Пряма мова 11 клас

Додано: 9 березня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: Пряма мова 11 клас
Тест виконано: 71 раз
15 запитань
Запитання 1

Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.

Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть

Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?

Запитання 2

Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою мовою в рядку

варіанти відповідей

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що будь-якій людині важливо знати, що про неї думають інші, як сприймають її ідеї.

Іван сказав, що, йому як і будь-якій людині, важливо знати, що про неї думають інші, як вони сприймають її ідеї.

Запитання 3

Помилку в заміні прямої мови на непряму допущено в реченні

варіанти відповідей

Батько сказав дітям, що час збиратися в далеку дорогу.

Тимофій завжди говорив, що земля найкраще пахне восени.

Учні просили вчителя, щоб прочитати поезію ще один раз.

Олена Петрівна поцікавилася, чи виконав я домашні вправи.

Бабуся попросила онука, щоб зайшов до аптеки по ліки.

Запитання 4

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

Один мудрець вдало підмітив: Чим більше пізнаєш людей, тим більше починаєш любити тварин.

Павло Тичина сказав про Сковороду «Великий наш філософ щедру залишив нам спадщину по собі: обсягом широку, змістовністю глибоку і щодо світогляду свого – чисту та моральну».

«Ще б ми стільки прочитали, як ти, – докинула Василина і пояснила подрузі: – Взимку цілі ночі просиджує над книжками».

Коли садили капусту, господарка хапалася за голову – «Дай же, Боже, час добрий! Щоб моя капусточка приймалась і в головки складалась, щоб із кореня була коренистая, а із листу голосистая!»

«А в нашій учительській роботі треба, щоб минули роки й десятиліття, поки стане людиною той, хто несміливо переступив поріг школи і вивів на папері олівцемперші палички та кружечки, написав перше слово», думав учитель.

Запитання 5

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

«За що ж, хто-небудь попитає, Зозуля Півня вихваляє?».

«Та чим же я вам досадив?» ягнятко, плачучи, питає.

Яка ти розкішна, земле, – думала Маланка.

Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався.

Жалібно жовте листя березини, здається, шепче, «Літо, де ти, літо?».

Запитання 6

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

Літо в осені питає: де ти поділа журавлів.

До булави треба голови!, казали запорожці.

Ой казали, говорили по всім селі люди – «Та вже з того козаченька нічого не буде!»

«Опізнився, небораче, одказав земляк йому, хто кохав життя ледаче, непереливки тому».

«Дозвольте і мені, панове, річ держать!» – тут обізвалася Лисиця.

Запитання 7

. Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

«Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

«Ні, – сказав сам собі Василько – щуки я не піймаю, бо вона прудка».

«Життя мені всміхалося, – говорив Франко, – а діти були промінням».

«Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

Запитання 8

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в реченні


варіанти відповідей

Бернард Шоу довго розшукував рукопис молодого драматурга в шухлядах і нарешті сказав: «Даруйте, але я його десь загубив».




«Загубили? – скрикнув відвідувач і продовжив: – Як Ви могли! Я вимагаю відшкодування!»

«Будь ласка – Бернард Шоу відчинив дверцята шафи з рукописами інших авторів. – Беріть будь-який, він буде не гіршим за Вашу п’єсу».

А ще якось один посередній письменник звинуватив Бернарда Шоу: «У своїй драмі, – зухвало вигукнув ображений, – ви використали мій афоризм».


«Готовий відшкодувати збиток новим афоризмом», – і драматург простягнув аркуш з написом: «Отже, і в дурня можна чогось навчитися».

Запитання 9

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

«Митець не може відвернутися від своєї сучасності, – говорив Альбер Камю і далі пояснював: «Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу».


Український письменник В. Винниченко якось сказав: «Як нудно, сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті».


«Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу».


Мати Тереза знала силу посмішки, тож усім, хто зневірився, радила: «Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: “Усе могло бути набагато гірше і посміхніться».

«Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В. Сухомлинський, –воно може стати і запашною квіткою, і живою водою, і розжареним залізом».


Запитання 10

У реченні


Промовила конвалія: «Прощай, гаю милий»


слова автора стоять:

варіанти відповідей

немає слів автора


  після прямої мови


  усередині прямої мови


  перед прямою мовою

Запитання 11

У якому реченні допущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, усередині якої слова автора?

варіанти відповідей

 «Чи бачили таке, — сказав батько і, помовчавши, додав: — Готовий хлібороб, одним словом».

  

«Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп».


  «Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами».

"Прощай, Самсоне! — крикнула зрадлива. — Ти думав, що для тебе я забуду родину?"

Запитання 12

У якому реченні допущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, після якої стоять слова автора?

варіанти відповідей

«Васильку, а йди сюди» — гукнув з подвір’я батько.


  «Голубчику, рятуй!» — тут простогнала Щука.

 

 «Чого ти журишся?» — вона спитала тихо.


  «Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярославна.

Запитання 13

У якому реченні допущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, перед якою стоять слова автора?

варіанти відповідей

 Ярославна подумала: «Ніщо так не красить людину, як натхнення».

 

 Мудрець наполягав: «Краще слухати, ніж говорити».


  І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі, мені тебе жаль…»


  Струна бринить лагідною луною «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!»

Запитання 14

Яка схема відповідає реченню?


«Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, — не багацько нас є», — говориться в народній пісні.

варіанти відповідей

 А: «П (?!)».


  «П», — а.



  «П (?!)» — а.


  «П», — а, — «П».


Запитання 15

Правильно оформлено цитату в реченні:

варіанти відповідей

Поет змальовує всенародний визвольний рух, коли: «жінки навіть з рогачами пішли в гайдамаки».


  Потім філософ здивував його такими словами, скажіть матінці-цариці, що мені моя сопілка й вівця дорожчі царського вінця.


  Як зазначає В. дон Герибольдт: Мова — це дух народу.

  

З болем пише Т. Шевченко про українське село: «Чорніше чорної землі блукають люде».

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест