Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
(1)Чотирнадцятого (2)листопада трапився курйозний (3)випадок: (4)мережа магазинів (5)«Решето» продала покупцям цілий (6)центнер (7)курятини всього за (8)сімдесят гривень, про що свідчив (9)виразний (10)цінник.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка
Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв є в усіх словах рядка
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в реченні
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Франсуа Рабле на всяк лад регоче з усюдисущих пройдисвітів,(1) шарлатанів,(2) ненажер,(3) але для повного відчуття глибини цієї сатири необхідно зануритися в стихію гіпербол,(4) щедро вжитих автором:(5) те,(6) що нерідко видається хибним і перебільшеним,(7) часто спростовує пихато виголошені марнославцями вимоги.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Граматично правильне продовження речення «Перечитуючи твої листи,..» наведено в рядку
Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
(1) Кожен охочий може взяти собі такий пакетик і посіяти його вміст біля своєї домівки, а завдяки цьому вдасться виростити 36 000 польових рослин, які, приваблюючи метеликів, сприятимуть збереженню популяції.
(2) Навіть такий незвичний спосіб підтримки комах має насправді величезне значення, оскільки від диких запилювачів залежить як сільське господарство Великої Британії, так й екосистема Британських островів загалом.
(3) Ці постери, кожен з яких має 3 000 відривних пакетиків з насінням польових рослин, розмістили в різних районах Лондона.
(4) Щоб хоч якось зарадити цій небезпеці, один з косметичних брендів, як повідомляє видання «The Drum», створив оригінальні рекламні постери з насінням.
(5) Після потужних весняних штормів, у Великій Британії майже двадцять відсотків видів метеликів опинилися під загрозою зникнення.
Вставна конструкція є в реченні, позначеному
Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
(1) Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
(2) Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
(3) Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
(4) Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
(5) Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Відокремленою обставиною ускладнено речення, позначене
Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
(1) Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
(2) Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
(3) Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
(4) Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
(5) Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Вставним словом ускладнено речення, позначене
Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
(1) Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
(2) Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
(3) Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
(4) Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
(5) Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
(1) Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
(2) Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
(3) Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
(4) Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
(5) Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Однорідні присудки є в реченні, позначеному
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Меми (1)зазвичай метафоричні, (2)однак ніщо так не вбиває метафору, як її (3)надуживаність, унаслідок чого цей троп перетворюється на банальність, штамп, тобто на (4)той самий мем.
А іменник
Б прийменник
В займенник
Г прислівник
Д сполучник
Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Не ________ на часі, коли очищаєте кавомолку після використання, цим ви ________ термін її використання.
Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Спочатку подадуть ________ кружальцями салямі та шматочки твердого ________ у формі трикутничків.
Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Запрошуємо на тренінг з письменницької майстерності, де Вас навчать ________ якісного художнього тексту. На заняттях працюємо в зошитах, створених ________ культової книги «Гра престолів».
Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Візитівкою виставкового стенда, розташованого в павільйоні ВДНГ, цього року ________ робот-газонокосарка: саме це диво привабило ________ кількість відвідувачів.
Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Емігрантські поневіряння Євгена Маланюка розпочалися з Польщі ще ________ року, потім були Чехословаччина, Німеччина, а у віці ________ років письменник залишає Європу й упродовж останніх ________ живе в США
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення:
1 підмет
2 присудок
3 додаток
4 означення
Приклад речення:
А Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.
Б У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.
В Скасовано всілякі заборони – і волі дух зривається в простір.
Г Циферблат наріжного годинника хуртовина снігом замела.
Д Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною стрічкою Рось.
Доберіть приклад до кожного обґрунтування щодо вживання тире.
Речення
1 У мене жодних претензій нема до Долі – моєї обраниці.
2 Кохати – нові землі відкривати, нюанси свіжі й відтінки нові.
3 Не встигне вийти річка з берегів – весна пливе під парусом акацій.
4 Була зима. Ішов зелений сніг. За ним – рожевий. Потім – фіалковий.
Обґрунтування
А тире в складному безсполучниковому реченні
Б тире на місці пропущеного члена речення
В тире при відокремленій прикладці
Г тире в реченні з однорідними членами
Д тире між підметом і присудком
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Лексичного помилки немає в реченні
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома