Пунктуаційна норма Варіант 3

Додано: 16 травня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 132 рази
12 запитань
Запитання 1

Тире між підметом і присудком потрібно ставити у реченні(розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Я учень.

Цей зошит мій.

Творчість не буденність.

Чужа душа то тихе море сліз. (Л. Костенко)

Запитання 2

Не потрібно ставити тире між підметом і присудком у реченні:

варіанти відповідей

Земля мов казка.

Клен дерево.

П'ять та три вісім.

Історія це святая святих народу. (О. Довженко)

Запитання 3

У якому реченні розділові знаки при звертанні вжито правильно?

варіанти відповідей

Куди ж ви дивитесь, народи?! (Л. Костенко)

Україно - ти моя молитва! (В. Симоненко)

— А хто вона діду, людина ота? Звідки вона? (О.Довженко)

Ми чуємо тебе, Кобзарю крізь століття... (В. Симоненко)

Запитання 4

У якому реченні розділові знаки при звертанні вжито правильно?

варіанти відповідей

Сій сіваче, в людські груди правди вічної зерно. (П.Грабовський)

— Мати божа, царице небесна,— гукала баба в саме небо,— голубонько моя, святая великомученице, побий його, невігласа, святим твоїм омофором! (О.Довженко)

— Мамо а чи не принесли б ви мені мисочку узвару? — звернувся він до своєї матері. (О.Довженко)

Прощайте росяні долини і села, сповнені краси. (О.Підсуха)

Запитання 5

Вставне слово вказує на джерело повідомлення у реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Поету кажуть треба знати мову... (В. Симоненко)

І райдуга стоїть повірте на півсвіта. (А. Малишко)

На щастя сьогодні пішов дощ.

По-перше треба вивчити правила.

Запитання 6

Немає вставної конструкції в реченні:

варіанти відповідей

На щастя карантин закінчився.

По-перше ви відповіли чудово.

На диво ранок був сонячний.

Та ніч була на диво схожа. (Г. Коваль)

Запитання 7

Не відокремлюється прикладка в реченні (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Золотими куполами ще здалеку вітає нас славетна столиця Київ. (О. Довгий)

Шевченко як художник знаний в усьому світі.

Пливе Десна Довженкова ріка. (А. Малишко)

Доцвітали конвалії в травах голубої весни прапори. (В. Симоненко)

Запитання 8

Тире потрібно ставити в реченні з відокремленною прикладкою (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Аматор квітів і пташок співочих він над усе мандрівки полюбляє. (М. Рильський)

Шпак пташина перелітна повертається додому ... (В. Паронова)

Спрадавна існують легенди про Ржищів квітуче полянське село. (Б. Дегтярьов)

Посол землі батьків мій сонях підтвердить підданство моє. (О. Лукашенко)

Запитання 9

Неправильно розставлено розділові знаки в реченні:

варіанти відповідей

Всяке птаство, як-от: деркачів, перепілок, куликів, курочок - можна було викосити косою в траві. (О. Довженко)

У городі і в саду ясніли свіжі осінні квіти: різнобарвні айстри, палка красоля, гвоздики, гарячий, як кров, королів цвіт. (С. Васильченко)

Ніщо не могло вдержатися через нас у нашому лісі: дикі яблука, кислиці, грушки-крем'янки, глід, шипшина, калина. (І. Сенченко)

І бесіда добра і мова дзвінка бринітиме радісно біля хати. (Р. Лубківський)

Запитання 10

Неправильно розставлено розділові знаки в реченні з відокремленими означеннями:

варіанти відповідей

По вінця сповнені краси шумлять смерекові ліси. (О. Олесь)

Сосни шумлять на світанні, стрункі, по-дівочому юні. (М. Нагнибіда)

І стоїть тополя, повна сонця й болю, вітами-привітами кланяється полю. (В. Симоненко)

Оповитий тишею степ дихав пахощами росяних трав.

Запитання 11

Обставина не відокремлюється комами в реченні(розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Здалека під небом у вирій летючи голосно курличуть журавлі в ключі.

Незважаючи на малесенький вітерець парило і робилось душно.

Іду собі ні на що особливо не зважаючи.

Лінивий сидячи спить лежачи робить.

Запитання 12

Вставними ніколи не бувають такі слова:

варіанти відповідей

адже, майже, принаймні, усе-таки, мовби, нібито;

звичайно, зрозуміло, напевне, правда, безперечно;

мабуть, можливо, здається, може, може бути;

навпаки, по-перше, по-друге, нарешті, насамперед, виявляється.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест