Повторення до НМТ

Додано: 18 січня
Предмет: Українська мова, 10 клас
51 запитання
Запитання 1

Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А косит..ся, Хар..ків, кін..чик

Б стан..те, волин..ський, різ..бяр

В друкарен.., ред..ці, радіс..ть

Г держал..це, кіл..це, дон..чин 

Запитання 2

Спільнокореневим до слова горіти є

варіанти відповідей

А горювати

Б гористий

В згарище

Г згорблений

Запитання 3

НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

варіанти відповідей

А цитатний матеріал, цитована стаття

Б корислива книга, корисна людина

В депресійний стан, депресивний характер

Г земельний вал, земляний наділ

Запитання 4

На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

А свердло

Б кінчити

В висіти

Г кроїти

Запитання 5

Правила чергування у – в дотримано в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

А був у жовтні; яблука в саду

Б пішли у військо; плавати в річці

В в Одесі тепло; успіхи в економіці

Г загубився в хвилях; у хащах лісових

Запитання 6

Простим є речення в рядку

варіанти відповідей

А Понад обрієм небо блідо-синє, а трохи вище застигла обважніла карта хмар.

Б Повисла веселка над лісом і річкою, вплелась у дерева барвистою стрічкою, а потім із неба зійшла поволі і квітами стала у лузі і в полі.

В Княжич Святослав з дружиною своєю іде шляхом, що повився між могил.

Г Залозний шлях тягнеться від Києва до Ітиля-ріки, ним можна їхати день, два, тиждень, не побачивши людини.

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10 до нього.

(1) У всі часи людство страждало від хвороб, морів, стихійних лих. (2) Нині найчастіше пов’язуємо наші недуги з екологією. (3) Однак не слід забувати, що нерідко біда починається з екології душі. (4) Немає більшої енергії в Космосі за енергію думки. (5) Інакше кажучи, певні види енергії породжують певні психічні процеси зокрема духовну інфекцію, яка невдовзі перероджується у фізичну, про що ми навіть не здогадуємося. (6) Життєвий досвід свідчить: дбаючи про духовне здоров’я, дбаємо про здоров’я фізичне, і навпаки.


Форму однини має в тексті іменник

варіанти відповідей

А часи

Б недуги

В думки

Г процеси 

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10 до нього.

(1) У всі часи людство страждало від хвороб, морів, стихійних лих. (2) Нині найчастіше пов’язуємо наші недуги з екологією. (3) Однак не слід забувати, що нерідко біда починається з екології душі. (4) Немає більшої енергії в Космосі за енергію думки. (5) Інакше кажучи, певні види енергії породжують певні психічні процеси зокрема духовну інфекцію, яка невдовзі перероджується у фізичну, про що ми навіть не здогадуємося. (6) Життєвий досвід свідчить: дбаючи про духовне здоров’я, дбаємо про здоров’я фізичне, і навпаки.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А першому

Б третьому

В п’ятому

Г шостому

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10 до нього.

(1) У всі часи людство страждало від хвороб, морів, стихійних лих. (2) Нині найчастіше пов’язуємо наші недуги з екологією. (3) Однак не слід забувати, що нерідко біда починається з екології душі. (4) Немає більшої енергії в Космосі за енергію думки. (5) Інакше кажучи, певні види енергії породжують певні психічні процеси зокрема духовну інфекцію, яка невдовзі перероджується у фізичну, про що ми навіть не здогадуємося. (6) Життєвий досвід свідчить: дбаючи про духовне здоров’я, дбаємо про здоров’я фізичне, і навпаки. 


Вставним словосполученням ускладнено речення

варіанти відповідей

А друге

Б третє

В п’яте

Г шосте 

Запитання 10

Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

варіанти відповідей

А вивчений, зраджений, юність

Б вугілля, єднання, люлька

В шістнадцять, омріяний, несеться

Г дзвеніти, цілющість, людяний

Д памʼять, яблунька, щабель

Запитання 11

Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А пісен..ий, блажен..ий, Січ..ю

Б бов..аніти, нужден..ість, нав..ипередки

В перед..ень, військ..ком, фальш..ю

Г сумлін..о, хрещен..ий, Ган..ин

Д л..єш, навман..я, вовчен..я

Запитання 12

Помилку в написанні допущено в рядку

варіанти відповідей

А Острозька академія, заслужений учитель

Б Нобелівська премія, вулиця Нижній Вал

В Полтавські краєвиди, Північний полюс

Г Мукачівський замок, шевченківські рядки

Д Національна гвардія, День довкілля

Запитання 13

Літеру и треба писати в усіх словах іншомовного походження в рядку

варіанти відповідей

А д..ректива., інц..дент, ч..сло

Б аквамар..н, в..зит, д..фтонг

В с..гнал, ант..теза, деф..ніція

Г к..парис, Ч..каго, ф..аско

Д ж..раф, аж..отаж, ант..под

Запитання 14

Прочитайте уривок тексту. Палахкотять біля вікон животворним вогнем розвихрені мальви. До їх пишного розмаїття усі давно звикли, і стали вони (1)невідʼємною частиною родини. (2)Щороку ранньою весною (3)з-під землі зʼявлялося зелене (4)пагіння, за кілька ночей воно виростало вище (5)присьби, привітно заглядало у вікна. 


Орфографічну помилку допущено в слові, позначеному цифрою

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

Запитання 15

Від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ев- (-єв-) у рядку

варіанти відповідей

А вишня, гелій, кущ

Б алюміній, липень, плащ

В промінь, ялиця, алича

Г сланець, край, парча

Д глянець, емаль, куля

Запитання 16

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


Подякуйте __________ за _________ турне __________ України.


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А Інну Петрівну, цікавий, по містах

Б Інні Петрівні, цікаве, по містам

В Інну Петрівну, цікаву, до міст

Г Інні Петрівні, цікаве, містами

Д Інну Петрівну, цікаве, містами

Запитання 17

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


Вступивши до _________, кожен студент зобовʼязаний оволодівати _________, відвідувати заняття __________ .


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А університету, знаннями, по навчальному плану

Б університета, знання, згідно навчального плану

В університету, знаннями, за навчальним планом

Г університета , знаннями, навчального плану

Д університету, знання, відповідно навчальному плану 

Запитання 18

Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку 

варіанти відповідей

А розвага, душа, мʼята

Б стрічка, країна, речовина

В Марина, локшина, круча

Г береза, втеча, українка

Д калоша, тиша, круча 

Запитання 19

Редагування потребує речення

варіанти відповідей

А На заняття прийшов сорок один студент.

Б Більшість присутніх на засіданні у голосуванні участі не брала.

В Троє студентів подали свої роботи на конкурс.

Г МОН затвердило графік проведення зовнішнього незалежного оцінювання.

Д Свіже повітря і спорт корисне для здоровʼя.

Запитання 20

Правильно вжито дієслівну форму в реченні

варіанти відповідей

А Що ти їсиш на сніданок?

Б Навчальний рік триватиме до 31 травня.

В Підстрибнув – і крутюсь на місці.

Г Робе як мокре горить.

Д Пішли на річку. 

Запитання 21

Звертання є в усіх реченнях, ОКРІМ

варіанти відповідей

А Рідне слово – у нас, і навколо нас.

Б Царице небесна, заступнице моя милостива, заступись за мене.

В Умудрітеся, немудрі: хто світ оглядає, той і серце ваше знає, і розум лукавий.

Г І щоб не сталось з нами, люди, лиха, нащадкам це багатство збережіть.

Д Сій, сіваче, в людські груди правди вічної зерно. 

Запитання 22

Речення з однорідними присудками утвориться, якщо до частини «З неба ллється на землю блискучий світ сонця…» додати

варіанти відповідей

А і надія огортає тебе думками та бажаннями.

Б і трохи не зігрівши вихолодженої землі.

В і радісно стає тобі на душі.

Г і живить щойно пророслу билинку.

Д і легенький вітерець подихає з теплого краю. 

Запитання 23

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А Переночувавши, Хмельницький удосвіта рушив назустріч ворогам.

Б В кривавих січах, натомившись гірко, на Хортицю вернулись козаки.

В На вітрі кружляючи, зірваний лист пригадує радісний щебет і свист.

Г Богун підводиться поволі, свій люд і край рятуючи в неволі.

Д Кінь Шептало навмисно прискорював біг, наздоганяючи самого себе та розсипаючи по крутій шиї білу гриву. 

Запитання 24


Фразеологізм

1 як макогін на ночви

2 як сніг на голову

3 як за гріш маку

4 як по писаному

Значення

А багато

Б не збиваючись

В не схожий

Г точно

Д несподівано 


Значення кожного фразеологізму правильно визначено в рядку

варіанти відповідей

1) В; 2) Д; 3) А; 4) Б;

1) В; 2) Д; 3) Г; 4) Б;

1) А; 2) Д; 3) В; 4) Б;

1) А; 2) Д; 3) В; 4) Г;

Запитання 25

Прочитай речення (цифра позначає наступне слово).


Життя ішло, минуло (1)той перон,

Гукала тиша рупором вокзальним.

(2)Багато слів написано пером.

(3)Несказане лишилось (4)несказанним. 


Частини мови

А іменник

Б прислівник

В прикметник

Г займенник

Д числівник


Правильно визначено частини мови в рядку

варіанти відповідей

1) Г; 2) Д; 3) Б; 4) В;

1) Г; 2) Д; 3) А; 4) В;

1) В; 2) Д; 3) А; 4) Г;

1) В; 2) Д; 3) А; 4) Б;

Запитання 26

Умови вживання тире

1 тире на місці пропущеного члена речення

2 тире в реченні з однорідними членами

3 тире при відокремленій прикладці

4 тире між підметом і присудком

Приклад речення

А Мудрість – це розум, поєднаний з добротою.

Б Бабуся казала, що це зорі – душі людські.

В Скільки не йдеш – і перед тобою, і за тобою пливуть степи.

Г На річці, в лісі, на полі – всюди німо, тихо.

Д А далі на північ – хліба й хліба. 


Правильно визначено приклад до кожної умови вживання тире у рядку

варіанти відповідей

1) Д; 2) А; 3) Б; 4) В;

1) Д; 2) Г; 3) Б; 4) А;

1) В; 2) Г; 3) Б; 4) А;

1) В; 2) Г; 3) Б; 4) Д;

Запитання 27

Апостроф треба писати у всіх словах рядка

варіанти відповідей

А прив..ялений, дзв..якнути, двобор..я

Б нав..ючити, черв..як, передсв..ятковий

В під..язичний, кип..ятити, торф..яний

Г м..ята, мавп..ячий, зв..язковий

Запитання 28

НЕМАЄ лексичної помилки в обох словосполученнях рядка

варіанти відповідей

А запобіжні заходи, надати докази

Б нанести удар, не дивлячись на перешкоди

В одягти окуляри, попередити хворобу

Г підводити підсумки, нажати на кнопку

Запитання 29

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

А Твердий синявий сніг грав на сонці самоцвітами.

Б Чорне вороння сідало громадами на гілки дерев і міцно трималося гострими кігтями.

В Над річкою піднімався білястий туман і підпадьомкував одинокий перепел.

Г Не рубай берізки – з неї бризнуть слізки.

Запитання 30

Неправильно утворено словосполучення 

варіанти відповідей

А за будь-якої погоди

Б відпочивав на вихідних

В з багатьох причин

Г зауваження по суті

Запитання 31

Суфікс -ик- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

А серпик

Б кущик

В кутик

Г вулик

Запитання 32

Двоскладним є речення

варіанти відповідей

А Багато зірочок блискучих розсипано по небесах.

Б Друга пізнають у біді.

В В умілого й долото рибу ловить.

Г Ненагріте залізо не зігнеш. 

Запитання 33

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історикокультурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А першому

Б третьому

В пʼятому

Г шостому

Запитання 34

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історикокультурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.


У знахідному відмінку в тексті вжито слово 

варіанти відповідей

А повідомлення

Б знахідки  

В памʼятки

Г образи 

Запитання 35

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історикокультурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.


Орфографічну помилку допущено в слові

варіанти відповідей

А Середньовіччя

Б виготовленні

В прийняття

Г зображення 

Запитання 36

На перший склад падає наголос в обох словах рядка

варіанти відповідей

А тигровий, шовковий

Б маркетинг, течія

В русло, курятина

Г бешкет, пітний

Д щелепа, зозла

Запитання 37

Суфікс -ськ- треба писати в іменниках, утворених від обох слів у рядку

варіанти відповідей

А турист, товариш

Б студент, козак

В чумак, брат

Г агент, пасічник

Д Париж, Сиваш

Запитання 38

Усі слова треба писати через дефіс у рядку

варіанти відповідей

А коли/не/коли, вряди/годи, раз/у/раз

Б пліч/о/пліч, день/у/день, більш/менш

В з/поза, взагалі/то, як/от

Г ні/чим, усе/таки, он/який

Д хто/небудь, аби/куди, честь/честю

Запитання 39

Літеру и треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А пр..вчатися, пр..цілитися, пр..довгий

Б пр..нести, пр..багатий, пр..чепуритися

В пр..зупинити, пр..кладати, пр..гіркий

Г пр..дивитися, пр..життєвий, пр..звичаїтися

Д пр..подобний, пр..соромити, пр..тихлий

Запитання 40

У лапки треба брати обидві власні назви в рядку

варіанти відповідей

А кавʼярня Вечірній Київ, озеро Сиваш

Б опера Наталка Полтавка, комета Галлея

В острів Нова Гвінея, Закон Про освіту

Г аеропорт Бориспіль, вулиця Степова

Д станція метро Арсенальна, орден Золота Зірка 

Запитання 41

Прочитайте уривок тексту.

Найбільшим бажанням моїм було якнайшвидше дізнатися про ще (1)не/пізнаний світ. (2)Не/покоїла мене (3)не/вгамовна жага до всього (4)не/відомого, до всього чарівного у своїй (5)не/досяжності.

Окремо з часткою не треба писати слово, позначене цифрою

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

Запитання 42

НЕМАЄ помилки в словосполученні

варіанти відповідей

А три львівʼяни

Б пʼятеро сестер

В півтора кілометри

Г чотири мегабайти

Д двадцять три дня

Запитання 43

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

варіанти відповідей

А розпочнімо

Б нехай прийдуть

В не сердься

Г хай продають

Д давай поговоримо

Запитання 44

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


Поїзд _________ __________ від першої платформи о _________. 


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А у Львів, відправляється, о десятій годині

Б до Львову, рушає, у десять годин

В до Львова, рушає, о десятій годині

Г на Львів, виряджається, у десять годин

Д до Львова, відходить, біля десятої години 

Запитання 45

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


У кіноповісті Олександра __________ «Зачарована Десна» зображено два __________, порушено __________ проблеми становлення особистості.


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А Довженка, ліричних героя, найбільш важливіші

Б Довженко, ліричні героя, самі важливі

В Довженка, ліричних героя, найбільш важливі

Г Довженко, ліричні герої, більш важливі

Д Довженка, ліричні герої, найважливіші

Запитання 46

Граматично правильне продовження речення

«Повертаючись зі школи додому, …» наведено в рядку

варіанти відповідей

А у нього виникли проблеми

Б його зустрів собака

В день був ясним і теплим

Г я думав про майбутні змагання

Д мені стало сумно

Запитання 47

Однорідні члени речення є в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Пʼянкий вологий свіжий вітер огорне подихом тебе.

Б Пожовклий натомлений вересень поквапно спливає за обрій.

В Спиваю сік густий з терпких морозних ґрон.

Г Пожовклі від болю гарячі листки стелились поволі додолу.

Д Вузька польова дорога пірнає в ранковий туман. 

Запитання 48

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

А «Всі на кутку кажуть, що з вашого Тараса, мабуть, щось добряще вийде», ̶ промовив сусід.

Б «Отже, тут кращі хліба, ніж під селом», — подумав сам собі. — «Тут, мабуть, сильніший дощ пройшов...»

В Мельник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: «Ще хтось молоти під’їхав. І ночі не доспав».

Г «Ні, ̶ зринула мисль, ̶ у такий спосіб пожежі не загасити…»

Д «Спокійно, панове! ̶ старший диспетчер стрепенувся, опанував себе й додав: ̶ Ми впораємося!» 

Запитання 49

Розділові знаки правильно розставлено у реченні

варіанти відповідей

А Метелик такий жвавий та легкий, що мимоволі пригадується, як будучи гусінню, шурхотів і повз угору зеленим деревом.

Б Пучки пальців, здається, уловлюють, як тісто й далі росте вгору, мовби пульсує ледь чутно.

В Одірвала від шматка тіста ліву долоню, далі кинувши тісто назад у ліву, відірвала праву.

Г На оболоні залитій водою походжали на певній відстані один від одного, поважно переставляючи ноги, лелеки.

Д Мине ще один день і метелик, змахнувши крильцями, полине у світ.

Запитання 50

Правильно підібрано синоніми до кожного фразеологізму. 

Фразеологізм

1 ні пари з вуст

2 бувати в бувальцях

3 піймати облизня

4 напускати туману


Синонім

А знати, де раки зимують

Б збивати з пантелику

В сісти в калюжу

Г хоч греблю гати

Д набрати в рот води 

варіанти відповідей

1) Д; 2) А; 3) В; 4) Б

1) Д; 2) А; 3) В; 4) Г

1) Д; 2) Г; 3) В; 4) Б

1) Д; 2) Г; 3) А; 4) Б

1) Д; 2) В; 3) А; 4) Б

Запитання 51

Правильно встановлено відповідність між видом односкладного речення та його прикладом у рядку

Вид односкладного реченння

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове 


Приклад

А Дарованому коневі в зуби не дивляться.

Б Мені показували з кручі Дніпро.

В Кожна голова свій розум має.

Г Нам дано одне життя прожити.

Д Пʼю життя моє спрагнено-радо. 

варіанти відповідей

1) Д; 2) Б; 3) А; 4) Г

1) Д; 2) Б; 3) В; 4) Г

1) Д; 2) В; 3) А; 4) Г

1) Д; 2) А; 3) Б; 4) Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест