Пряма і непряма мова

Додано: 30 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1821 раз
40 запитань
Запитання 1

Як об’єднуються частини в реченні з прямою мовою?

варіанти відповідей

за змістом та інтонаційно;

за допомогою сполучників;

за змістом;

за допомогою розділових знаків.

Запитання 2

Які розділові знаки вживаються при прямій мові?

варіанти відповідей

кома;

лапки, тире, двокрапка;

тире;

крапка з комою.

Запитання 3

Непрямою мовою називається:

варіанти відповідей

чуже мовлення, передане довільно;

слова, які вказують, кому належить гучне мовлення;

чуже мовлення, передане дослівно;

чуже мовлення, передане не дослівно, а із збереженням лише основного змісту висловлювання.

Запитання 4

У разі заміни прямої мови непрямою речення буде:

варіанти відповідей

простим;

складним будь-якого типу;

складнопідрядним;

складносурядним.

Запитання 5

Слова автора — це:

варіанти відповідей

речення, що вказує, кому належить пряма мова;

речення, що вказує на манеру вести розмову;

речення, що вказує, кому належить пряма мова, за яких обставин висловлена, яка манера вести розмову в людини та інше;

речення, що вказує на опис ситуацій мовлення.

Запитання 6

У реченні

«Чого зажурився, мій любий козаче?» — питає дівчина вродлива слова автора стоять:

варіанти відповідей

перед прямою мовою;

після прямої мови;

усередині прямої мови;

немає слів автора.

Запитання 7

У якому реченні є помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові?

варіанти відповідей

«Чи бачили таке, — сказав батько і, помовчавши, додав: — Готовий хлібороб, одним словом».

«Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп».

«Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами».

Запитання 8

Яка схема відповідає реченню: «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, — не багацько нас є», — говориться в народній пісні?

варіанти відповідей

А: «П (?!)».

«П», — а.

«П (?!)» — а.

«П», — а, — «П».

Запитання 9

У реченні

Прощай, Самсоне! — крикнула зрадлива. — Ти думав, що для тебе я забуду родину?

слова автора стоять:

варіанти відповідей

перед прямою мовою;

після прямої мови;

усередині прямої мови;

немає слів автора.

Запитання 10

Чи можна речення з прямою мовою

«Це Кармелюк! Де він? Ось він!» — пронеслось у натовпі перебудувати у речення з непрямою мовою?

варіанти відповідей

так;

ні;

потрібно декілька речень, щоб передати зміст;

потрібно створити діалог.

Запитання 11

У якому варіанті неправильно замінено речення з прямою мовою?

«Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», — писав Іван Цюпа.

варіанти відповідей

На думку Івана Цюпи, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Іван Цюпа писав, що доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Іван Цюпа писав, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Доброта, згідно з думкою Івана Цюпи, — це найбільше досягнення людини, прекрасне і свята.

Запитання 12

У якому варіанті неправильно оформлено цитування?

варіанти відповідей

Поки жива мова в устах народу, до того часу живий і народ (К. Ушинський).

Правильно говорять, що «Хліб — усьому голова».

Можна все на світі вибирати, сину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко).


Сократ писав: «Заговори, щоб я тебе побачив».

Запитання 13

Немає пунктуаційної помилки в реченні

варіанти відповідей

«Та не гавкай хоч ти мені. Чого б ото я гавкав», — жалівся дід.

«Христе, тікаймо!», — твердо й рішуче прошепотіла до неї Олеся.

Тоді громада загула прелюто: — «Вона ж свій злочин визнала прилюдно!»

«Це я, ваш Пірат, впізнаєте?» — гавкав він крізь сльози.— «О, який я щасливий!»

Запитання 14

Немає пунктуаційної помилки в реченні

варіанти відповідей

«Денисе, відтепер кажи: пройшов Крим, Рим і будапештські труби» — не втримався Хаєцький.

«Гриміла наша мінометна і гриміти буде!», — запевнили товариші Васю на прощання.

«О Лавріне, ти переміг мене, — сказав схвильовано Крауз: — Я хотів просити тебе про дочку».

Прилетіла ластівочка, стала собі щебетати, господаря викликати: «Вийди, вийди, господарю, подивися на кошару».

Запитання 15

Допущено пунктуаційну помилку в реченні

варіанти відповідей

«Роби добро, — мені казала мати. — і чисту совість не віддай за шмати!»

І раптом я почула : «Я, коли виросту, теж садівником буду!» — не зводячи очей з дядька Степана, палко промовив Юрко.

Я думала: «Весна для всіх настала, дарунки всім несе вона, ясна, для мене тільки дару не придбала, мене забула радісна весна». 

«Дозвольте і мені, панове, річ держать», — тут обізвалася Лисиця.

Запитання 16

Допущено помилку під час перебудови речення з прямою мовою на речення з непрямою

варіанти відповідей

Гнат каже, що він приніс Марії дорогі цукерки.

Дівчина відповідає, що вона цукерок не любить.

Гнат обіцяє, що більше не купуватиме цукерок 

Гнат запитує, чого, Маріє, так квапишся.

Запитання 17

Непряма мова є в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Правильно нам пора про своє подумати.

Жінка поцікавилася чого ти мовчиш?

На запитання батька як вона провела день Ольга відповіла що так весело як ніколи.

Ольжина мрія про її чорнобривий ідеал трохи не вислизнула словами з язичка.

Запитання 18

Допущено пунктуаційну помилку в реченні

варіанти відповідей

«Ні, не клич мене, весно, — казала я їй, — не чаруй і не ваб надаремно» 

Мати прохала: «Не ходи в гай», — а він слухав і ходив.

«Діду, а куди лебеді полетіли?» — запитав хлопчик 

.А материнка всіх дітей гойдає і колискову пісеньку співає - «Ой люлі, люлі, люлі, прихиліться до землі» 

Запитання 19

ПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в реченні

варіанти відповідей

«Михайлику, хочеш побачити диво? – питає мене дядько Себастіян, - підійди до мене…»

«Я чужої землі не домагаюся, навіть найменшого шматочка, ні!»

«Як ти гадаєш, Пилипе, чого це світлійший до мене приходив?» — спитав гетьман Орлика.

«Не можу я, ваша милосте, знати, не відаючи, що на раді зайшло».

Запитання 20

Помилку допущено в реченні з непрямою мовою

варіанти відповідей

Корній запитав у Марії, чи напоїть вона коней.

Вона відповіла, що напоїть, якщо він купить їй коралі.

Ти й сама як коралина, відзначив Матвій.

Марія сказала, що він сміється з неї.

Запитання 21

Допущено пунктуаційну помилку при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Скільки ж це буде верстов?» — запитав Григорія наш дід Семен, тоді ще живий.

«А хто їх там лічив, - стримано відповів мандрівник. Там їх ніхто й не злічить».

"Та багато. Може, й двадцять набереться, хіба диво", - непоспіхом відповів Григорій.

"Ну, гаразд, — допитували сусіди. — А чого ж ви повернулися з далеких країв?" 

Запитання 22

Непряма мова є в реченні (розділові знаки пропущено. )

варіанти відповідей

Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує

Ви говоріть а ми будемо слухати.

Батько спитав у сина що це на ньому за вбрання.

Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

Запитання 23

Пряма мова є в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени.

Ти почувайся вільно сказав Тарас дістаючи з портфеля папір та чорний італійський олівець.

Говорила колись мою бабуся що хто дітей любить той добрий чоловік.

Вода тут самі бачите яка у ній сила земна і сила сонця.

Запитання 24

Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

«Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

«Ні, — сказав сам собі Василько — щуки я не піймаю, бо вона прудка».

«Життя мені всміхалося, — говорив Франко, — а діти були промінням».

«Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Запитання 25


НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку

варіанти відповідей

«Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», – повідомляє пресслужба відомства.


Посадовець зазначає: «Погоджено проєкт рішення про зменшення вико- ристання поліетиленових пакетів у місцях продажу товарів».


«Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовій продукції,– наголошує розробник проєкту, а далі пояснює: – Це можуть бути полімерні чи паперові екопакети, багаторазові торбинки тощо».


«Щороку в масштабах ЄС на смітники вивозять вісім мільярдів поліетиленових упакувань, – мотивують це рішення чиновники, – тобто на одного європейця припадає 200 таких одноразових пакетів за рік».



«Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними на- слідками для флори та фауни» – додає автор проєкту Костянтин Яловий.

Запитання 26

Прочитайте діалог.

— Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів, – укотре емоційно нагадав тато.

— На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра, – відповіла донька.

Точно передає зміст діалогу речення

варіанти відповідей

Марічка поскаржилася, мовляв, фарба в картриджі швидко закінчується, через те що тато постійно просить щось роздрукувати.


Татові не сподобалося, що через використаний картридж Марічка ніяк не може роздрукувати пакет потрібних документів.


Тато емоційно нагадав Марічці роздрукувати пакет потрібних документів, але донька сказала, що не зможе через використаний картридж.


Тато не вважає використаний картридж вагомою причиною, тому просить Марічку таки роздрукувати пакет документів.


Марічка знову відмовилася роздрукувати пакет документів, хоча тато емоційно вчергове нагадав про те, що треба було замінити картридж.

Запитання 27

З прямою мовою є речення в рядку:

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.

2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”. 

3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.

4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь,” – і пішло стежиною в гості до осені. 

5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.

варіанти відповідей

1,2

2,4

1,3

3,5

4,5

Запитання 28

Доберіть до речення відповідну схему (розділові знаки пропущено).

Так, бачу, ти усім тут добре надоїв Кіт Вовкові сказав Чого ж ти, братику, сюди і забігав.

варіанти відповідей

«П, – а. – П!».

«П, – а. – П?».

«П», – а.

А: «П?».

Запитання 29

Визначте, якій схемі відповідає подане речення.

Роби добро мені казала мати і чисту совість не віддай за шмат!

варіанти відповідей

"П", – а: – П!

"П, – а, – п!"

А: "П".

"П", – а!

Запитання 30

Лапки вжито правильно у варіанті:

варіанти відповідей

  "Ті школярі,— писав В.О.Сухомлинський, — які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями".

 Ті школярі,— "писав В.О.Сухомлинський",— які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями.

  "Ті школярі",—писав В.О.Сухомлинський,— "які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями".

  "Ті школярі", — писав В.О.Сухомлинський,— які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями."

Запитання 31

У якому реченні є помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, усередині якої є слова автора?

варіанти відповідей

«Чи бачили таке, — сказав батько і, помовчавши, додав: — Готовий хлібороб, одним словом».

«Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп».

«Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами».

Запитання 32

Правильно поставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

«Христе, тікаймо!», — твердо й рішуче прошепотіла до неї Олеся.

«Та не гавкай хоч ти мені. Чого б ото я гавкав», — жалівся дід.

Тоді громада загула прелюто: — «Вона ж свій злочин визнала прилюдно!»

Як ударив вдруге — вона й попросилась — «Не рубай, коханий, бо я — твоя мила».

Запитання 33

Діалог і полілог - це...

варіанти відповідей

діалог - розмова між двома особами, полілог - монологічне мовлення

діалог - розмова кількох осіб, полілог - розмова між двома особами

діалог - розмова між двома особами, полілог - розмова кількох осіб

Запитання 34

Оберіть варіант, в якому всі розділові знаки розставлені правильно.

варіанти відповідей

‒     Дідусю, - запитав хлопчик, - ви не бачили тут каменя?

‒     Я прибрав його з дороги.

‒     Ви також спіткнулися й забили ногу?

‒     Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.

‒     Чому ж ви прибрали камінь?

‒     Бо я - людина (В. Сухомлинський).

‒     Дідусю, - Запитав хлопчик, - Ви не бачили тут каменя?

‒     Я прибрав його з дороги.

‒     Ви також спіткнулися й забили ногу?

‒     Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.

‒     Чому ж ви прибрали камінь?

‒     Бо я - людина (В. Сухомлинський).

‒     Дідусю, - запитав хлопчик, - ви не бачили тут каменя?

‒     Я, прибрав ,його ,з дороги.

‒     Ви також спіткнулися й забили ногу?

‒     Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.

‒     Чому ж ви прибрали камінь?

‒     Бо я - людина (В. Сухомлинський).

Запитання 35

Оберіть речення з поширеним звертанням.

варіанти відповідей

Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим (А. Малишко).

Живи, Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі (О. Олесь).

Краю мій, люблю я тебе вдень і вночі, вранці і ввечері і не знаю краю своєї любові (Панас Мирний).


Запитання 36

В якому реченні допущені пунктуаційні помилки (розділові знаки)?

варіанти відповідей

Усе в очах юнацьких голубіло: долини, гори, береги круті (З. Гончарук).

На річці, в лісі, на полі : усюди німо, тихо (Панас Мирний).

Тихо було навкруги: і над широким плесом лиману внизу, і позаду над урвищами гори (Ю. Смолич).

 


Запитання 37

В якому реченні допущені пунктуаційні помилки?

варіанти відповідей

Ні спека сонця, ні бурі, ні морози : ніщо не вб’є любов мою живу (В. Сосюра).

Тихо було навкруги: і над широким плесом лиману внизу, і позаду над урвищами гори (Ю. Смолич).

Мальви такі розмаїті: білі, червоні, сині (О. Ющенко).

Запитання 38

Прочитайте діалог

– Андрію, сьогодні в кінотеатрі прем’єра фільму. Я придбав два квитки, тому запрошую тебе сходити разом зі мною.

– Сергію, я, звичайно, дякую за запрошення, але вже багато років віддаю перевагу перегляду фільмів удома.

– Шкода,але до вечора в тебе є ще час. Подумай, адже спецефекти на екрані в кінотеатрі такі захоплюючі, що створюється враження, ніби все відбувається з глядачами в реальному житті.

– Та я навіть думати не буду, бо давно вже все вирішив для себе.

ПРАВИЛЬНИМ є твердження


варіанти відповідей

Андрій відмовився йти на прем’єру, бо йому не подобається зміст фільму.

Андрій відмовився йти до кінотеатру, бо віддає перевагу перегляду фільмів у домашніх умовах.

Андрій відмовився йти до кінотеатру через ціну на квитки.

Андрій запросив Сергія до кінотеатру на прем’єру фільму.


Запитання 39

Пряму мову в реченні Волонтер благодійного фонду під час інтерв’ю зазначив: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що справа, якою я займаюся, потрібна іншим і приносить користь» правильно передано непрямою в рядку

варіанти відповідей

Волонтер благодійного фонду під час інтерв’ю зазначив, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що справа, якою я займаюся, потрібна іншим і приносить користь.


Волонтер благодійного фонду під час інтерв’ю зазначив, що для них важливо, як і будь-якій людині, знати, що справа, якою він займається, потрібна іншим і приносить користь.

 

Волонтер благодійного фонду під час інтерв’ю зазначив, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що справа, якою він займається, потрібна іншим і приносить користь.

Волонтер благодійного фонду під час інтерв’ю зазначив, що мені, як і будь-якій людині, важливо знати, що справа, якою я займаюся, потрібна іншим і приносить користь.


Запитання 40

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

«Ступінь деградації цього суспільства ти не можеш зміряти, ти не термометр, – сказала дружина, – Заспокойся».

Карпо вхопив матір за плечі, придушив з усієї сили до хліва й крикнув, як несамовитий: «Нате, їжте мене, або я вас з’їм!»

Я заплющую очі і, як самець напровесні, захлинаюсь і шепочу: «Кому потрібно знати деталі моїх переживань?»

«Мені! – каже, піднявши голову Шрам. – Я був би баба, а не козак, коли б заплакав од свого лиха».

«Я безтямно люблю вас, – шепнув він. – Ви особлива, ви якась чудова».

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест