Публіцистичний стиль. Жанри

Додано: 25 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 880 разів
24 запитання
Запитання 1

Щоб успішно вести бесіду потрібно все, ОКРІМ:

варіанти відповідей

ретельно готуватися

мати життєвий досвід

мати теоретичні знання

володіти мовним етикетом

бути неуважним і нетактовним у розмові

Запитання 2

Неправильною етикетною формою вітання є:

варіанти відповідей

Добрий вечір!

Привіт!

Доброго дня!

Доброго ранку !

Доброго здоров'я!

Запитання 3

До етикетних форм вибачення не належить:

варіанти відповідей

Вибачте!

Перепрошую!

Вибачаюсь!

Прошу пробачення !

Запитання 4

Антонімами є всі пари слів, ОКРІМ:






варіанти відповідей

експорт — імпорт

егоїзм — альтруїзм

іммігрант — мігрант

прогрес — регрес

адресат — адресант

Запитання 5

Суфікс -ик- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ





 

варіанти відповідей

хлопчик

зайчик

братик

котик

історик

Запитання 6

 Спільнокореневими до слова будувати є всі слова, ОКРІМ



варіанти відповідей

будинок

розбудований

будити

будівля

будівельник

Запитання 7

Яке з наведених речень НЕ потребує редагування?



варіанти відповідей

Мені здається, що він думає одне, а каже зовсім друге.

Удар по воротах до своєї мети не долетів.

Захисник сильно б’є по м’ячу своєю ногою.

“Реал” розпочинає свою атаку.

Я пізнаю себе. 

Запитання 8

Якого стилю мови стосуються наступні характеристики: «популярний, чіткий виклад, орієнтований на швидке сприймання повідомлень; стислість і зрозумілість інформації; використання суспільно-політичної лексики (державність, громадянин, поступ, єдність, національна ідея, актуальність тощо); пристрасний тон мовлення»?

 

 

варіанти відповідей

публіцистичного стилю

наукового стилю

розмовного стилю

офіційно-ділового стилю

Запитання 9

У якому реченні є стилістична помилка?


варіанти відповідей

На прохання адміністрації робочий день було скорочено.

Відповідно до вказівки, працівники завершили роботу й почимчикували додому.

Згідно з умовами, викладеними вище, сторони зобов’язані виконати завдання до 15 вересня 2021 року.

З Антарктики углиб материка проникають сухі та холодні повітряні маси.

Запитання 10

Граматично правильне продовження речення " Збираючи в лісі гриби..." наведено в рядку 

варіанти відповідей

несподівано надійшов вечір


їх було дуже багато на галявині


звертайте увагу на колір пластинок


у мене почали боліти ноги


Запитання 11

Позначте речення, що потребує редагування

варіанти відповідей

 Готуючись до екзаменів, студенти відвідують наукові бібліотеки.

Трохи підрісши, хлопець почав розпитувати про важку долю батька.

Милуючись лісовими краєвидами з вікна вагона, у мене виникали спогади дитинства.

Читаю п'єсу, звертаючи увагу на ремарки.

Запитання 12

Прийменник у слід уживати у словосполученнях яких рядків?

варіанти відповідей

Експонат (в, у) музеї, птах (в, у) небі, участь (в, у) форумі

поїхати (в, у) відрядження, наймиліше (в, у) світі, здали (у, в) архів

побувати (в, у) Львові, квітник (в, у) саду, залишиться (у, в) спогадах

прийшов (в, у) дім, прочитав (в, у) журналі, зустрілися (в, у) фойє

дізнався (в, у) фахівця, книга (в, у) професора, відлитий (в, у) бронзі

оселя (в, у) рушниках, віра (в, у) безсмертя, вишня (в, у) цвіту

Запитання 13

Текст

Завдання 21-23

(1) У життєвому круговороті народжуються неповторні людські світи. (2) Вдивляючись щороку в очі юнаків та дівчат, яких проводжаю в самостійну дорогу життя, я не можу бути спокійним. (3) Що ж є найголовнішим у людині яку ми творимо? (4) У ту коротку червневу ніч, коли разом з ними ми виходимо в поле зустрічати перше сонце їх нового життя, в моє серце стукають болючі питання: де, в чому людська сердцевина? (5) Як її, зрештою, створити?

21. Орфографічна помилка допущена в написанні слова

варіанти відповідей

А життєвому

Б проводжаю

В сонце

Г сердцевина

Запитання 14

24. Допущена помилка в правописі особових закінчень дієслів у рядку


варіанти відповідей

А шлють, варють

Б відчувають, біжать

В глянемо, мовчимо

Г сивієш, гоїш

Запитання 15

25. Граматичний зв’язок порушений у словосполученні


варіанти відповідей

А працювати щосереди

Б вищий мене

В розповідати про іспит

Г вірний собака

Запитання 16

26. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні


варіанти відповідей

А Вибач мені за/те, що була неввічлива.

Б То/ж не дівчина, а справжній вихор.

В Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день.

Г Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш.

Д Як/би знали, не те б заспівали.

Запитання 17

27. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Кожен користувач Siri або Alexa,(1) очевидно,(2) знає,(3) що цифрові помічники не завжди правильно трактують команди власників гаджетів:(4) програмам не вистачає визначеної психологами «теорії розуму» –(5) уміння розпізнавати емоції,(6) думки та наміри людей

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

А коми 1, 2 – при вставному слові

Б кома 3 – перед підрядною частиною складного речення

В двокрапка 4 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Г тире 5 – на місці пропущеного члена речення

Д кома 6 – при однорідних членах речення

Запитання 18

Помилку допущено у відмінюванні числівника:

варіанти відповідей

чотирьох

чотирьом

чотирьома

на чотирьох

Запитання 19

Правильно узгоджено числівник з іменником у рядках



варіанти відповідей

п'ятсот дев'яносто два студента.

вісімсот сімдесят чотири куща.

шістсот вісімдесят три сторінок.

сто двадцять два тижні.

Запитання 20

Букву И на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка...

варіанти відповідей

три комп*ютер..., шість з половиною метр...

півтора кілограм...,чотири плакат....

три апельсин...,одна шоста сантиметр....

два лимон..., три четвертих частин...

Запитання 21

Числівник двоє можна поєднати з усіма іменниками ОКРІМ

варіанти відповідей

хлопців


воріт

пташенят


будинків

Запитання 22

Прочитайте текст.

(1)Дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах слугував Молочний Шлях. (2)Цю зоря­ну дорогу чумаки називали Чумацьким шляхом. (3)За однією з численних легенд, чумаки, їдучи з Криму, позначали дорогу сіллю, яка сипалася з дір у мажарах, а Господь переніс її на небеса. (4)За іншою легендою, біла смуга на небі є дорогою для людських душ: праведні летять по ній у рай, а грішні – до пекла.

Тире в четвертому реченні використано

варіанти відповідей

між підметом і присудком

для відокремлення обставини

на місці пропущеного присудка

для відокремлення вставного слова

Запитання 23

М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

низ..кий, волин..ський, утр..ох

турец..кий, різ..бяр, нян..чин

рибон..ці, красун..чик, сяд..те

погод..ся, жен..шень, тон..ший

винос..те, стежин..ці, т..мяний

Запитання 24

Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку

варіанти відповідей

сліпіший, найцікавіший, міцніший понад усе

якнайприємніший, більш огрядний, темніший

більш твердіший, світліший, найдобріший

пресумний, нижчий за брата, найсмішніший

важчий, найбільш яскравий, самий упертий

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест