На перший склад падає наголос у слові
Правильно виділено літеру на позначення наголошеного звука в слові
На перший склад падає наголос у слові
Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка
Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Позначте рядок, у якому в обох словах НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ чергування в групах приголосних:
Позначте рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом:
Позначте рядогк, у якому в усіх словах спрощення в групах приголосних позначається на письмі:
Позначте рядок, у якому всі складні прикметники пишуться через дефіс:
Разом пишуться всі слова в рядку
Лексичну помилку допущено в рядку
Суфікс -ен- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову: один префікс, корінь, один суфікс, закінчення:
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Дивно, (2)що дуже часто ми дозволяємо (3)собі ставати рабами власного
егоїзму, (4)невже таки невиправна природа людська?
З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.
Граматично правильно утворено словосполучення
Числівник є в реченні
Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку
Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку
Потребує редагування речення
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні
Підрядним реченням причини можна замінити відокремлену обставину в рядку
Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):
Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Уранці землю притрусив легкий сніжок...» додати
Двокрапку треба поставити між частинами безсполучникового речення (розділові знаки пропущено)
Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:
1Вечірнє сонце, дякую за день! Вечірнє сонце, дякую за втому! (Ліна Костенко).
2Задзвонили в усі дзвони по всій Україні (Т. Шевченко).
3Світлішає в житті і на душі(О. Підсуха).
4Десять раз подумай, а раз скажи (Нар. творчість).
Аодноскладне означено-особове
Бодноскладне неозначено-особове
Водноскладне безособове
Годноскладне узагальнено-особове
Додноскладне називне
Доберіть приклад до кожного виду односкладного речення.
Вид односкладного речення:
1означено-особове
2неозначено-особове
3узагальнено-особове
4безособове
Приклад речення:
АРешетом води не наносиш.
БІ все на світі треба пережити.
В В Олешківських пісках тополя бовваніє.
ГНавесні на розпутті викопали криницю.
ДПрипливайте до колиски, лебеді, як мрії.
З’ясуйте вид поданих простих речень.
Вид речення:
1означено-особове
2неозначено-особове
3узагальнено-особове
4безособове
Приклад:
АЗадзвонили у Констанці рано в усі дзвони.
БУчи дітей не страшкою, а ласкою.
ВІз можливого в чудесне перекинуто мости.
ГВечірнє сонце, дякую за день!
ДЯка орда нам гідність потоптала?
Доберіть приклад до кожного виду односкладного речення.
Вид речення:
1означено-особове
2неозначено-особове
3називне
4безособове
Приклад:
АПоезія гончарства – під небом Опішні.
БНадворі втихло й потеплішало.
ВБезмежний широкий степ.
ГЗнали його й за межами України.
ДРозкажи мені, осене, чи щасливая ти?
Доберіть приклад до кожного виду речення
Вид речення:
1означено-особове
2неозначено-особове
3узагальнено-особове
4безособове
Приклад:
АРаніше, аніж наказувати, навчись коритися.
БМені невесело було й на нашій славній Україні.
ВЯсени, ясени, бачу вас за селом край дороги.
ГДівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.
ДОзеро в лісі, в озері - ліс
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома