Початок національного відродження на західноукраїнських землях

Додано: 4 листопада 2022
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 377 разів
12 запитань
Запитання 1

Культурно-просвітницьке угруповання «Руська трійця» діяло впродовж

варіанти відповідей

1830–1831 рр

1833–1837 рр.

1846–1847 рр.

1863–1864 рр.


Запитання 2

Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків» і «Руської трійці» свідчила про

варіанти відповідей

початок національного відродження на західноукраїнських землях.

політизацію національно-визвольного руху в Австрійській імперії.

розгортання національного руху під релігійними гаслами.

переорієнтацію українського руху на Російську імперію.

Запитання 3

Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?


1.Посилення впливу німецької мови та культури.

2.Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади.

3.Привілейоване положення українського населення в містах.

4.Домінування поляків і німців в органах влади.

5.Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви.

6.Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності.

варіанти відповідей

2, 3, 6

1, 2, 4

3, 5, 6

1, 4, 5

Запитання 4

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Президент рейхстагу повідомив пана міністра внутрішніх справ, що рейхстаг ухвалив рішення: “Вважати депутата Л. Кобилицю, з виборчої округи Вижниця на Буковині, виключеним зі складу рейхстагу”…».

Таке рішення щодо Л. Кобилиці ухвалено, оскільки він

варіанти відповідей

підбурював селян до повстання.


висловлював москвофільські погляди.

належав до Русько-української радикальної партії.

був членом «Руської трійці».

Запитання 5

У 1837 р. в місті Буді «Руська трійця» видала альманах

варіанти відповідей

«Історія русів».


«Зоря Галицька».

«Русалка Дністровая».

«Історія України-Руси».

Запитання 6

Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу українського національного руху?

варіанти відповідей

високий порівняно з іншими верствами українського суспільства рівень освіченості

наявність власної політичної організації для початку боротьби

наявність значних земельних володінь і залежних селян

тісна співпраця з Російською православною церквою і російським визвольним рухом

Запитання 7

Представників українського національного відродження на Західній Україні першої половини XIX ст. називали

варіанти відповідей

«масонами»

«будителями».

«народовцями».

«громадівцями».

Запитання 8

Відмітьте членів" Руської трійці"

варіанти відповідей

Шашкевич

Кобилиця

Базилович

Вагилевич

Левицький

Головацький

Бачинський

Запитання 9

Про яку книжку йдеться в джерелі? 

«...Маркіян Шашкевич хотів видати книжку, у якій були б вірші, казки, наукові розвідки... Шашкевич з товаришами вирішили видати книжку в Угорщині, де була вільніша цензура. Організатором цього заходу став Яків Головацький».

варіанти відповідей

«Вінок русинам на обжинки»;         

«Русалка Дністрова»;                           

«Відомість о руськім язиці»;

«Становище русинів в Галичині».

Запитання 10

Укажіть соціальну верству населення, яка стала носієм української національної ідеї на західноукраїнських землях:


варіанти відповідей

селяни;  

інтелігенція;    

греко-католицьке духівництво;    

дворянство.

Запитання 11

Селянські виступи під проводом Л. Кобилиці охопили територію:


варіанти відповідей

Галичини;     

Буковини;  

Волині;  

Поділля.

Запитання 12

Які з поданих тверджень характеризують завдання «Руської трійці»?

1 Поширення релігійної літератури українською мовою;

2 пропаганда ідеї відродження української нації та культури;

3 популяризація української історії;

4 видання і пропаганда творів українських авторів із Наддніпрянської України;

5 поширення ідеї об'єднання українських земель;

6 поширення твердження, що українська мова - це діалект польської мови;

7 боротьба за автономію західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії.

варіанти відповідей

1, 4, 5;       

3, 4 7;     

 2, 3, 5;    

2, 5, 6. 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест