Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
За (1)одинадцять місяців минулого року регіональна філія «Придніпровська залізниця» відремонтувала двісті (2)сімдесят вісім (3)кілометрів (4)колії на основних напрямках залізнодорожної (5)мережі, що дозволить збільшити перевезення (6)вантажів на (7)чотирнадцять відсотків.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Усі слова є спільнокореневими в рядку
Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Букву з на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Без кінця(1)краю біліє розквітла гречка, де(2)не(2)де підсинена волошками та ще зжовтіла від суріпки, понад нею зрідка прокочується життє(3)радісний бджолиний звук, а вгорі висвистують, тьохкають, сміються соловʼї – кожен по(4)своєму.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Дієслово теперішнього часу вжито в значенні минулого в реченні
Літеру о на місці пропуску треба писати в слові
Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.
10
Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.
11
Завдання стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.
12
Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.
13
Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.
14
Редагування потребує речення
НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
Прочитайте діалог.
- Сеанс кінофільму розпочнеться в пʼять хвилин на пʼяту.
- Гаразд, зустрінемося за пʼять хвилин до четвертої.
ПРАВИЛЬНИМ є твердження
Завдання стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
______________, пробачте, будь ласка, я спізнився ________________.
Завдання стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні
варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
У Швейцарії запустили ____________ у світі, протяжністю _____________.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Речення
1 Микола не міг більше […] і зателефонував до лікарні.
2 Необхідно думати про майбутнє, щоб не […] у батьків.
3 Шкідливо весь день […].
4 Доки будемо […], доти ніхто нам не допоможе.
Фразеологізм
А сидіти склавши руки
Б сидіти в печінках
В сидіти на голках
Г сидіти на шиї
Д сидіти в телефоні
Зʼясуйте, яким членом речення є кожне з виділених слів.
Виділене слово
1 Порива мене палке бажання послухати гірської гущі гомін.
2 Вона категорично заборонила хворому рухатися і розмовляти.
3 Пізнати мову народу — зрозуміти його душу
4 Ми приїхали до моря добре відпочити
Член речення
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Слово в реченні
Під іскристим півднем стелиться (1)битий шлях, (2)упираючись у високі
жита, сизуватий колос перегойдує (3)оте диво, з якого (4)вʼяжуться
духмяний хліб і споконвічні селянські надії.
Частина мови
А дієслово
Б дієприкметник (форма дієслова)
В дієприслівник (форма дієслова)
Г прикметник
Д займенник
НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка
Через дефіс пишуться всі слова в рядку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома