Підсумкова контрольна робота у формі ЗНО

Додано: 28 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 107 разів
57 запитань
Запитання 1

На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

причіп

косий

жалюзі

випадок 

Запитання 2

Помилку в утворенні імені по батькові допущено у рядку

варіанти відповідей

Якович, Іллівна

Юрійович, Ігоревич

Кузьмівна, Хомівна

Федорович, Лукович

Запитання 3

НЕПРАВИЛЬНО вжито прийменник у словосполученні

варіанти відповідей

Чинити по правді

Обслуговувати по черзі

Підніматися по сходах

Іти по молоко

Запитання 4

Спільнокореневим до слова ВИРАЗНИЙ є

варіанти відповідей

Виразка

Виразність

Виріз

Вирізьблювати

Запитання 5

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в рядку

варіанти відповідей

Тільки смутно, що не можеш ти життям своїм до себе дорівнятись.

Мене дуже зворушили слова, які вимовила незнайомка.

Дивлюся на берізоньку в задумі, що виросла тендітною на мурі.

Зовсім потемніло, коли я вирішив прогулятися.

Запитання 6

Літеру е треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Б...нтежити, вер...тено, горл...чка

Благоч...стивий, запром...нитися, дал...на

Сут...ніти, дуж...чка, закор...нілий

Д..тальний, далеч..на, кач..чка

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10

 (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

до/купи

на/пам’ять

на/зустріч

на/гору 

Запитання 8

 (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

У тексті слово фантастичні (речення 2) можна замінити всіма наведеними словами, ОКРІМ

варіанти відповідей

дивовижні

казкові

неймовірні

правдиві 

Запитання 9

 (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

5

Запитання 10

 (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

У формі знахідного відмінка в тексті вжито всі виділені слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

жінок

людей

історії

романи

Запитання 11

Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

варіанти відповідей

погляд, кладка, передзвін   

сьорбати, весняний, всюди

захист, розвиватися, пізній     

нитці, баскетбол, молитва   

край, вокзал, закріплення 

Запитання 12

Потрібно поставити У на місці всіх пропусків у рядку

варіанти відповідей

побував … Полтаві, заголовок … журналі, пташенята … гнізді

бузок … цвітінні, літак … хмарах, повідомили … новинах

впадати … вічі, записано … статуті, місця … автобусі

квітка … вазоні, світло … кімнаті, розчиняється … молоці

костюм … шафі, подивитися … вічко, постукав … двері

Запитання 13

Подвоєні літери на місці пропусків треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

передгроз..я, суверен..ий, числен..ий  

шален..ий, військ..омат, в..ічливість

спорт..овари, від..звеніла, очікуван..ий   

роз..броїти, осерд..я, від..зеркалення

студен..ий, благословен..ий, попідвікон..ю 

Запитання 14

Разом треба писати всі складні слова в рядку

варіанти відповідей

фото/журналіст, високо/ефективний, екс/чемпіон     

супер/обкладинка, західно/європейський, мікро/схема

кисло/молочний, суспільно/політичний, пів/кілометра

мега/маркет, яскраво/жовтий, кілька/мільйонний

перекоти/поле, відео/конференція, міні/готель 

Запитання 15

Прочитайте речення.

Медичний безпілотник набирає швидкість близько … кілометрів за годину й підвищує шанси на виживання під час серцевого нападу … відсотків.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

сто, від восьми до вісімдесяти

ста, від вісьми до восьмидесяти

ста, від восьми до восьмидесятьох

сто, від вісьми до вісімдесяти

ста, від восьми до вісімдесяти 

Запитання 16

Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).

Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ 

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 17

Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні

варіанти відповідей

На лекціях професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.

Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.

На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.

На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.

У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі. 

Запитання 18

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

варіанти відповідей

читаймо, їжмо

живімо, стіймо

бережімо, печімо

сядемо, повірмо

дихаймо, граймо 

Запитання 19

Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…» додати

варіанти відповідей

але недолюблюю холодні листопадові.   

зі щебетанням птахів у нашому саду.

тоді так мріється про щось небуденне.   

напоєні пахощами яблуневого цвіту.

хоча й червневі мають свої принади. 

Запитання 20

Правильно оформлено пряму мову в реченні

варіанти відповідей

Іван Франко писав «Народи тільки тоді зможуть досягнути щастя й свободи, коли всі будуть ученими працівниками».

«Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш».

«Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».

«Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» – переконував славетний драматург Софокл.

«Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних». 

Запитання 21

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Уважалося,(1) що рондель,(2) традиційна форма французької літератури,(3) придатний лише для пейзажної чи інтимної лірики,(4) однак Павло Тичина створив свій різновид цього жанру,(5) що увійшов у поетичний світ революційним фанфарним маршем,(6) сповненим самобутніх рефренів.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – при вставному слові    

коми 2, 3 – при відокремленій прикладці 

кома 4 – перед сурядною частиною складного речення  

кома 5 – перед підрядною частиною складного речення

кома 6 – при відокремленому означенні 

Запитання 22

Синонімічними до простого речення

«Через постійне плазування в тіні ви позбавляєте себе можливості знайти сонце»

є всі наведені складні речення, ОКРІМ

варіанти відповідей

Ви не зможете знайти сонце, якщо виберете плазування в тіні.

Ви не зможете знайти сонце, бо вибрали плазування в тіні.

Ви не зможете знайти сонце, тому що вибираєте плазування в тіні.

Ви не зможете знайти сонце, оскільки вибираєте плазування в тіні.

Ви не зможете знайти сонце, адже вибрали плазування в тіні. 

Запитання 23

Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку

варіанти відповідей

рожеве фламінго

прудке кенгуру

учена ступінь

високий насип 

Запитання 24

Установіть відповідність між фразеологізмом та його синонімом.

Фразеологізм                  

1) ні пари з вуст              

2) теревені правити                              

3) грати очима                                      

4) починати здалека     

Синонім

А) заходити збоку

Б) за версту почути

В) плескати язиком

Г) рота не розкрити  

Д) пускати бісики

варіанти відповідей

1Г 2В 3Д 4А

1В 2Г 3Д 4А

1Г 2Д 3В 4А

1Г 2В 3А 4Д

1Г 2В 3Д 4Б

Запитання 25

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення  

1) додаток          2) означення     3) обставина     4) прикладка     


Приклад речення

А) Окрім заповідників, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники.

Б) Заказники, місця заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів.

В) Власники об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони.

Г) Поставивши за мету захист рослин і комах, в Україні створили кілька ботанічних та ентомологічних заказників.

Д) Іноді заказник відіграє важливу, фактично вирішальну роль у збереженні й відновленні певного рідкісного виду.

варіанти відповідей

1А 2В 3Г 4Б

1В 2А 3Г 4Б

1А 2Г 3В 4Б

1А 2В 3Б 4Г

1А 2В 3Г 4Д

Запитання 26

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Умова вживання тире                               

1) тире між підметом і присудком          

2) тире на місці пропущеного члена речення                                               

3) тире при відокремленій прикладці    

4) тире в безсполучниковому                   

складному реченні  

Приклад речення

А) Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.

Б) Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

В) Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Г) Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Д) Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління.

варіанти відповідей

1Б 2А 3Д 4В

1А 2Б 3Д 4В

1Б 2Д 3А 4В

1Б 2А 3В 4Д

1Б 2А 3Д 4Г

Запитання 27

Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.

Тип односкладного речення   

1) означено-особове                     

2) неозначено-особове                 

3) безособове                                  

4) називне     

 Приклад речення                                   

А) Не докоряй нікóли і нікóму.

Б) Ніхто не винен у твоїх обрáзах.

В) Лиш посміються із такої примхи.

Г) Не варто звинувачувать когось.

Д) Порада доброї і мудрої людини. 

варіанти відповідей

1А 2В 3Г 4Д

1В 2А 3Г 4Д

1А 2Г 3В 4Д

1А 2В 3Д 4Г

1А 2В 3Г 4Б

Запитання 28

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Навіть не дивлячись на годинник, знаю, (2)що зараз (3)чверть (4)на восьму.

А) іменник

Б) числівник

В) прийменник

Г) сполучник

Д) частка

варіанти відповідей

1Д 2Г 3А 4В 

1Г 2Д 3А 4В 

1Д 2А 3Г 4В 

1Д 2Г 3В 4А 

1Д 2Г 3А 4Б 

Запитання 29

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

Зважаючи на інформацію з Вікіпедії, можемо стверджувати, що в тексті «Правила “доброго троля”» значення слів «троль» і «тролінг» інші, ніж в інтернет-контексті.

Найточніше суть цих понять у тексті передано в рядках

варіанти відповідей

Троль – соціально активна людина, яка упереджено ставиться до органів влади й за будь-якої нагоди намагається ускладнити процес їхньої роботи різноманітними брутальними зверненнями. Тролінг – процедура некоректного звернення до органів влади.

Троль – соціально небайдужа людина, яка не дає спокою тим, хто нехтує своїми посадовими обов’язками. Тролінг – процес постійного нагадування чиновникам про необхідність виконувати їхні обов’язки.

Троль – соціально не реалізована людина, яка будь-якими засобами намагається показати перед владою свою значущість. Тролінг – діяльність троля, що заважає роботі чиновників.

Троль – соціально не затребувана людина, яка намагається самореалізуватися шляхом постійного привертання уваги до себе. Тролінг – набридання іншим через саморекламу. 

Запитання 30

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

Основну думку тексту передано в рядках

варіанти відповідей

У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували. (рядки 6–9)

Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець. (рядки 16–21)

Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування... (рядки 30–31) 

Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком. (рядки 45–49) 

Запитання 31

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

У тексті НЕ розкрито мікротеми

варіанти відповідей

потенціал міської «гарячої лінії» щодо залагодження проблем у місті

правила ведення постійної комунікації з офіційними органами

страх громадян боротися за свої права на чисте й упорядковане місто

інертність бюрократичної владної машини під час залагодження проблем 

Запитання 32

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

Із тексту зрозуміло, що авторка не реалізувала свого наміру написати нищівну статтю про роботу міської «гарячої лінії» (рядки 16–21) через те, що

варіанти відповідей

регулярно отримувала від міської влади відповіді на свої звернення

звикла до своєрідного знущання влади беззмістовними відписками

усвідомила шкідливість такої статті для залагодження міських проблем

вирішила, що важливішими для читачів будуть позитивні приклади 

Запитання 33

Правила «доброго троля»

(1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.

(6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.

(10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.

(13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…

(16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.

(22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...

(32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...

(34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:

1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.

2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.

3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.

4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.

5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.

(45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.

Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання

В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.

Ключовими словами тексту можна вважати всі, ОКРІМ тих, що наведені в рядку

варіанти відповідей

добрий троль, гаряча лінія, влада

ліфт, розмова на кухні, слухавка

контактний центр, діалог, адміністрація

громадянин, офіційний запит, відповідь

Запитання 34

Провідний мотив - самопожертва молодих патріотів заради Батьківщини - присутній у вірші

варіанти відповідей

Д.Павличка

В.Симоненка

П.Тичини

М.Рильського

Запитання 35

Прочитайте уривок з поезії.

О вітре, вітрило!

Чому, господине, так сильно вієш ти?

Чому мечеш ти хановськії стріли

На своїх легесеньких крильцях

На моєї лади воїв?

Ці слова промовляє

варіанти відповідей

княгиня Ольга ("Повість минулих літ")

княгиня Ярославна ("Слово про похід Ігорів")

Маруся Богуславка ("Дума про Марусю Богуславку")

Дідона ("Енеїда" І. Котляревського)

Маруся ("Засвіт встали козаченьки")

Запитання 36

Музикальність і ритмічність строф, асоціювання, символізм поетичної мови характерні для

варіанти відповідей

вітаїзму

кларнетизму

футуризму

абстракціонізму

Запитання 37

Твір "У теплі дні збирання винограду..." належить до жанру

варіанти відповідей

гімну

сонета

елегії

медитації

Запитання 38

"Сиве волосся до чогось зобов'язує. Старечі ноги йдуть уже просто до могили. Багате досвідом життя лежить переді мною, як рельєфна мапа моєї Республіки" -  

розмірковує

варіанти відповідей

дід Семен

То-Ма-Кі

Іван Максимович

редактор Сев

Запитання 39

"...Я зупинився серед мертвого степу - там, у далекій безвісті невідомо горіли тихі озера загірної комуни". Так закінчується твір, у якому є герой

варіанти відповідей

Андрюша

редактр Сев

Сашко

Степан Радченко

Запитання 40

Юначе! Ти мусиш любити стократ

Сильніше, ніж любиш кохану,

Колумбію-округ і Джорджіо-штат,

Монтану і Луїзіану.

В уривку наявні ознаки

варіанти відповідей

імпресіонізму

кларнетизму

експресіонізму

постмодернізму

Запитання 41

Справжне прізвище Олеся Гончара

варіанти відповідей

Кандиба

Рудченко

Фітільов

Біличенко

Губенко

Запитання 42

Про перемогу над польськими військами йдеться в

варіанти відповідей

баладі "Ой летіла стріла

пісні "Чи не той то хміль"

"Думі про Марусю Богуславку"

пісні "Засвіт встали козаченьки"

пісні "Ой Морозе, Морозенку"

Запитання 43

У творі, який символізує картинка, є такі герої

варіанти відповідей

Рита, Степан

Михайло, Софія

Катерина, Іван

Наталка, Григорій

Запитання 44

Олесь Гончар назвав витязем молодої української поезії

варіанти відповідей

А Івана Драча

Б Миколу Вінграновського

В Василя Симоненка

Г Євгена Маланюка

Д Василя Стуса

Запитання 45

На малюнку зображено героїв твору

варіанти відповідей

А «Місто» Валер’яна Підмогильного


Б "Тигролови" Івана Багряного

В «Мина Мазайло» Миколи Куліша

Г «Поза межами болю» Осипа Турянського

Д "Лісова пісня" Лесі Українки

Запитання 46

Повість «Тіні забутих предків» закінчується реченням

варіанти відповідей

А Другої днини знайшли пастухи ледве живого Івана

Б Так Палагна стала любаскою Юри

В Під вікнами сумно ридали трембіти

Г Для праці — будні, для ворожіння — свято

Д Тяжкі часи настали в родині Івана по смерті ґазди

Запитання 47

Композиційною особливістю новели «Intermezzo» М. Коцюбинського є

варіанти відповідей

А розповідь від третьої особи

Б розповідь від першої особи

В кульмінація на початку твору

Г широкі діалоги

Д перебіг подій новели впродовж однієї доби

Запитання 48

Яка хвороба підточувала здоров’я  Марусі Чураївни:

варіанти відповідей

А сухоти

Б виразка

В мігрень

Г депресія 

Д сум за втраченим коханням

Запитання 49

Проблему формування нації на основі біблійного сюжету висвітлено у творі

варіанти відповідей

А «Кайдашева сім’я»

Б «Сойчине крило»

В «Мартин Боруля»

Г«Мойсей»

Д «Всякому місту – звичай і права…»

Запитання 50

Як я люблю тебе без тями,

Як мучусь довгими ночами

І як літа вже за літами

Свій біль, свій жаль, свої пісні

У серці здавлюю на дні, -

зізнається коханій ліричний герой твору

варіанти відповідей

А Івана Франка

Б Івана Карпенка-Карого

В Павла Тичини

Г Миколи Вороного

Д Володимира Сосюри

Запитання 51

До шістдесятників належить

варіанти відповідей

Павло Тичина

Євген Маланюк

Володимир Сосюра

Максим Рильський

Василь Симоненко

Запитання 52

Християнські та язичницькі мотиви поєднані в ліричному вірші

варіанти відповідей

"Різдво"

"Уривок з поеми"

"Пісня про рушник"

"Лебеді материнства"

"Ви знаєте, як липа шелестить?"

Запитання 53

Прочитайте уривок з твору.

...Мужчина величезного зросту й геркулесової будови тіла, з лицем темно-оливкової барви, одітий у шкіру степового тигра, що все разом аж надто свідчило про його походження з туркоманського племені.

Це портрет

варіанти відповідей

Бурунди

Кирила Тура

Тугара Вовка

Захара Беркута

Івана Брюховецького

Запитання 54

Установіть відповідність між твором та його автором.

Назва твору

1) "Сом"

2) "Чари ночі"

3) "Тигролови"

4) "Блакитна панна"

Автор твору

А) Остап Вишня

Б) Павло Тичина

В) Іван Багряний

Г) Микола Вороний

Д) Олександр Олесь

варіанти відповідей

1а, 2в,3д, 4б

1а, 2д, 3в, 4г

1б, 2д, 3а, 4в

1в, 2а, 3д, 4г

Запитання 55

Поєднайте епізод твору з його назвою.

Епізод твору

1) герой розповідає про відвідання театру в Харкові

2) героїня тримає біля серця лист від Михайла

3) героїня перебуває у в'язниці до виконання вироку

4) батько виряджає сина в місто на службу до земського суду

Назва твору

А) «Маруся Чурай»

Б) «Три зозулі з поклоном»

В) «Мартин Боруля»

Г) «Наталка Полтавка»

Д) «Хіба ревуть воли, як ясла повні»

варіанти відповідей

1б, 2д, 3а, 4г

1г, 2б, 3а, 4в

1г, 2д, 3б, 4в

1а,2д, 3в, 4б

Запитання 56

Співвіднесіть присвяту твору з його назвою.

Присвята

1) Любові всевишній

2) Кононівським полям

3) Василю Жуковському

4) «Цвітові яблуні»

Назва твору

А) «Три зозулі з поклоном»

Б) «Contra spem spero!»

В) «Я (Романтика)»

Г) «Intermezzo»

Д) «Катерина»

варіанти відповідей

1б, 2д, 3а, 4г

1в, 2б, 3д, 4г

1а, 2г, 3д, 4в

1а, 2г, 3в, 4д

Запитання 57

Визначте, про якого митця йдеться у висловлюванні.

Письменник

1) Микола Куліш

2) Остап Вишня

3) Олександр Довженко

4) Михайло Коцюбинський

Висловлювання

А) «Після закінчення Другої світової війни емігрував до Німеччини… Біографічний матеріал ліг в основу його романів, де сильна особистість протистоїть тоталітарній системі…»

Б) «Серед його улюблених занять були мисливство та рибальство, які давали можливість спостерігати красу природи, і це виливалося на папері в дивовижному поєднанні гумору з тонким ліризмом…»

В) «Починав як художник-карикатурист, писав прозу й кіносценарії, працював військовим кореспондентом, але всесвітню славу здобув як режисер кіно…»

Г) «Один з найбільш цікавих експериментаторів у прозі початку ХХ ст.., у творах якого «залізна рука города» хоче наздогнати оповідача, а три білі вівчарки символізують різні прошарки тодішнього суспільства…»

Д) «Його модерна драма знайшла сценічне втілення в театрі Леся Курбаса «Березіль». Це була творча взаємодія великого режисера й великого драматурга…»

варіанти відповідей

1д, 2б, 3в, 4г

1а, 2б, 3г, 4д

1д, 2а, 3г, 4в

1в, 2а, 3б, 4д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест