Помилку у творенні форми кличного відмінка допущено в рядку
Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків
_____________ , сходи до супермаркету й купи _____________ ківі.
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
Кожному (1) данО від природи якісь здібності: хтось пише хороші (2)віршІ, хтось вправний у музичній (3)царині, комусь легко вдасться переконливо (4)донестИ інформацію широкому загальні й (5)повестИ його за собою, а й відкрив свою (6)піцЕрію і (7) разОм зі своєю (8)дОчкою частую відвідувачів шедеврами італійської (9)кулінАрії.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків
У пресслужбі Валерія ______________ повідомили про _____________ ступінь довіри киян до нього як кандидата на посаду ___________ голови.
Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків
______________, не забудь купити в аптеці ____________шампунь і ___________боржомі.
Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків
В овочевому, що біля ________ , продають ________ кавуни.
Вкажіть рядок слів, що мають більшу кількість букв, ніж звуків
Спрощення на письмі відбувається у всіх словах рядка
Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире
1 тире в безсполучниковому складному реченні
2 тире в складносурядному реченні
3 тире між підметом і присудком
4 тире при однорідних членах речення
Приклад
А Чорна туга і біль – мої вічні жнива.
Б Упало покосами літо – пахне у хаті травою.
В Смак кави пом’якшують цукром, а іноді – молоком або вершками.
Г На річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.
Д Заскрипіли весла – і чайки легко посунули по Дніпру.
Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
Вид речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад
А Оце і є той випадок єдиний, коли найбільша мужність – утекти.
Б А здавалось, один тільки крок – і обнімуться стомлені долі.
В Земля вдихне глибинно і жагучо на вишняках настояний озон.
Г Чекаю дня, коли тобі скажу: оця строфа, нарешті, досконала.
Д Ще сонячні промені сплять-досвітні огні вже горять.
Складними є всі речення, ОКРІМ
Укажіть складне речення, в якому правильно розставлені розділові знаки
У якому реченні виділене слово є сполучником і його слід писати разом?
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 додаток
4 означення
Приклад
А Золотого сонця пектораль цілий день Говерла приміряла.
Б Ніч в обіймах трима моє серце і сміх напівсонних речей.
В У моєї мрії крила білі, але вони давно безсилі.
Г Серед усіх падінь і злетів в цієї правди зміст ясний.
Д Повік не зміряти нікому любові в серці золотому.
НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку
Вписування на місці крапок дієприслівникового звороту повернувшись додому призведе до граматичної помилки в реченні
Неправильно побудовано речення
Кому не потрібно ставити між частинами складного речення (розділові знаки пропущено)
У якому з поданих речень правильно розставлено розділові знаки?
Укажіть речення, у якому правильно виділено звертання.
Односкладне безособове речення є в рядку
Помилку допущено
Правильно узгоджено слова в рядку
Поширеним є речення
Помилку допущено
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Граматичний зв'язок порушено в словосполученні
М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
Сергій Бубка – легкоатлет, (1)багаторазовий чемпіон та рекордсмен світу, Європи – на Іграх доброї волі у тисяча девʼятсот (2)вісімдесят шостому році встановив (3)черговий світовий рекорд, який став (4)феноменом, – шість метрів 1 (5)сантиметр із запасом над планкою на двадцять – двадцять пʼять сантиметрів.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
Пряму мову в реченні
Перед від’їздом до Львова батько наказував Соломії: «Чесно виконуй свої обов’язки, вчися і йди вперед»
правильно передано непрямою в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Мова – (1) це не просто слова, (2) звуки, (3) це голос народу. Наш народ протягом багатьох віків творив мову, (4) боровся за її збереження. У Конституції України написано: «(5) Державною мовою в Україні є українська». Чому ж нині, (6) коли маємо свою державну мову, (7) одну з найбагатших у світі, (8) не всі нею розмовляють?
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
- Мамо, уявляєш, я сьогодні посварився з Микитою!- сказав Микола.
- Через що, синку, ви ж ним найкращі друзі.
- Розумієш, він проміняв мене на тренування з футболу! Кожні вихідні ми з ним грали у футбол у дворі, а тепер він буде зайнятий у цей час у футбольній школі! А я ще допомагав йому відпрацьовувати паси та удари!
- І правильно робив! Адже мені здається, Микита мріяв попасти до футбольної команди.
- Так і є! Але як же наші прогулянки? Хіба вони йому не важливі?
- Я впевнена, що важливі. Проте вам доведеться знайти для них інший час. Хіба Микита ображався на тебе за те, що ти ходиш на свої заняття зі скейтборду замість того, щоб грати з ним?
Останню репліку можна інтерпретувати так:
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 через треті руки
2 докласти руку
3 прибрати до рук
4 вмити руки
А Наш класний керівник зміг […] до нашої перемоги в краєзнавчому конкурсі, адже активно допомагав нам у зборі матеріалу.
Б Одні з наших конкурентів, які мріяли […] диплом переможців, вибули з конкурсу, оскільки в їхніх роботах викрили плагіат.
В Був і клас, який взагалі вирішив […] і не брати участі в конкурсі.
Г Остаточне оформлення повної карти нашої місцевості ми довірили однокласнці, яка працювала […], тому результат був неперевершений.
Д Останнє місце посіли конкурсанти, які збирали інформацію для конкурсу […], тому, через недостовірність джерел зібраного матеріалу, журі поставило їм найнижчі бали.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома