педагогіка

Додано: 26 листопада 2023
Предмет: Фізика, 11 клас
39 запитань
Запитання 1

1.     Педагогіка – це:


варіанти відповідей

а) особлива сфера суспільної діяльності з виховання людини, складовими частинами якої є освіта та навчання;


б) наука про виховання людини;


в) цілеспрямований та організований процес формування особистості.


Запитання 2

   Основні педагогічні категорії:


варіанти відповідей

загальна педагогіка, історія педагогіки, методики вивчення окремих дисциплін;

народна педагогіка, духовна педагогіка, світська педагогіка;


навчання, виховання, освіта, розвиток.

Запитання 3

   Що визначило розвиток педагогіки як науки?:


варіанти відповідей

біологічний закон збереження роду;


турбота батьків про щастя дітей;


об’єктивна необхідність у спеціальній підготовці людини до життя і праці.

Запитання 4

1.     Предметом педагогіки є:


варіанти відповідей

підготовка підростаючого покоління до життя;

розробка правил, рекомендацій щодо реалізації виховання;


процес цілеспрямованого розвитку і формування людської особистості в умовах її навчання, виховання й освіти.

Запитання 5

1.     Завдання педагогіки:


варіанти відповідей

передати людині знання, вміння, навички;

вивчення проблем виховання та навчання людей;


визначення мети та завдань виховання; дослідження методів і форм організації навчально-виховного процесу; вироблення нових педагогічних технологій виховання.


Запитання 6

   Назвати розділи загальної педагогіки:


варіанти відповідей

дошкільна педагогіка та педагогіка загальноосвітньої школи;


дошкільна педагогіка, педагогіка загальноосвітньої школи та педагогіка вищої школи;


загальні основи педагогіки, теорія навчання, теорія виховання, школознавство.


Запитання 7

1.     Навчання – це:


варіанти відповідей

цілеспрямована взаємодія вчителя й учнів, у процесі якої засвоюються знання, формуються вміння та навички;


передача учням знань, умінь і навичок;

передача знань, умінь і навичок від одного покоління до іншого.


Запитання 8

Виховання – це:

варіанти відповідей

спеціально організований педагогічний процес, у ході якого здійснюється цілеспрямований вплив на особистість із метою формування певних якостей;


передача знань про норми та правила поведінки людей;


передача підростаючому поколінню культурно-історичного досвіду народу.


Запитання 9

1.     Освіта – це:


варіанти відповідей

процес засвоєння знань, умінь, навичок;


формування моральних якостей особистості;

процес і результат оволодіння системою наукових знань, умінь і навичок, формування на їх основі світогляду, моральних якостей особистості, розвитку її творчих сил і здібностей.

Запитання 10

         Розвиток – це:


варіанти відповідей

пристосування людини до оточуючого світу;


ряд внутрішньо пов’язаних, послідовних і прогресивних змін, що відбуваються з організмом людини від народження і до кінця життя і характеризують рух людини від нижчих до вищих рівнів її життєдіяльності;


природні задатки людини, які виявляються у процесі життя і сприяють соціалізації людини.


Запитання 11

1.           Систему педагогічних наук складають:


варіанти відповідей

загальні основи педагогіки, теорія навчання, теорія виховання, школознавство;


педагогіка, психологія, анатомія, фізіологія, філософія

загальна педагогіка (базова дисципліна), загальнопедагогічні науки (вікова педагогіка, соціальна, спеціальна педагогіка), функціональні педагогічні науки (педагогіка професійно-технічної освіти, вищої школи, галузеві педагогіки та ін.), історія педагогіки, порівняльна педагогіка.


Запитання 12

       Метод педагогічного дослідження – це:


варіанти відповідей

шлях, спосіб пізнання педагогічної діяльності;


усвідомлене уявлення кінцевого результату певної діяльності;


виявлення закономірностей і законів педагогічного дослідження.


Запитання 13

1.           Що таке метод педагогічного спостереження?:


варіанти відповідей

спосіб дослідження педагогічних процесів формування особистості;


спеціально організоване сприймання педагогічного процесу в природних умовах;


здійснення перетворюючих дій, спрямованих на вирішення дослідницьких завдань.


Запитання 14

          Назвати методи педагогічних досліджень:


варіанти відповідей

бесіда, диспут, дискусія, педагогічна вимога, виховна ситуація;


педагогічне спостереження, бесіда, інтерв’ю, експеримент, вивчення продуктів діяльності, тестування;

метод моделювання, метод реєстрування, метод ранжування.


Запитання 15

1.           Об’єктом педагогічного дослідження є:


варіанти відповідей

педагогічні явища, факти, з яких складається педагогічний процес;


пошук шляхів удосконалення педагогічного процесу;

якість знань, умінь і навичок.

Запитання 16

1.           Індивід – це:


варіанти відповідей

окремий представник людського роду безвідносно до його якостей;


кожна жива істота;


)людина, яка досягла певного рівня фізичного розвитку

Запитання 17

1.           Індивідуальність – це:


варіанти відповідей

рівень інтелектуальної культури

особливості мислення певної людини;


сукупність зовнішніх і внутрішніх особливостей людини, що формують її своєрідність, відмінність від інших людей.


Запитання 18

1.           Особистістю людина стає тільки тоді, коли:


варіанти відповідей

досягає вісімнадцятирічного віку;


самостійно та свідомо керує своєю поведінкою;

оволодіває певною професією.


Запитання 19

1.           Від народження дитина отримує:


варіанти відповідей

потреби, інтереси, навички;


задатки для розвитку певних здібностей;

нічого не отримує.


Запитання 20

1.           Задатки – це:


варіанти відповідей

готові психічні властивості, які незалежно від зовнішніх факторів проявляються на певному етапі життя;

знання, уміння, навички;


отримані від народження природні потенції розвитку певних здібностей.


Запитання 21

1.           Індивідуальні властивості особистості формуються під впливом:


варіанти відповідей

тільки спадковості;


оточуючого середовища та виховання;


природних задатків, суспільних обставин і діяльності самої дитини.


Запитання 22

1.           Рушійними силами процесу розвитку особистості є:


варіанти відповідей

природні задатки дитини;


вимоги дорослих;


протиріччя між потребами особистості та можливостями для їх досягнення.

Запитання 23

1.           Назвіть вікову періодизацію чеського педагога Я.А. Коменського:


варіанти відповідей

дитинство, отроцтво, замужнілість;


немовлячий вік, передошкільний, дошкільний, молодший шкільний вік, підлітковий, юнацький;


дитинство, отроцтво, юність, замужнілість.


Запитання 24

1.           Переддошкільний вік охоплює:


варіанти відповідей

3-5 років;


3-6 років;


1-3 роки.


Запитання 25

1.           Дайте визначення поняття “темперамент”:


варіанти відповідей

психологічні риси, що відрізняють одну людину від іншої;


індивідуальна типологічна характеристика людини, яка виражається в силі, напруженості, швидкості та врівноваженості перебігу її психічних процесів;


природні особливості окремої людини.


Запитання 26

1.           Мета виховання – це:


варіанти відповідей

ідеальний образ особистості, що виховується;


наперед визначені результати розвитку і формування людської особистості;


наперед визначені результати діяльності педагогічного колективу школи.


Запитання 27

1.           На визначення цілей виховання в суспільстві впливають:


варіанти відповідей

бажання людей, можливості навчально-виховних закладів, вимоги батьків до дітей;


фізіологічні та психологічні можливості учнів, можливості вчителів і вихователів, уявлення і намагання прогресивно мислячих людей;

рівень розвитку продуктивних сил і виробничих відносин, темпи науково-технічного і соціального прогресу, економічні можливості суспільства, рівень розвитку педагогічної теорії.


Запитання 28

1.           Яку мету виховання висуває сучасна загальноосвітня школа:


варіанти відповідей

формувати всебічно і гармонійно розвинуту особистість – громадянина своєї країни;


сприяти різнобічному розвиткові особистості, розвивати задатки і здібності;


виховувати учнів на засадах християнської ідеології.


Запитання 29

1.           Складові частини виховання – це:


варіанти відповідей

розумове, фізичне, трудове, моральне, естетичне виховання;


демократизація та гуманізація виховання;


розвиток естетичних почуттів, формування гігієнічних навичок.


Запитання 30

1.           Педагогічний процес – це:


варіанти відповідей

процес, який здійснює вчитель у навчально-виховному закладі;


процес набуття учнями необхідних знань, умінь, навичок;

динамічна взаємодія вихователів і вихованців, спрямована на досягнення поставленої виховної мети.

Запитання 31

1.           Будова педагогічного процесу:


варіанти відповідей

мета – завдання – зміст – діяльність – результат;


директор школи – вчитель – учень.


Запитання 32

1.           Педагогічний процес є системою, тому що:


варіанти відповідей

він має всі ознаки системи: компоненти, структуру, цілісність, інтегральний результат, зв’язок з іншими системами;


він поєднує в собі процеси навчання, виховання і розвитку;


його складовими є дії вихователя та вихованців.


Запитання 33

Цілісність педагогічного процесу полягає:

варіанти відповідей

в тому, що процеси, які утворюють педагогічний процес, мають багато спільного між собою;


у підкоренні всіх процесів, що його утворюють, головній і єдиній меті – формуванню всебічно і гармонійно розвиненої особистості;


у тому, що педагогічний процес має цільовий, змістовий, діяльнісний, результативний компоненти.


Запитання 34

1.           Які з названих зв’язків є закономірними зв’язками педагогічного процесу?:


варіанти відповідей

зв’язок між окремими діями різних педагогів, педагогічного колективу і керівництвом навчально-виховним процесом у цілому;


зв’язок між педагогічним процесом, процесом морального виховання учнів і між різними педагогічними ситуаціями;


зв’язок педагогічного процесу з суспільними вимогами, зв’язок між завданнями, методами і формами виховання.


Запитання 35

1.           Що відіграє вирішальну роль в організації педагогічного процесу?:


варіанти відповідей

наявність у школі (класі) плану навчально-виховної роботи;


діагностика, постановка завдань, побудова прогнозу, реалізації плану, корекція й аналіз результатів;


висока кваліфікація педагогів і бажання учнів вчитися.


Запитання 36

1.           Професійна придатність учителя – це:


варіанти відповідей

необхідний комплекс умінь, які набуваються у процесі здобуття вищої освіти;


показник рівня засвоєння вчителем спеціальних знань;

необхідний комплекс здібностей, фізичних, нервово-психічних і моральних якостей, що потрібні для набуття певних робочих функцій і успішної діяльності у сфері освіти.


Запитання 37

1.           Донецький учитель В.Ф. Шаталов успішно навчає всіх учнів незалежно від здібностей. Що відіграє вирішальну роль у досягненні його учнями високих результатів?:


варіанти відповідей

хороша спадковість, сприятливе середовище;


виховання в сім’ї, особистість учителя, інтерес до навчального предмета;


правильно організована пізнавальна діяльність.


Запитання 38

1.           Від чого, головним чином, залежить розвиток здібностей школяра?:


варіанти відповідей

від природних задатків;


від кількості прочитаних книг;


від спілкування з ровесниками.


Запитання 39

1.           Навчання ефективно впливає на процес розвитку за умови:


варіанти відповідей

орієнтування його на вже розвинені здібності;

знаходження поза межами можливостей дитини;


знаходження в зоні найближчого розвитку здібностей дитини.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест