Просте ускладнене речення. Підготовка до НМТ/3

Додано: 2 лютого
Предмет: Українська мова, 11 клас
24 запитання
Запитання 1

Однорідні означення є в реченні

 (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Погідне блакитне небо дихало над землею теплом.

Низький дерев’яний будинок стояв на околиці села.

Скроплений росою холодний ранок вабив мене в далечінь.

3 кленового пагона зірвався широкий жовтий лист.

Над містом кучерявий голубий ласкавий дим.

Запитання 2

Перед ОЧР потрібно ставити двокрапку, а після них – тире в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Поля ліси голубе небо все викликає в мене радість.

Усе цікавить дитину будинки і машини пташки і комашки.

Все повторялось і краса й потворність.

Усе його цікавило а саме дорога ліс окопи під лісом.

Усі дерева дуби клени сосни є предметом зацікавлення ботаніка.

Запитання 3

Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Наляканий громовицею кінь тихенько заіржав.

І дощами вмиті журавлі в блакиті одлітають у тривожний дальній шлях.

Ніким не помічений сідаю в затінку дерев.

Річка посріблена місяцем вилася попід горою.

Вони проходили повз гай пронизаний ранковими променями.

Запитання 4

Поширене означення НЕ слід відокремлювати комами в реченні (poздiлoві знаки пропущено):

варіанти відповідей

І залита жарким рум’янцем перемайнула до іншого куща.

Гола земля бита крилами вітру безнадійно сіріла під олив’яним небом.

Біліють смолоскипи грайливо пофарбованих ялин.

Не лякані ніким у цій напівдикій лісовій річечці в'юни допливали мало не до ніг Марка.

Ген килим витканий із птиць летить над полем.

Запитання 5

Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущені): 

варіанти відповідей

Не піймавши не кажи що злодій.

Учень не зрозумівши запитав ще раз.

Вона сиділа замислившись.

Посеред плеса вода сказившись починала хлюпати й кружляти.

Зробивши не кажи що не робив.

Запитання 6

Обставину треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущені):

варіанти відповідей

Вишні зацвівши в росах заплачуть.

Вона читала лежачи на ліжку.

Працював не покладаючи рук.

Біг не чуючи ніг.

Летять курличучи у вирій журавлі.

 

Запитання 7

Cлово здавалося є вставним у реченні (окремі розділові знаки пропущено)

 

варіанти відповідей

 Якщо придивитися уважніше, можна помітити: те, що здавалося байдужістю, насправді було стриманістю й честю.

Сонце світило надзвичайно яскраво, від чого здавалося що все тут позолочене.


Книга здавалося і справді вміла говорити зі мною, вона мала властивість розкривати дивовижні світи, переносячи мене в них.

 

 Людям здавалося що правди вже ніколи не буде, справедливості чекати не слід.

 Усе тепер здавалося їй оповитим казковістю, таємничістю.

Запитання 8

Виділене слово є вставним у реченні (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Я принаймні ніколи її не ображав.

Інколи найщиріша правда здається несусвітньою брехнею.

НМТ відбувається традиційно влітку.

Вони не знали правди, часом здавалося, що навіть не здогадувалися.

Ви зараз звичайно можете змінити своє ставлення до мене.

 

Запитання 9

Після виділеного слова слід поставити кому в реченні (окремі розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Чорніє поле і гай, і гори.

Ніч була хоч і зоряна, але темна.

О слово рідне, орле скутий!

Він мені, може, друг, а може, і ні.

Ми поверталися додому, накупавшись вволю й набігавшись донесхочу. 

Запитання 10

Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини «Люблю я теплі весняні вечори…» додати фрагмент рядка...

варіанти відповідей

… проте й літні радують моє серце.

… але не терплю холодних осінніх.

… напоєні пахощами бузку.

…бо тоді так хочеться вірити в краще.

… зі сміхом дітей надворі.

Запитання 11

Кому перед як слід поставити в реченні:

варіанти відповідей

Почервонів як рак.

Його викликали до суду як свідка.

Довженко як режисер відомий у всьому світі.

Вона була як полотно бліда і перелякана.

Люди як люди.

Запитання 12

Установіть відповідність між прикладом речення та назвою компонента, яким це речення ускладнено (розділові знаки пропущено).

Знала я мамо справжню природу його приязні.

варіанти відповідей

уточнююча обставина

звертання

вставне слово

однорідні означення

відокремлена прикладка

Запитання 13

Установіть відповідність між прикладом речення та назвою компонента, яким це речення ускладнено (розділові знаки пропущено).

 Зовні однак ніщо не віщувало сварки.

варіанти відповідей

уточнююча обставина

звертання

вставне слово

однорідне означення

відокремлена прикладка

Запитання 14

Установіть відповідність між прикладом речення та назвою компонента, яким це речення ускладнено (розділові знаки пропущено).

Під вечір годині о восьмій блукав я у парку.

варіанти відповідей

уточнювальна обставина

звертання

вставне слово

однорідне означення

відокремлена прикладка

Запитання 15

Установіть відповідність між прикладом речення та назвою компонента, яким це речення ускладнено (розділові знаки пропущено)

Де він там забарився вірний мій друг?

варіанти відповідей

уточнювальна обставина 

відокремлена прикладка

однорідне означення

вставне слово

звертання

Запитання 16

Доберіть приклад до випадку вживання

тире при відокремленій прикладці :

варіанти відповідей

Стоїть на пагорбі в житах старий вітряк - дубовий птах.

Віра,надія,любов - це справді неодмінні супутники буття людського.

Усі квіти: соняхи, кульбабки,волошки -тягнуться до нашого життєдайного світла

У студентів почалася сесія,а у школярів - канікули.

Запитання 17

Доберіть приклад до випадку вживання

тире при однорідних членах речення

варіанти відповідей

У студентів почалася сесія,а у школярів - канікули.

Усі квіти: соняхи, кульбабки,волошки-тягнуться до нашого життєдайного світла

Віра,надія,любов- це справді неодмінні супутники буття людського.

Стоїть на пагорбі в житах старий вітряк-дубовий птах.

Запитання 18

Доберіть приклад до випадку вживання тире між підметом і присудком

 

варіанти відповідей

У студентів почалася сесія,а у школярів - канікули.

Усі квіти: соняхи, кульбабки,волошки - тягнуться до нашого життєдайного світла

Стоїть на пагорбі в житах старий вітряк - дубовий птах.

Віра,надія,любов - це справді неодмінні супутники буття людського.

Запитання 19

Доберіть приклад до випадку вживання тире в неповному реченні

 

варіанти відповідей

У студентів почалася сесія,а у школярів - канікули.

Усі квіти: соняхи, кульбабки,волошки - тягнуться до нашого життєдайного світла

Віра,надія,любов - це справді неодмінні супутники буття людського.

Стоїть на пагорбі в житах старий вітряк - дубовий птах.

Запитання 20

Де речення з однорідними підметами?

варіанти відповідей

 Найріднішою і найважливішою для людини є її мати.

 У траві палали степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів.

 Згори видно омріяний степ і його безмежний простір.

 Було чути шум легкових машин, вантажівок.

 Поміж лісом і ставом розкинулося місто.

Запитання 21

Доберіть приклад до однорідних присудків.

варіанти відповідей

Найріднішою і найважливішою для людини є її мати.

У траві палали степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів.

Згори видно омріяний степ і його безмежний простір.

Було чути шум легкових машин, вантажівок.

Поміж лісом і ставом розкинулося місто.

Запитання 22

Доберіть приклад до речення з однорідними означеннями.

варіанти відповідей

Поміж лісом і ставом розкинулося місто.

Було чути шум легкових машин, вантажівок.

Згори видно омріяний степ і його безмежний простір.

У траві палали степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів.

Найріднішою і найважливішою для людини є її мати.

Запитання 23

Доберіть приклад до однорідних додатків:

варіанти відповідей

Найріднішою і найважливішою для людини є її мати.

У траві палали степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів.

Згори видно омріяний степ і його безмежний простір.

Було чути шум легкових машин, вантажівок.

 Поміж лісом і ставом розкинулося місто.

Запитання 24

Наука й труд, знання і школа дбайливо кличуть до мети. -

Як називаються такі ОЧР?

варіанти відповідей

одиничні

подвійні

парні

повторювані

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест