Підготовка до ЗНО

Додано: 29 червня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 97 разів
30 запитань
Запитання 1

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

щавель

злегка

жаркий

звести

Запитання 2

Правильно виділено літеру на позначення наголошеного звука в слові

варіанти відповідей

дочка

завдання

новий

роблю

Запитання 3

На перший склад падає наголос у слові



варіанти відповідей

цінник

течія

русло

випадок

Запитання 4

Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

варіанти відповідей

жук, важко, подружці

пошана, молишся, наш

вираззять, записник


сім, невістці, веснянка



хоробрий, кігті, поріг



Запитання 5

Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Позначте рядок, у якому в обох словах НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ чергування в групах приголосних:

варіанти відповідей

Париж, калмик;


Гаага, Виборг;


Буг, Чорнухи;


Цюріх, казах;


Іртиш, чех.



Запитання 6

Позначте рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом:



варіанти відповідей

не/виконане завдання; не/скошена трава; не/розв’язана задача


не/прочитана книга; не/побілена хата; стіни не/фарбовані, а лаковані


не/вишитий рушник; слова, ще нікому не/сказані; не/довантажена машина


не/доспівані пісні; квіти ніким не/зірвані; не/доплетений кошик


не/вивчений текст, не/узгоджені питання, поле не/засіяне



Запитання 7

Позначте рядогк, у якому в усіх словах спрощення в групах приголосних позначається на письмі:

варіанти відповідей

піз..ній, гіган..ський, безсовіс..ний, балас..ний


тиж..невий, пристрас..ний, чес..но, міжоблас..ний


зап’яс..ний, очис..ний, захис..ник, буревіс..ник


звіс..но, блис..нути, пес..ливий, щас..ливий



Запитання 8

Позначте рядок, у якому всі складні прикметники пишуться через дефіс:

варіанти відповідей

сліпучо/білий, вічно/юний, червоно/гарячий, ніжно/рожевий

гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український, радіо/фізичний

сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий, мовно/літературний


суспільно/політичний, густо/синій, зовнішньо/торговий, військово/патріотичний



Запитання 9

Разом пишуться всі слова в рядку

варіанти відповідей

напів/автомат, авіа/промисловість, режисер/постановник


північно/кримський, відео/апаратура, навчально/виховний


електро/устаткування, фізико/географічний, західно/український


одно/разовий, давньо/український, загально/державний


Запитання 10

Лексичну помилку допущено в рядку



варіанти відповідей

виключні здібності


поверхове уявлення


громадська думка


виконавча влада



Запитання 11

Суфікс -ен- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

зайченя

кошеня

печеня

козеня

Запитання 12

Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову: один префікс, корінь, один суфікс, закінчення:

варіанти відповідей

досвітній, прилетів, по-сільському, безпомилковий;


виголошене, надлишок, припечений, приказка;


супутник, вистраждав, взимку, узаконений;


затінок, викупив, якнайдобріший, переможний.



Запитання 13

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Дивно, (2)що дуже часто ми дозволяємо (3)собі ставати рабами власного

егоїзму, (4)невже таки невиправна природа людська?

варіанти відповідей

1-прислівник, 2-частка, 3-займенник, 4-сполучник

1-прислівник, 2-сполучник, 3-займенник, 4-частка

1-прислівник, 2-сполучник, 3-займенник, 4-прийменник

1-прислівник, 2-прийменник, 3-займенник, 4-сполучник

Запитання 14

З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.

варіанти відповідей

1-дієприслівник, 2-прийменник, 3-займенник, 4-прислівник

1-дієприслівник, 2-прислівник, 3-сполучник, 4-іменник

1-дієприкметник, 2-прийменник, 3-сполучник, 4-іменник

1-дієприслівник, 2-прийменник, 3-сполучник, 4-прислівник

Запитання 15

Граматично правильно утворено словосполучення

варіанти відповідей

розпочнеться в четвертій годині


тренувалися до пів сьомої години


зустрінемося за чверть дев'ята


зателефонуйте після дев'яти



Запитання 16

Числівник є в реченні



варіанти відповідей

Лінивий двічі ходить, скупий двічі платить.


Майнули в повітрі десятки крил – і голубина зграя знялась у блакить.


Стокілометрову відстань подолали дуже швидко.



Дуб уже ріс кількадесят років.


Запитання 17

Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

віч/на/віч, по/домашньому, будь/де

по/людськи, як/небудь, як/найбільше

до/речі, без/кінця/краю, далеко/таки

в/тричі, колись/то, хтозна/куди

Запитання 18

Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

десь/то, як/раз, як/небудь, будь/коли

мало/помалу, віч/на/віч, десь/інколи, по/латині

по/двоє, по/друге, по/третє, по/сучасному

з/рештою, врешті/решт, хтозна/куди, вряди/годи

Запитання 19

Потребує редагування речення



варіанти відповідей

Формуючи завдяки спорту міцні м’язи, людина вдосконалює своє тіло.

Зміцнівши фізично, завжди ставай на захист слабших за тебе.

Попрацювавши на різних тренажерах, спорт стане ще більш корисним.

Тренуючи різні групи м’язів, не забувай розвивати й свій інтелект.

Запитання 20

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор.

Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш.

Як/би знали, не те б заспівали

Вибач мені за/те, що була неввічлива.

Запитання 21

Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні



варіанти відповідей

Якщо ти прагнеш здобути перемогу, друзі повинні бути поруч.


Водій загальмував на перехресті, щоб ми швидко вийшли з машини.

Коли Назар думає про осінь, у його уяві виринають жовті листочки.

Я біг досить-таки повільно, бо відчував страшну втому в ногах.

Запитання 22

Підрядним реченням причини можна замінити відокремлену обставину в рядку

варіанти відповідей

Ясний місяць зблід, засоромившись зірки та червоного ранку.

Сонце, щойно викотившись, тихо пливло понад зеленими плавнями.

Останні промені, попри всі спроби зачепитися за обрій, знесилено зникали.

Берести й клени стоять обабіч вулиці, підпираючи високу баню неба.

Запитання 23

Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Сині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах.

Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.

Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

Запитання 24

Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Уранці землю притрусив легкий сніжок...» додати

варіанти відповідей

залишивши на ній неприкриті плями.

і перетворив галявину на строкатий візерунок.

так що вийти на футбольне поле ми не змогли.

а вечір видався дивовижно теплим.

Запитання 25

Двокрапку треба поставити між частинами безсполучникового речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Поплив би я на той бік човна не дають.

Мені снилось мельник я у старому млині.

На білу гречку впали роси веселі бджоли одгули.

Сонце впало на сизу хмару обрій полум’ям запалав.

Запитання 26

Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:


1Вечірнє сонце, дякую за день! Вечірнє сонце, дякую за втому! (Ліна Костенко).

2Задзвонили в усі дзвони по всій Україні (Т. Шевченко).

3Світлішає в житті і на душі(О. Підсуха).

4Десять раз подумай, а раз скажи (Нар. творчість).


Аодноскладне означено-особове

Бодноскладне неозначено-особове

Водноскладне безособове

Годноскладне узагальнено-особове

Додноскладне називне

варіанти відповідей

1-А,2-Б,3-В,4-Г

1-В,2-Б,3-А,4-Г

1-Б,2-А,3-Г,4-В

1-А,2-Г,3-В,4-Б

Запитання 27

Доберіть приклад до кожного виду односкладного речення.


Вид односкладного речення:

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

Приклад речення:

АРешетом води не наносиш.

БІ все на світі треба пережити.

В В Олешківських пісках тополя бовваніє.

ГНавесні на розпутті викопали криницю.

ДПрипливайте до колиски, лебеді, як мрії.

варіанти відповідей

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Г

1-Д, 2-А, 3-Б, 4-Г

1-Д, 2-Г, 3-А, 4-Б

1-А, 2-Г, 3-В, 4-Б

Запитання 28

З’ясуйте вид поданих простих речень.


Вид речення:

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

Приклад:

АЗадзвонили у Констанці рано в усі дзвони.

БУчи дітей не страшкою, а ласкою.

ВІз можливого в чудесне перекинуто мости.

ГВечірнє сонце, дякую за день!

ДЯка орда нам гідність потоптала?

варіанти відповідей

1-А, 2-Г, 3-Б, 4-В

1-Г, 2-А, 3-Б, 4-В

1-Д, 2-Б, 3-А, 4-В

1-Д, 2-А, 3-Б, 4-В

Запитання 29

Доберіть приклад до кожного виду односкладного речення.


Вид речення:

1означено-особове

2неозначено-особове

3називне

4безособове

Приклад:

АПоезія гончарства – під небом Опішні.

БНадворі втихло й потеплішало.

ВБезмежний широкий степ.

ГЗнали його й за межами України.

ДРозкажи мені, осене, чи щасливая ти?

варіанти відповідей

1-Д, 2-Г, 3-В, 4-Б

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Г

1-Д, 2-А, 3-Г, 4-Б

1-Д, 2-Г, 3-А, 4-В

Запитання 30

Доберіть приклад до кожного виду речення


Вид речення:

1означено-особове

2неозначено-особове

3узагальнено-особове

4безособове

Приклад:

АРаніше, аніж наказувати, навчись коритися.

БМені невесело було й на нашій славній Україні.

ВЯсени, ясени, бачу вас за селом край дороги.

ГДівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.

ДОзеро в лісі, в озері - ліс

варіанти відповідей

1-В, 2-Б, 3-Г, 4-А

1-А, 2-Г, 3-В, 4-Б

1-В, 2-Г, 3-Б, 4-А

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест