Підготовка до НМТ

Додано: 10 квітня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 439 разів
20 запитань
Запитання 1

1.    Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Заспівала сопілочка осьдечки за вікном.

Відповідаючи їм, не забудьте подякувати.

Ці квитки можна обміняти в касі вокзалу.

Лікувальні можливості живокосту безмежні

Запитання 2

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

(1)Чотирнадцятого (2)листопада трапився курйозний (3)випадок: (4)мережа магазинів (5)«Решето» продала покупцям цілий (6)центнер (7)курятини всього за (8)сімдесят гривень, про що свідчив (9)виразний (10)цінник.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1,3,6,8

1,4, 7,10

2,3,6,9

2,4,5,10

Запитання 3

3.    М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

кол..оровість, промін…чик, різ...бяр

гагауз...кий, гет...манщина, тис...нява

дівчинон...ці, ковал...ський, лос...йон

піднос...ся, надзелен...чати, посид...мо

Запитання 4

3.    Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

З(1)посеред вітчизняних архітекторів варто виокремити Івана Левинського, який за свою сорока(2)літню діяльність спроєктував сотні будівель житлово(3)побутового та громадського призначення, що можуть здивувати будь(4)кого нестандартністю рішень.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 5

Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

чесніст..ю, повін..ю, піч..ю

детал..ю, сіл..ю, радіст..ю

розповід..ю, рис..ю, віс..ю

суміш..ю, любов..ю, міл..ю

Запитання 6

Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків для речення.

За час російсько-української війни цей славетний козацький край мобілізував більше __________ воїнів, прийняв тисячі поранених і налічує понад __________ волонтерів.

варіанти відповідей

двадцять тисяч, двохста тисяч

двадцяти тисячі, двохсот тисяч

двадцятьох тисяч, двухсот тисяч

двадцятьох тисяч, двохстах тисяч

двадцяти тисяч, двісті тисяч

Запитання 7

Виділене слово вжите в невластивому йому значенні в реченні

А Два примірники словника присутні в кабінеті.

Б Вантажне відділення розташоване на першому поверсі.

В Ялту вважають одним з найпопулярніших курортів.

Г Директор банку перебуває за кордоном.

Д У санаторії є кілька басейнів.

варіанти відповідей

Два примірники словника присутні в кабінеті.

Вантажне відділення розташоване на першому поверсі.

Ялту вважають одним з найпопулярніших курортів.

Директор банку перебуває за кордоном.

У санаторії є кілька басейнів.

Запитання 8

Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку

варіанти відповідей

Пр..дніпровська залізниця, пр..вабливі ціни

пр..зупинити виробництво, пр..чудовий зразок

пр..бічники реформ, пр..зирливе ставлення

виконати пр..погано, подарунковий пр..мірник

кадрове пр..значення, пр..звище секретаря


Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

другому

четвертому

десятому

дванадцятому

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...


Окремо в цьому тексті треба писати

варіанти відповідей

як/би

про/те

до/низу

що/миті

Запитання 11

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...


Простим реченням з відокремленою обставиною є

варіанти відповідей

друге

четверте

шосте

дванадцяте

Запитання 12

Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

варіанти відповідей

п'ятниць, їстоньки, яблунька

якість, кукурудза, український

гайок, об'єднування, сьогодення

серйозний, щебечуть, джміль

рюкзак, перемивають, кар'єра


Запитання 13

Граматичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

яскравіші декорації

краща інсценізація

найвиразніший монолог

якнайкраща постановка

щонайсучасне трактування

Запитання 14

Неправильно утворено форму слова у варіанті

варіанти відповідей

пане Костянтине

для всіх дослідників

восьмидесяти років

візьмімо участь

Запитання 15

Спрощення у групах приголосних на місці пропуску позначається на письмі в усіх словах рядка 

варіанти відповідей

блис..нути, улес..ливий, очис..ний, реміс..ник

проїз..ний, хрус..нути, балас..ний, віс..ник

доблес..ний, якіс..ний, хрес..ний, випус..ний


безшелес..но, гіган..ський, виїз..ний, облас..ний

корис..ний, заздріс..но, хворос..няк, тріс..нути

Запитання 16

Без апострофа треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

верб..я, кур..йозний, тьм..яний

моркв..яний, розз..явити, цв..яшок

дзв..якнути, ін..єкція, різдв..яний

дво..ярусний, різьб..яр, Лук..янович

духм..яний, присв..ята, прим..ятий

Запитання 17

Закінчення -е (-є) у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку

варіанти відповідей

друг, Григорій, пісня, Київ

земля, Зоя, директор, подруга

художниця, козак, Степан, мрія

Надія, школяр, добродій, Віктор

хлопець, Іван, площа, товариш

Запитання 18

Чергування приголосних НЕ відбуватиметься в прикметнику, утвореному за допомогою суфікса -ськ- від слова

варіанти відповідей

викладач

козак

товариш

депутат

Запитання 19

Неправильно побудовано речення


варіанти відповідей

Завжди будуть питання, на які людство, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

Першим розповів європейцям про Єгипет мандрівник та історик Геродот.

За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток.

Письменник розповідає про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.

Запитання 20

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.

Окремо в тексті треба писати сполуку

варіанти відповідей

не/зліченні

не/звіданим

не/помітно

не/потрібне

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест