Спонукальним є речення
(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам’яною горою до самісінького ліска. (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому — завжди холодна й різка джерельна водиця. (3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було […] видно з/верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював. (5) Аж ген від отого лісочка, що не/виразно синів удалині, і до високого пагорба був його луг.
Простим є речення...
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.
Безособовим є речення...
Неповним є речення
Поширеним є речення
Поширеним є речення
Простим є речення
Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…» додати
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.
Вставне слово є в реченні...
Звертання є в реченні
З'ясуйте, яким компонентом ускладнено речення "Народи явлені у Слові достойно жити можуть на землі".
Вставне слово, що вказує на послідовність і зв’язок думок, ужито в реченні
Вставного слова НЕМАЄ в реченні (розділові знаки пропущено)
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.
Роль підмета виконують слова, виділені в усіх рядках, ОКРІМ
З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра позначає наступне слово).
Українській класичній (1)прозі (2)завжди була (3)властива яскрава
(4)поетичність.
А підмет
Б присудок
В означення
Г додаток
Д обставина
Установіть, якими однорідними членами ускладнено кожне речення.
Однорідні члени речення
1
підмети
2
присудки
3
додатки
4
означення
Приклад
А
Звичністю, буденністю позначено тут життя.
Б
Пливуть переді мною сині води, білі піски.
В
Світ здається чарівною казкою, нерозгаданим плетивом мрій.
Г
Тихо опадає цвіт яблунь і груш.
Д
Під моїм вікном густо, медово пахне акація.
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.
1
підмет
2
присудок
3
означення
4
обставина
А
Щирі друзі глечика не поб’ють.
Б
Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.
В
На десерт подали сік із полуниць.
Г
Перехожі з подивом поглядали на дівчину.
Д
Ніч осіння на дощ і туман багата.
Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в Холодному Яру,..» наведено в рядку
Позначте речення з узагальнювальним словом після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено):
Граматичну помилку допущено в реченні
Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка…»
З’ясуйте тип односкладного речення "Гостей зустрічали щиро, з хлібом-сіллю".
Неправильно побудовано речення
У якому реченні треба поставити тире? Окремі розділові знаки пропущено.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома