Підготовка до ЗНО

Додано: 13 травня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 1085 разів
24 запитання
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

У переносному значенні вжито в тексті виділене слово

варіанти відповідей

маленької дитини

над колискою

почутої мелодії

ходить навшпиньках

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Окремо в цьому тексті пишуться слова

варіанти відповідей

в/перше

від/тепер

на/певно

не/наче

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Вставне слово вжито в реченні

варіанти відповідей

першому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Складним є речення


варіанти відповідей

1

2

3

5

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 6

М’який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку

варіанти відповідей

виставковий павіл..йон, шановне пан..ство

громадянс..ка позиція, здаєт..ся в оренду

п’ят..сот гривень, перевірка знан..

абсолютна мен..шість, пол..ське посольство

Запитання 7

Букву и треба писати на місці обох пропусків у рядку

варіанти відповідей

виконувати реч..тативом, промовиста ц..тата

створити за аналог..єю, словниковий д..ктант

с..гнальні вогні, соц..ологічне опитування

історія ав..ації, порадитися з д..ректором

Запитання 8

Суфікс -ев- має прикметник, утворений від слова

варіанти відповідей

край

вечір

кварц

груша

Запитання 9

Граматичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

найвірогідніше тлумачення

найбільш вищий пагорб

менш доцільний спосіб

щонайвигідніші умови

Запитання 10

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Що вища культура народу, духовна та матеріальна, то вища й міцніша позиція його мови.

Відомо, що творча своєрідність художника найповніше виявляється в його книгах.

Остап Вишня палко захоплювався та змальовував на сторінках своїх творів дивовижну українську природу.

Коли заповіт Альфреда Нобеля оприлюднили, виникли найсуперечливіші чутки та судження.

Запитання 11

У реченні

І радісн(1)о, що Київ наш осін(2)ій,

Хоч довгу путь у світі перейшов,

Весь у труді, в натхнен(3)і, у горін(4)і,

Весь на риштован(5)ях нових будов!

подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, окрім

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 12

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати

варіанти відповідей

заступивши темрявою небо.

і зависли над молодими садами.

які змусили все живе зачаїтися.

і ринула стоголоса злива.

Запитання 13

Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

варіанти відповідей

надзьобувати, юшечка, щасливець

бджолосім’я, розмаїтість, узбережжя

єднання, сором’язливість, щирість

джерельце, льодовий, щільний

Запитання 14

Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні

варіанти відповідей

Багато струмків народжується тут, високо на горах, де росами опадають тумани, й де хмари часто сіють дощі.

Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем?

Хоч навколо, за тином ліс жовтів і мінився осінніми фарбами, але хміль іще буйно зеленів.

Здоровенний дуб розлігся розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.

Запитання 15

Частка не пишеться окремо у варіанті

варіанти відповідей

стало не/переливки

не/здужати всіх завдань

не/написаний лист

не/цікава історія

Запитання 16

Спонукальним є речення

варіанти відповідей

Жінки втомились бути непрекрасними.

За правду, браття, єднаймось щиро.

Весна прийшла, та якось несподівано!

Дрібнота буть не годна ворогами.

Запитання 17

Виділена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка

варіанти відповідей

засвітити, зломити, зчищати

садочок, футболіст, дивина

коротший, витрачати, позаторік

анекдот, покрівля, краяти

Запитання 18

З’ясуйте, якою частиною мови є слово КОЛО

Він прожив під сонцем коло ста літ, ніколи не ховаючись у холодок.

варіанти відповідей

іменник

прийменник

частка

сполучник

Запитання 19

Яке з речень є односкладним означено-особовим реченням?

варіанти відповідей

Танцюють, співають, веселяться на вулиці.

Лінивим не находишся — ледачим не наробишся.

Мило мені та спокійно серед тої лісової тиші.

Прославляю буйноту життя.

Запитання 20

Числівник є в реченні

варіанти відповідей

Лінивий двічі ходить, скупий двічі платить.

Майнули в повітрі десятки крил – і голубина зграя знялась у блакить.

Дуб уже ріс кількадесят років.

Стокілометрову відстань подолали дуже швидко.

Запитання 21

Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку

варіанти відповідей

двадцять два футболісти

три з половиною сантиметрів

двадцять чотири учня

півтори літри

Запитання 22

Неправильно побудовано словосполучення

варіанти відповідей

п’ятнадцять хвилин десятого

зараз одинадцята

за п’ять хвилин сьома

буду після дев’ятої

Запитання 23

Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

висновок … статті, експонат … музеї, птах … небі, участь … форумі

поїхати … відрядження, наймиліше … світі, покласти … узголів’я, здали … архів

побувати … Львові, квітник … саду, залишиться … спогадах, купити … аптеці

вишня … цвіту, мешкала … Індії, оселя … рушниках, віра … безсмертя

Запитання 24

3.Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка 

варіанти відповідей

свис..нути, ненавис..ний, пес..ливий 

тиж..невий, тріс..нути, захис..ник 

навмис..но, провіс..ник, хвас..нути 

радіс..ний, аген..ство, ціліс..ний 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест