Стилістична норма

Додано: 30 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 75 разів
8 запитань
Запитання 1

У якому реченні вжито діалектне слово?

варіанти відповідей

Гейзери - гарячі джерела, що періодично фонтанують водою або парою.

Більше нічого не сказав Чіпка, не поклонився навіть старшині волосній.

Знову сад спустошений кличе, так трояндно підносить руки.

Десь курився синій димок од ватри.

Там сонце, як серце, дзвенить-виграє.

Запитання 2

Визначте рядок, у якому всі слова зі зменшено-пестливими суфіксами.

варіанти відповідей

білесенький, малюсінький, пеньок, дубище, вітрисько;

берізонька донечка, узбіччя, рукописний, весельчак;

тонюсінький, гайочок, воріженьки, екс-чемпіон, ніччю;

веснонька, маленький, рядочок, вірнесенький, пушинка;

смачненький, справжнісінький, бабище, серденько, бочок.

Запитання 3

Позначте рядок, у якому іменники спільного роду характеризуються позитивно-співчутливими відтінками.

варіанти відповідей

листоноша, нечупара, нездара;

бідолаха, трудяга, сіромаха

плакса, староста, писака;

приблуда, волоцюга, ненажера;

злодюга, причепа, плакса.

Запитання 4

Укажіть речення, у якому зі стилістичною метою один спосіб дієслова вживається замість іншого.

варіанти відповідей

На березі росли кущі срібної лозини, а під деревом тьма-тьмуща червоних ягід у травиці.

Як була я малою, то мені було не раз сниться, що моя мама чеше мені коси, вплітає червоні кісники, вбирає мене, голубить та жалує мене.

Квіти баранці в нього пуп'янкують, ліс вершечкує в саме небо.

Очі, приховані шаллю, гаряче, по-жіночому зблиснули.

Того літа уродило густе жито, та вчасно зібрати його лісовикам не пощастило.

Запитання 5

У яких рядках допущено лексичні помилки?

варіанти відповідей

Юнаки приймають присягу на вірність Україні.

На випадок загибелі сержанта приймаю командування.

Наталка приймає участь у змаганнях.

Прийміть до себе на ночівлю подорожнього.

Не приймай близько до серця образ.

Керівництво кинулося приймати міри по ліквідації аварії.

Запитання 6

У яких рядках спосіб словоскладання виступає як стилістични засіб?

варіанти відповідей

смуток-жаль,

технік-механік,

хліб-сіль,

школа-гімназія,

учений-мовознавець,

тонно-кілометр.

Запитання 7

У яких реченнях допущено помилки при утворення звертань?

варіанти відповідей

Ой, Канадо, Канадочко, яка ж ти зрадлива, не одного чоловіка з дітьми розлучила.

Висотала сили чужина проклята. Візьміть мене, лелеченьки, на свої крилята!

Скажи мені, всесильна мова з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя?

Природо-матінко пошли мені поміж несплинних будніх справ чаїну зграйку на обмілині, гойдливу роззолоть купав.

Обридли нам сварки і ворожнечі, о, друзі, руки простягнім: хіба сваритися до речі, коли в огні наш край, наш дім?

Безрідні Йвани, не спішіть забути першу колискову. Розбитим дзеркалом душі не буть ніколи нашій мові!

Запитання 8

У яких реченнях допущені пунктуаційні помилки?

варіанти відповідей

Сама собою річка ця тече маленька річечка, вузенька як долоня.

Старий Дніпро, розливши плесо сиве, ген-ген в спокійнім мареві дріма, втомився він колись стрімкий і сильний...

Народ-герой героїв проявляє, шануючи, він їх вінцем вінчає: високий дух високість признає. А раб-народ, як є герой у нього, грязь кидає, його камінням б'є.

Дніпро - дорога срібна. Вже й притомились греки-веслярі. А буде ще й і Скилла, і Харибда - оті страшні пороги на Дніпрі!

Лише у згоді, злагоді, братанні синам до храму Правди увійти.

Слід залишити добру память про себе - тоді вона буде вічна, нетлінна, і діти славних батьків пронесуть і збережуть її, недоторканну й священну.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест