Оскільки молекули поверхневого шару рідини втягуються всередину рідини, їх потенціальна енергія більша ніж у молекул всередині рідини. За рахунок цієї додаткової вільної поверхневої енергієї може бути виконана робота, пов’язана із ...
Δ Wпов = σ Δ S , де Δ Wпов – зміна потенціальної енергії, Δ S – зміна площі вільної поверхні рідини, σ – залежить від роду рідини і зовнішніх умов. Як називається σ?
Для молекули рідини, розміщеної біля краю поверхні, рівнодійна сил відмінна від нуля і напрямлена по нормалі до межі вільної поверхні і по дотичній до самої поверхні. Як називають цю силу?
Поверхневий натяг σ чисельно дорівнює силі поверхневого натягу F, яка діє на одиницю довжини межі поверхневого шару або довжини межі вільної поверхні рідини l, тобто:
Поверхневий натяг рідини σ – це фізична величина, яка характеризує властивості поверхневого шару даної рідини. Одиниця поверхневого натягу в СІ:
Поверхневий натяг рідини визначається силами міжмолекулярної взаємодії, тому він НЕ залежить:
Чим вища температура рідини, тим поверхневий натяг рідини ........... .
Вибіріть замість крапок правильне твердження.
Куди напрямлена сила поверхневого натягу мильної плівки, яка має форму кола?
3 одного боку від соломинки завдовжки 8 см, що плаває на поверхні води, наливають мильний розчин, і вона починає рухатися. У який бік рухається соломинка? Під дією якої сили? Температура води 20 °С, σвода = 73 мН/м, σмил. розчин = 40 мН/м .
Яку роботу треба виконати, щоб надути мильну бульбашку радіусом 4 см? Коефіцієнт поверхневого натягу мильного розчину дорівнює 40 мН/м. Мильна бульбашка має дві поверхні: зовнішню і внутрішню.
Визначте поверхневу енергію сферичної краплі дощу радіусом r = 0,1 мм. Вважайте π = 3,14; поверхневий натяг води σ = 75 мН/м.
Соломинка довжиною 6 см і масою 1 г плаває на поверхні води. З одного боку від неї на воду крапає мильний розчин, поверхневий натяг якого складає 0,04 Н/м. З яким прискоренням почне рухатися соломинка? Поверхневий натяг води 0,075 Н/м.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома