 уд/хв, АТ 75/40 мм.рт.ст., періодичне дихання по типу Біота. У крові прямий білірубін - 155 мкмоль/л. В сечі високий вміст аміаку і білірубіну. Що стало основною передумовою описаного стану у хворого?
Чоловік 48 років, страждає на цукровий діабет з 6 років, госпіталізований в несвідомому стані, яке настало після підвищеного фізичного навантаження. Об'єктивно: шкіра волога, тонус м'язів кінцівок підвищений, сухожильні рефлекси підвищені, дихання поверхневе, пульс 78/хв, АТ 95/60 мм.рт.ст., рівень глюкози в крові 1.88 ммоль/л. Для якого з перерахованих станів найбільш характерні симптоми у чоловіка?
У відділення реанімації доставлений пацієнт без свідомості з запахом ацетону з рота. Методи експрес-аналізу виявили в крові 17,3 ммоль/л глюкози. Підвищення вмісту яких речовин призвело до втрати свідомості?
У хворої тривало хворіючої на цукровий діабет 2-го типу, після порушення дієти (вживання легкозасвоюваних вуглеводів) поступово наростала загальна слабкість, знизився артеріальний тиск, з'явилися галюцинації, судоми. Шкіра суха, чіткі прояви дегідратації організму. Рівень глюкози крові 40 ммоль/л. Який вид коми може розвинутися у хворої?
У хворого в коматозному стані відчувається запах яблук з рота. Вміст глюкози в плазмі крові - 18 ммоль/л. Яку з ком можна запідозрити в даному випадку?
Пацієнту з гострим інфарктом міокарда внутрішньовенно крапельно введено 1500 мл різних розчинів протягом 8 годин, кисень інтраназально. Смерть настала від набряку легень. Що спричинило набряк легень?
Жінку 44-х років вжалила оса, внаслідок чого розвинувся шок. В анамнезі - важка алергічна реакція на укус оси. Об'єктивно: Ps - 179/хв., слабкий, АТ - 80/40 мм рт.ст., ЧД - 26/хв. Яка провідна ланка патогенезу анафілактичного шоку?
Хвора 38-ми років поступила в реанімаційне відділення у непритомному стані. Рефлекси відсутні. Цукор крові - 2,1 ммоль/л. В анамнезі цукровий діабет з 18-ти років. Яка кома має місце у хворої?
У реанімаційному відділенні знаходиться хворий в коматозному стані. При дослідженні крові відмічено збільшення концентрації іонів K+ і зменшення - Ca++, ацидоз, збільшення рівнів сечовини та сечової кислоти. Який вид коми, по етіології, найбільш вірогідний?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома