Поверхневий натяг рідини. Капілярні явища.

Додано: 22 квітня 2020
Предмет: Фізика, 10 клас
Тест виконано: 564 рази
18 запитань
Запитання 1

Від чого НЕ залежить поверхневий натяг?

варіанти відповідей

від роду рідини 

від сили поверхневого натягу

від концентрації розчинених речовин

від температури рідини 

від природи контактуючих фаз

Запитання 2

Рідини ......

варіанти відповідей

зберігають об’єм і форму

не зберігають форму, а зберігають об’єм

не зберігають ні об’єм ні форму

зберігають форму, але не зберігають об’єм

Запитання 3

Вкажіть одиницю коефіцієнта поверхневого натягу рідини:

варіанти відповідей

Н/Кл

Н/м2

Н/м

Н/кг

Дж/м2

Запитання 4

Змочування і незмочування відбувається внаслідок взаємодії …

варіанти відповідей

молекул рідини між собою

атомів твердого тіла між собою

молекул рідини з атомами твердого тіла

молекул пари і молекул рідини

Запитання 5

Капілярні явища- це явища…

варіанти відповідей

перетворення рідини на газ

перетворення газу на рідину

які відбуваються на поверхні рідини

які відбуваються у тонких трубках

Запитання 6

Коефіцієнт поверхневого натягу залежить від...

варіанти відповідей

площі поверхні

маси

температури рідини

домішок

Запитання 7

Висота рідини у першому капілярі у 3 рази менша, ніж у другому. Порівняйте радіуси капілярів:

варіанти відповідей

у першого капіляра радіус менший у 3 рази

у першого капіляра радіус більший у 3 рази

у першого капіляра радіус менший у 9 разів

у першого капіляра радіус більший у √3 разів

Запитання 8

Яким символом позначають поверхневий натяг рідини?

варіанти відповідей

 S

E

Wпов

σ

Запитання 9

Силу поверхневого натягу можна визначити за формулою...

варіанти відповідей

F = mg

F = kx

F = σl

F = mgh

Запитання 10

Від чого НЕ залежать сили поверхневого натягу?

 

варіанти відповідей

від площі поверхні рідини

від роду рідини

від температури рідини

від властивостей газу з ким межує рідина

Запитання 11

Коли рідина НЕ змочує поверхню твердого тіла?


 

варіанти відповідей

якщо сили взаємодії між молекулами рідини більші, ніж сили взаємодії між молекулами рідини та твердого тіла

якщо сили взаємодії між молекулами рідини менші , від сили взаємодії між молекулами рідини та твердого тіла

рідина, що змочує одну тверду поверхню, не змочує іншу

 

нема правильної відвовіді

Запитання 12

Чому водоплавні птахи виходять сухими з води?

варіанти відповідей

Пір'я покрите жиром, що перешкоджає його змочюванню водою

Водопавні птахі дуже швидко виходять на берег, вода за ними не встигає

Бо вони бояться простудитися

Бо вилітіти з води неможливо

Запитання 13

Навіщо перед фарбуванням поверхонь їх рекомендують знежирювати?

варіанти відповідей

Щоб зробити поверхню гладшою

Щоб зробити поверхню тонкішою

Для забезпечення змочування фарбою поверхні

Для забезпечення незмочування фарбою поверхні

Запитання 14

Визначте поверхневий натяг рідини, якщо в капілярі радіусом 2,5 мм на неї діє сила в 17,27*10–3 Н.

варіанти відповідей

1,1 Н/м

0,55 Н/м

2,2 Н/м

1,5 Н/м

Запитання 15

У спирт опущена трубка. Діаметр її внутрішнього каналу дорівнює 0.2 мм. На яку висоту підніметься спирт у трубці, якщо густина спирту 800 кг\м3, а поверхневий натяг 22 мН/м?( g=10 м/с2 )

варіанти відповідей

2,75*10-2м

2,75 мм

5,5 см

5,5*10-2м

Запитання 16

Яку роботу треба вконати, щоб видути мильний пузир діаметром 0.12 м, якщо процес роздування ізотермічний? Поверхневий натяг мильного розчину 40 мН\м

варіанти відповідей

1,8 мДж

0,9 мДж

30,1 мДж

4,8 мДж

Запитання 17

По гноту спирт піднімається на 25 см. Який характерний діаметр капілярів тканини, з якої виготовлено гніт? Густина спирту 800 кг/м3; σспирту = 0,022 Н/м; g = 9,8 Н/кг.

варіанти відповідей

4,5*10-5м

2,2*10-5м

0,04 см

0,09 мм

Запитання 18

У скляній капілярній трубці, розташованій на Землі, вода піднімається на 4 см. На яку висоту підніметься вода по цій самій трубці на Місяці, де прискорення вільного падіння становить 1,6 м/с2. Вважайте прискорення вільного падіння на Землі 9,8 м/с2.

варіанти відповідей

6,5 см

24,5 см

2,45 см

0,65 см

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест