Подразнення і вища нервова діяльність (ВНД) (Профільний рівень)

Додано: 16 вересня 2019
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 500 разів
12 запитань
Запитання 1

Оберіть класи тварин, в яких вища нервова діяльність проявляється найкраще:

варіанти відповідей

птахи;

риби;

плазуни;

земноводні;

ссавці.

Запитання 2

Вкажіть відділи мозку, внаслідок взаємодії яких виникає ВНД:

варіанти відповідей

стовбур;

кора;

мозочок;

підкіркові області;

міст.

Запитання 3

Зазначте основні процеси, на яких побудована ВНД:

варіанти відповідей

гальмування;

збудження;

іррадіація;

аналіз;

Запитання 4

Дайте назву процесу: нейрони виділяють енергію і генерують сигнали, які поширюються на сусідні клітини:

варіанти відповідей

збудження:

рефлекторна дуга;

гальмування;

компенсаторне посилення.

Запитання 5

Вкажіть вірне твердження щодо процесу гальмування:

варіанти відповідей

посилення інтенсивності роботи одних аналізаторів за недостатньої ефективності інших;

генерація сигналів та виділення енергії нейронами припиняються;

нейрони виділяють енергію і генерують сигнали, які поширюються на сусідні клітини;

відповідь організму на подразнення за участі ЦНС.

Запитання 6

Вкажіть основні показники нервових процесів, які відбуваються під час ВНД:

варіанти відповідей

сила;

міцність;

стійкість;

врівноваженість;

рухливість.

Запитання 7

Назвіть ланцюги послідовних безумовних рефлексів, які виникають у відповідь на певне подразнення і проявляються у формі автоматичної поведінки:

варіанти відповідей

умовні рефлекси;

безумовні рефлекси;

інстинкти;

поведінка;

рефлекторна дуга.

Запитання 8

Зазначте основні функції ВНД:

варіанти відповідей

узгодження діяльності усіх сенсорних систем;

підвищення ефективності роботи сенсорних систем;

підвищення ефективності роботи опорно-рухової системи;

узгодження діяльності ендокринної та видільної систем.

Запитання 9

Оберіть приклади інстинктивної поведінки тварин:

варіанти відповідей

мічення території собаками;

виїзд ведмедя на велосипеді в цирку;

звикання птахів до опудала на городі;

гніздування птахів;

Запитання 10

Назвіть явище посилення роботи слухової та дотикової сенсорних систем при втраті зору:

варіанти відповідей

пригнічення роботи аналізаторів;

посилення роботи аналізаторів;

компенсаторне посилення роботи аналізаторів;

узгодження роботи сенсорних систем.

Запитання 11

Оберіть вірні твердження щодо другої сигнальної системи:

варіанти відповідей

тварини можуть спілкуватися між собою через рухи, міміку, жести, звуки, пози, запахи;

наслідком функціонування цієї сигнальної системи стало виникнення мови в людини;

тварини для отримання потрібної інформації можуть виконувати досить складні дії - обнюхувати, торкатися вібрисами і т ін.

надає можливість для навчання та обміну досвідом,

вираження почуттів та емоцій;

Запитання 12

Вкажіть преадаптації до виникнення другої сигнальної системи:

варіанти відповідей

морфологічні зміни будови гортані;

ускладнення будови кори головного мозку;

збільшення об’єму оперативної пам’яті;

вдосконалення будови кисті руки;

поява прямоходіння;

зменшення лицевого відділу черепа.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест