Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) У рідному краї на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.
У переносному значенні вжито в тексті виділене слово
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) У рідному краї на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.
Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів
На перший склад падає наголос у слові
Подвоєні букви треба писати на місці обох пропусків у рядку
Апостроф треба писати на місці обох пропусків у рядку
Виділена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка
Прочитайте уривок.
Сонце мало(1)помалу хилилося до заходу. Воно поволі червонило край(2)небо й робило його ясно(3)червоним. Ген(4)ген до обрію насторожено шумів неозорий ліс, оточений біляво(5)сивою мрякою.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ще виблискують кришталеві роси...» обрати
З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові складного речення.
Фрагмент речення:
1…минуло п’ять хвилин, як…
2…тішать око півонії, що їх…
3…цікаво слухати про те, як…
4…її пісня лилася, як …
Вид підрядного речення:
А означальне
Б з’ясувальне
В часу
Г порівняльне
Д умови
Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.
Випадок уживання коми:
1 між однорідними членами речення
2 при відокремленому члені речення
3 між частинами безсполучникового речення
4 між частинами складносурядного речення
Приклад:
А Не страшна тобі ані посуха, ані дощ.
Б Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.
В Жайворонок висить на невидимій нитці, співаючи весну.
Г Лягло сонце за горою, зірки засіяли.
Д Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Тільки діждав Чіпка тепла, (1)зараз накупив дерева, (2)найняв майстрів і заложив над (3)самим шляхом цілий (4)невеличкий будинок.
1 зараз
2 найняв
3 самим
4 невеличкий
А прикметник
Б займенник
В дієслово
Г прислівник
Д сполучник
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
Вид підрядного речення
1означальне
2з'ясувальне
3обставинне причини
4обставинне місця
Приклади
АСюди, де вуличка забута, приїхав по дитячі сни.
БЛюблю, коли у вікно розкрите шумлять безжурно дерева.
ВЗацвіла в долині червона калина, ніби засміялась дівчина-дитина.
ГЯ єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була.
ДПоет не боїться від ворога смерті, бо вільная пісня не може умерти.
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.
Відокремлений член речення
1 означення
2 прикладка (різновид означення)
3 додаток
4 обставина
Приклад
А А воно, могутнє світило, усе більше виповнювало собою світ.
Б Від квітів, особливо пальм й аспарагусів, одразу повіяло життям.
В Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задумливому мареві.
Г Обабіч шляху лежали незнайомі поля, перекраяні вузькими довгими нивами.
Д Виблискуючи проти молодого місяця мокрим днищем, серединою ріки повільно плив за течією перекинутий човен.
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.
Складним є речення
Пунктуаційна помилка є в реченні
Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення
Спрощення в групах приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка
Граматично правильне продовження речення «Сидячи на лавці…» подано в рядку . . .
Після контрольної роботи, ідучи _________авеню, люблю смакувати ______ глясе.
Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома