Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Спільнокореневим до слова горіти є
НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
На другий склад падає наголос у слові
Правила чергування у – в дотримано в усіх рядках, ОКРІМ
Простим є речення в рядку
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10 до нього.
(1) У всі часи людство страждало від хвороб, морів, стихійних лих. (2) Нині найчастіше пов’язуємо наші недуги з екологією. (3) Однак не слід забувати, що нерідко біда починається з екології душі. (4) Немає більшої енергії в Космосі за енергію думки. (5) Інакше кажучи, певні види енергії породжують певні психічні процеси зокрема духовну інфекцію, яка невдовзі перероджується у фізичну, про що ми навіть не здогадуємося. (6) Життєвий досвід свідчить: дбаючи про духовне здоров’я, дбаємо про здоров’я фізичне, і навпаки.
Форму однини має в тексті іменник
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10 до нього.
(1) У всі часи людство страждало від хвороб, морів, стихійних лих. (2) Нині найчастіше пов’язуємо наші недуги з екологією. (3) Однак не слід забувати, що нерідко біда починається з екології душі. (4) Немає більшої енергії в Космосі за енергію думки. (5) Інакше кажучи, певні види енергії породжують певні психічні процеси зокрема духовну інфекцію, яка невдовзі перероджується у фізичну, про що ми навіть не здогадуємося. (6) Життєвий досвід свідчить: дбаючи про духовне здоров’я, дбаємо про здоров’я фізичне, і навпаки.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10 до нього.
(1) У всі часи людство страждало від хвороб, морів, стихійних лих. (2) Нині найчастіше пов’язуємо наші недуги з екологією. (3) Однак не слід забувати, що нерідко біда починається з екології душі. (4) Немає більшої енергії в Космосі за енергію думки. (5) Інакше кажучи, певні види енергії породжують певні психічні процеси зокрема духовну інфекцію, яка невдовзі перероджується у фізичну, про що ми навіть не здогадуємося. (6) Життєвий досвід свідчить: дбаючи про духовне здоров’я, дбаємо про здоров’я фізичне, і навпаки.
Вставним словосполученням ускладнено речення
Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка
Помилку в написанні допущено в рядку
Літеру и треба писати в усіх словах іншомовного походження в рядку
Прочитайте уривок тексту. Палахкотять біля вікон животворним вогнем розвихрені мальви. До їх пишного розмаїття усі давно звикли, і стали вони (1)невідʼємною частиною родини. (2)Щороку ранньою весною (3)з-під землі зʼявлялося зелене (4)пагіння, за кілька ночей воно виростало вище (5)присьби, привітно заглядало у вікна.
Орфографічну помилку допущено в слові, позначеному цифрою
Від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ев- (-єв-) у рядку
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Подякуйте __________ за _________ турне __________ України.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Вступивши до _________, кожен студент зобовʼязаний оволодівати _________, відвідувати заняття __________ .
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
Редагування потребує речення
Правильно вжито дієслівну форму в реченні
Звертання є в усіх реченнях, ОКРІМ
Речення з однорідними присудками утвориться, якщо до частини «З неба ллється на землю блискучий світ сонця…» додати
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Фразеологізм
1 як макогін на ночви
2 як сніг на голову
3 як за гріш маку
4 як по писаному
Значення
А багато
Б не збиваючись
В не схожий
Г точно
Д несподівано
Значення кожного фразеологізму правильно визначено в рядку
Прочитай речення (цифра позначає наступне слово).
Життя ішло, минуло (1)той перон,
Гукала тиша рупором вокзальним.
(2)Багато слів написано пером.
(3)Несказане лишилось (4)несказанним.
Частини мови
А іменник
Б прислівник
В прикметник
Г займенник
Д числівник
Правильно визначено частини мови в рядку
Умови вживання тире
1 тире на місці пропущеного члена речення
2 тире в реченні з однорідними членами
3 тире при відокремленій прикладці
4 тире між підметом і присудком
Приклад речення
А Мудрість – це розум, поєднаний з добротою.
Б Бабуся казала, що це зорі – душі людські.
В Скільки не йдеш – і перед тобою, і за тобою пливуть степи.
Г На річці, в лісі, на полі – всюди німо, тихо.
Д А далі на північ – хліба й хліба.
Правильно визначено приклад до кожної умови вживання тире у рядку
Апостроф треба писати у всіх словах рядка
НЕМАЄ лексичної помилки в обох словосполученнях рядка
Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Неправильно утворено словосполучення
Суфікс -ик- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Двоскладним є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історикокультурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історикокультурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.
У знахідному відмінку в тексті вжито слово
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історикокультурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.
Орфографічну помилку допущено в слові
На перший склад падає наголос в обох словах рядка
Суфікс -ськ- треба писати в іменниках, утворених від обох слів у рядку
Усі слова треба писати через дефіс у рядку
Літеру и треба писати в усіх словах рядка
У лапки треба брати обидві власні назви в рядку
Прочитайте уривок тексту.
Найбільшим бажанням моїм було якнайшвидше дізнатися про ще (1)не/пізнаний світ. (2)Не/покоїла мене (3)не/вгамовна жага до всього (4)не/відомого, до всього чарівного у своїй (5)не/досяжності.
Окремо з часткою не треба писати слово, позначене цифрою
НЕМАЄ помилки в словосполученні
НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Поїзд _________ __________ від першої платформи о _________.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
У кіноповісті Олександра __________ «Зачарована Десна» зображено два __________, порушено __________ проблеми становлення особистості.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Граматично правильне продовження речення
«Повертаючись зі школи додому, …» наведено в рядку
Однорідні члени речення є в рядку (розділові знаки пропущено)
НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку
Розділові знаки правильно розставлено у реченні
Правильно підібрано синоніми до кожного фразеологізму.
Фразеологізм
1 ні пари з вуст
2 бувати в бувальцях
3 піймати облизня
4 напускати туману
Синонім
А знати, де раки зимують
Б збивати з пантелику
В сісти в калюжу
Г хоч греблю гати
Д набрати в рот води
Правильно встановлено відповідність між видом односкладного речення та його прикладом у рядку
Вид односкладного реченння
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклад
А Дарованому коневі в зуби не дивляться.
Б Мені показували з кручі Дніпро.
В Кожна голова свій розум має.
Г Нам дано одне життя прожити.
Д Пʼю життя моє спрагнено-радо.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома