Пряма мова

Додано: 5 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: Пряма мова
Тест виконано: 1 раз
10 запитань
Запитання 1

Установіть відповідність між реченням (розділові знаки пропущено) і його схемою


Схема: А: „П?”

варіанти відповідей

Що ж за диво снилось тобі, мила? Мені

снились білії лелії... Тішся, мила, бо лелія біла квітка чистої та любої надії!

Ой ти, дівчино, з кучерявої рути-м’яти звита

та з гостролистої шавлії подумав Карпо і повернув додому.

Ходить гарбуз по городу, питається свого роду

ой чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?

Доброго ранку, Михайлику. Як ти виріс за літо

– дивується й оглядає мене вчителька.

Запитання 2

Установіть відповідність між реченням (розділові знаки пропущено) і його схемою


Схема:„П!” – а.

варіанти відповідей

Доброго ранку, Михайлику. Як ти виріс за літо

– дивується й оглядає мене вчителька.

Ходить гарбуз по городу, питається свого роду

ой чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?

Що ж за диво снилось тобі, мила? Мені

снились білії лелії... Тішся, мила, бо лелія біла квітка чистої та любої надії!

Перекупка, як жар, червонолиця, стала проти

сонця, бряжчить коралями та вигукує Е,е! Коралі добрі! Дивітьсяж бо, молодичко! звивається вона коло повновидої, гарної молодиці у білій сорочці і в зеленій хустці.

Запитання 3

Установіть відповідність між реченням (розділові знаки пропущено) і його схемою


Схема: А: „П,” – а.


варіанти відповідей

Що ж за диво снилось тобі, мила? Мені

снились білії лелії... Тішся, мила, бо лелія біла квітка чистої та любої надії!

Перекупка, як жар, червонолиця, стала проти

сонця, бряжчить коралями та вигукує Е,е! Коралі добрі! Дивітьсяж бо, молодичко! звивається вона коло повновидої, гарної молодиці у білій сорочці і в зеленій хустці.

Ой ти, дівчино, з кучерявої рути-м’яти звита

та з гостролистої шавлії подумав Карпо і повернув додому.

Доброго ранку, Михайлику. Як ти виріс за літо

– дивується й оглядає мене вчителька.

Запитання 4

Речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Ти до землі всім серцем прихились мені шепоче рідна Україна.

Ти все запам'ятала спитав він і додав зустрінемося завтра.

Доводила одна нікчемність що підлабузництво - це чемність.

Ці каже дяк хоч легко умирають

Запитання 5

Правильно вжито розділові знаки прямої мови в реченні

варіанти відповідей

"Земля найкраще пахне восени, - говорить сам до себе Тимофій".

Проводжає мати сина і шепоче: "Мужнім будь!"

"Хто дітей любить, той мудрий чоловік"-казали колись моя бабуся.

У вас тут к на хуторі, засміялась дівчина, анітрохи не бажаючи образити цим батька.

Запитання 6

Правильно оформлено цитату в реченні

варіанти відповідей

В.Сухомлинський писав: що "Без поваги, без любові до рідного слова не може бути ні всебічної людської вихованості, ні духовної культури".

Улюблений вислів М.Рильського був "Сім раз добре подумайпро кого-небудь погано, а за восьмим зроби йому хороше".

Давно стали крилатими Шевченкові слова: "І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь!"

У статті про О.Кобилянську сказано, що "Класичним зразком алегоричної мініатюри є її поезія у прозі "Рожі"."

Запитання 7

Яка схема оформлення прямої мови є НЕПРАВИЛЬНОЮ?

варіанти відповідей

А:"П".

"П",-а.

"П,-а,-п".

"П?",-а.

Запитання 8

Доберіть схему оформленняпрямої мови до речення (розділові знаки пропущено):


За що ж хто-небудь попитає Зозуля Півня вихваляє?

варіанти відповідей

"П, - а, - п?"

А: "П?"

"П?"-а-"П?"

А:"П?"-а.

Запитання 9

Оберіть правильні твердження

варіанти відповідей

Пряма мова - це приблизно передана цитата чужого мовлення.

Непряма мова - це чуже мовлення, передане не зовсім коректно за змістом.

Пряма мова - це чуже мовлення, передане дослівно.

Непряма мова - це чуже мовлення, передане лише зі збереженням змісту висловлення.

Запитання 10

Оберіть НЕправильне твердження

варіанти відповідей

Пряму мову зазвичай супроводжують слова автора,які вказують на те, кому вона належить, або на обставини мовлення.

У непрямій мові втрачається інтонаційна та стилістична своєрідність чужого мовлення.

Для виділення прямої мови вживаються ламки або тире.

Слова автора супроводжуються розповідною, питальною або спонукальною інтонацією.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест