Підсумкова робота з української мови для студентів ІІ курсу

Додано: 9 березня
Предмет: Українська мова, 11 клас
24 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

а) На дитячому турнірі точилася досить гостра боротьба за перемогу.

б) День був жаркий, у саду гуділи бджоли, здалека доносилося приглушене кумкання жаб.

в) Вже осінь, збезлюдніли пляжі, хвиля розбурхано бʼє в береги.

г) Безжурний жайвір бризнув на зелену галявину іскри невичерпного натхнення.

Запитання 2

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

За (1)одинадцять місяців минулого року регіональна філія «Придніпровська залізниця» відремонтувала двісті (2)сімдесят вісім (3)кілометрів (4)колії на основних напрямках залізнодорожної (5)мережі, що дозволить збільшити перевезення (6)вантажів на (7)чотирнадцять відсотків.


НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

а) 1, 3, 5

б) 3, 5, 7

в) 2, 4, 6

г) 1, 4, 7

Запитання 3

Усі слова є спільнокореневими в рядку

варіанти відповідей

а) дико, здичавілий, дикунство

б) життя, жито, живий

в) спів, співанка, співвласник

г) сміх, смішний, сміливий

Запитання 4

Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

а) б..нтежно, вузл..чок, ап..тит

б) д..када, любит..ль, ш..нель

в) б..тон, джер..ло, вершн..к

г) в..селка, п..рила, гр..чаний

Запитання 5

Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

а) в..ялений, розм..якнути, Св..ятослав

б) об..єкт, кр..юк, зав..язка

в) подвір..я, моркв..яний, комп..ютер

г) в..юн, торф..яний, без..язикий

Запитання 6

Букву з на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

а) ..бадьорити, бе..культурний, ..качати

б) ..жувати, ..тяжка, бе..слідно

в) ..шитий, ро..сип, ..чавити

г) ..тесати, ..цементувати, ..сутулений

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Без кінця(1)краю біліє розквітла гречка, де(2)не(2)де підсинена волошками та ще зжовтіла від суріпки, понад нею зрідка прокочується життє(3)радісний бджолиний звук, а вгорі висвистують, тьохкають, сміються соловʼї – кожен по(4)своєму.


Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

а) 1

б) 2

в) 3

г) 4

Запитання 8

Дієслово теперішнього часу вжито в значенні минулого в реченні

варіанти відповідей

а) Приходжу я вчора додому і бачу диво – у саду розпустилися проліски.

б) Вчора вранці я приїхав до лісу – усе пахло зеленню, свіжістю духмяною.

г) Ще вчора небо було затягнуте хмарами, а вже сьогодні сонце посміхається й весело грається з ромашками

д) Вчора до мене приїхала прекрасна гостя, говорили про різне, а найбільше про кохання

Запитання 9

Літеру о на місці пропуску треба писати в слові

варіанти відповідей

а) помаранч..вий

б) алич..вий

в) кисн..вий

г) тінь..вий

Запитання 10

Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.


10

варіанти відповідей

а) Освідчену

б) Освічену

в) Досвідчену

г) Освітлену

Запитання 11

Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.



11

варіанти відповідей

а) тільки

б) скільки

в) стільки

г) лишень

Запитання 12

Завдання стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.


12

варіанти відповідей

а) опанувала

б) вивчила

в) оволоділа

г) засвоїла

Запитання 13

Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.


13

варіанти відповідей

а) внаслідок

б) завдяки

в) через

г) в результаті

Запитання 14

Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10)__________ людину варто сприймати не (11)___________ як особу, що (12)____________ певний набір знань (13)____________ проходження освітньої програми, скільки як особистість, здатну самовиражатися та усвідомлювати необхідність (14)___________ досвіду і знань для себе та для інших.


14

варіанти відповідей

а) придбаного

б) набутого

в) прибутого

д) добутого

Запитання 15

Редагування потребує речення

варіанти відповідей

а) Наші предки вшановували ліси, вважаючи їх священними місцями, де мешкали боги.

б) Тому на лісових галявинах відбувалися масові дійства богослужіння, приносячи жертви богам.

в) Особливе ставлення у людей було до дуба.

г) Це дерево стало найголовнішим символом у наших предків

д) Зокрема дуб став символом міцності й довговічності.

Запитання 16

НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

варіанти відповідей

а) відкрити двері

б) відіграє значення

в) одержати знання

г) порушити питання

д) зустрічаються помилки

Запитання 17

Прочитайте діалог.

- Сеанс кінофільму розпочнеться в пʼять хвилин на пʼяту.

- Гаразд, зустрінемося за пʼять хвилин до четвертої.


ПРАВИЛЬНИМ є твердження

варіанти відповідей

а) друзі спізняться на кіносеанс на 5 хвилин

б) друзі зустрінуться за 5 хвилин до початку сеансу кінофільму

в) друзі зустрінуться за 10 хвилин до початку сеансу кінофільму

г) друзі зустрінуться за 1 годину й 10 хвилин до початку сеансу кінофільму

д) друзі спізняться на кіносеанс на 10 хвилин

Запитання 18

Завдання стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.


______________, пробачте, будь ласка, я спізнився ________________.


варіанти відповідей

а) Анастасіє Віталіївно, із-за негоди

б) Анастасія Віталіївна, завдяки негоді

в) Анастасію Віталіївно, на противагу негоді

г) Анастасіє Віталієвно, завдячуючи негоді

д) Анастасіє Віталіївно, через негоду

Запитання 19

Завдання стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні

варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.



У Швейцарії запустили ____________ у світі, протяжністю _____________.

варіанти відповідей

а) найдовшу залізничну тунель, пʼятдесят сім і пʼять десятих кілометри

б) найбільш довший залізничний тунель, пʼятдесят сім і пʼять десятих кілометрів

в) найдовший залізничний тунель, пʼятдесят сім і пʼять десятих кілометра

г) саму довшу залізничну тунель, пʼятдесят сім і пʼять десятих кілометра

д) найбільш довгу залізничну тунель, пʼятдесят сім і пʼять десятих кілометрів

Запитання 20

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення

1 Микола не міг більше […] і зателефонував до лікарні.

2 Необхідно думати про майбутнє, щоб не […] у батьків.

3 Шкідливо весь день […].

4 Доки будемо […], доти ніхто нам не допоможе.


Фразеологізм

А сидіти склавши руки

Б сидіти в печінках

В сидіти на голках

Г сидіти на шиї

Д сидіти в телефоні

варіанти відповідей

а) 1-А, 2-Б, 3-Г, 4-Д

б) 1-В, 2-Г, 3-Д, 4-А

в) 1-Д, 2-Г, 3-А, 4-Б

г) 1-А, 2-В, 3-Д, 4-Г

Запитання 21

Зʼясуйте, яким членом речення є кожне з виділених слів.

Виділене слово

1 Порива мене палке бажання послухати гірської гущі гомін.

2 Вона категорично заборонила хворому рухатися і розмовляти.

3 Пізнати мову народу — зрозуміти його душу

4 Ми приїхали до моря добре відпочити


Член речення

А підмет

Б присудок

В додаток

Г обставина

Д означення

варіанти відповідей

а) 1-Д, 2-В, 3-А, 4-Г

б) 1-В, 2-Г, 3-Д, 4-Б

в) 1-Б, 2-В, 3-Г, 4-А

г) 1-А, 2-Д, 3-В, 4-Б

Запитання 22

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Слово в реченні

Під іскристим півднем стелиться (1)битий шлях, (2)упираючись у високі

жита, сизуватий колос перегойдує (3)оте диво, з якого (4)вʼяжуться

духмяний хліб і споконвічні селянські надії.


Частина мови

А дієслово

Б дієприкметник (форма дієслова)

В дієприслівник (форма дієслова)

Г прикметник

Д займенник

варіанти відповідей

а) 1-Б, 2-В, 3-Д, 4-А

б) 1-Д, 2-А, 3-Б, 4-Г

в) 1-Г, 2-А, 3-Б, 4-Д

г) 1-Г, 2-В, 3-Д, 4-А

Запитання 23

НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

а) аген..ський, безвиїз..но, захис..ний

б) блис..нути, корис..ний, перс..невий

в) кіс..лявенький, благовіс..ний, зліс..ний

г) безвіс..ний, бриз..нути, ілюзіоніс..ський

Запитання 24

Через дефіс пишуться всі слова в рядку

варіанти відповідей

а) давно/минулий, праце/здатний, сніжно/білий

б) день/другий, високо/авторитетний, лікар/еколог

в) східно/словʼянський, військово/полонений, чар/зілля

г) кисло/солоний, генерал/полковник, фінансово/промисловий

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест