Однаковий звук позначають букви, виділені в окремих словах речення
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
Я (1)босоніж підходжу до (2)кропиви – і мить (3)разом злітають у небо (4)бурштинові (5)чарівні метелики, виконуючи (6)урочистий танок.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх слова, позначених цифрами
Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядках
Прочитайте текст і виконайте завдання 6-9
Відвідуючи заклад освіти, ти здобуваєш освіту. 2. Одначе вже тепер маєш добре уявляти собі, що освіта - це не тільки гарні оцінки, а насамперед уміння добути з будь-якої інформації щось корисне. 3. Просто визубрюючи матеріал підручника, ніколи не навчишся логічно мислити, аналізувати й порівнювати факти. 4. Спробуй змінити своє відношення до навчання і ти зможеш перетворити власне життя на свято, усвідомивши, що знання, уміння щодня розширюють обрії твого світу. 5. Твій мозок не спить і не знемагає від неробства, а працює із задоволенням, на повну силу. 6. Цим і відрізняється освічена людина від тієї, яка відбула навчання.
У якому реченні допущено лексичну помилку?
Відвідуючи заклад освіти, ти здобуваєш освіту. 2. Одначе вже тепер маєш добре уявляти собі, що освіта, це не тільки гарні оцінки, а насамперед уміння добути з будь-якої інформації щось корисне. 3. Просто визубрюючи матеріал підручника, ніколи не навчишся логічно мислити, аналізувати й порівнювати факти. 4. Спробуй змінити своє відношення до навчання - і ти зможеш перетворити власне життя на свято, усвідомивши, що знання, уміння щодня розширюють обрії твого світу. 5. Твій мозок не спить і не знемагає від неробства, а працює із задоволенням, на повну силу. 6. Цим і відрізняється освічена людина від тієї, яка відбула навчання.
У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?
Відвідуючи заклад освіти, ти здобуваєш освіту. 2. Одначе вже тепер маєш добре уявляти собі, що освіта - це не тільки гарні оцінки, а насамперед уміння добути з будь-якої інформації щось корисне. 3. Просто визубрюючи матеріал підручника, ніколи не навчишся логічно мислити, аналізувати й порівнювати факти. 4. Спробуй змінити своє відношення до навчання і ти зможеш перетворити власне життя на свято, усвідомивши, що знання, уміння щодня розширюють обрії твого світу. 5. Твій мозок не спить і не знемагає від неробства, а працює із задоволенням, на повну силу. 6. Цим і відрізняється освічена людина від тієї, яка відбула навчання.
Виберіть варіант, де позначено всі речення, у яких є відокремлені члени?
Відвідуючи заклад освіти, ти отримуєш освіту. 2. Одначе вже тепер маєш добре уявляти собі, що освіта - це не тільки гарні оцінки, а насамперед уміння добути з будь-якої інформації щось корисне. 3. Просто визубрюючи матеріал підручника, ніколи не навчишся логічно мислити, аналізувати й порівнювати факти. 4. Спробуй змінити своє ставлення до навчання і ти зможеш перетворити власне життя на свято, усвідомивши, що знання, уміння щодня розширюють обрії твого світу. 5. Твій мозок не спить і не знемагає від неробства, а працює із задоволенням, на повну силу. 6. Цим і відрізняється освічена людина від тієї, яка відбула навчання.
У називному відмінку в тексті вжито слово?
Завдання 10-13 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Побачимося ___________ на бульварі ___________.
Шановний _________, 18 грудня розпочнеться _________ розпродаж.
Киянин Ілля Марченко виграв уже три ________ поспіль, тож ми пишаємося ________ і дякуємо _______.
Коло ________ в Полтаві _______ зібралися _______ шанувальники київських акторів.
Редагування потребує речення
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Безсмертні всі:(1) цей виховав дитину,(2) той пісню написав,(3) хоч і єдину,(4) а той,(5) що не зумів цього зробить,(6) коло дороги посадив ялину.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Установити відповідність між фразеологізмом та його значенням. Позначити рядок правильно дібраними парами:
1 Ні за цапову душу а Набути досвіду
2 Гордіїв вузол б Дарема
3 Бити лихом об землю в складнощі
4 З’їсти собаку г не журитися
Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
Вид речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад
А А тоді, задерши голову до заґратованої діри, владно гукає в гроно мерехтливих очей і блідих облич, що поприлипали до ґрат.
Б То вартовому ввижається зрада чи втеча, і він несамовито, пронизливо кричить і стріляє навмання у метушливі тіні смерек і стовпів.
В Примостившись на камені і перемагаючи біль у суглобах та у всьому тілі, він почав голитись.
Г Йому здавалось, що швидко йде, але насправді посувався, мов тінь.
Д Він розплющує очі: по дивних, різнобарвних квітах справді літають бджоли і гудуть, гудуть
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома