Контрольна робота

Додано: 10 травня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 391 раз
36 запитань
Запитання 1

Зазначте речення, що містить відокремлене означення (розділові знаки пропущено).


варіанти відповідей

Не побивайтесь за минулим побитим шашіллю зневір.

Зазнаючи прикрощів я відмовляю собі у всьому окрім їжі та питва .

Справді всяка страва і пиття корисні і добрі є але знати треба час місце міру й особу.

Найважча частина роботи зважитися розпочати її.

Запитання 2

Відокремленою обставиною ускладнене речення (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Сахається душа почувши раптом тихі кроки щастя.

Щодо культури то вона публічна створена для відкритого існування.

Усередині книги крім сторінок тексту є титул перша сторінка книги.

Філософія викладена в афоризмах неспростовна.

Щасливиця я маю трохи неба і дві сосни в туманному вікні.

Запитання 3

Позначте речення, яке ускладнене відокремленим додатком (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Не годуй словами замість хліба.

Саме вона праця є тією енергією яка рухає крила народу його душу й думу. 

Забреду запорошений квітами задзвоню в синю чашу небес обніму лебединими крилами все навкруг... 

На думку Дмитра Чижевського філософія серця – це специфічна українська риса.

Літа як стрілки не переведеш, життя як гирю часу не підтягнеш.

Запитання 4

У якому рядку пунктуаційне оформлення відокремлених додатків відповідає нормам української мови.


варіанти відповідей

Без будь-чого обійдеться людина, окрім людини.

Відповідно до закону, прогресивного розвитку, люди з віком стають мудрішими, а суспільство – кращим.

Можна обманути всіх, окрім одного – того, хто дивиться на тебе з дзеркала.

Чесний: замість багатства, наживає ворогів.

У нашій лоцманській слободі, замість тополь край шляху виросли металеві щогли, вищі за всяку тополю.

Запитання 5

У якому реченні дотримано норм пунктуаційного оформлення відокремлених означень.

варіанти відповідей

Людина, зациклена на власній персоні і на пошуках власної вигоди, не може бути щасливою.

Пам’ять – це мідна дошка вкрита буквами, які час непомітно стирає, якщо іноді не відновлювати їх різцем.

Кар’єри, пробиті власною головою, завжди міцніші й розлогіші за кар’єри прокладені низькими поклонами або заступництвом солідного дядечка.

У людини є зовнішня лінія поведінки, наочна для всіх і внутрішня, якої вона дотримується.

Запитання 6

Правильно поставлені розділові знаки в реченні.


варіанти відповідей

Удалині, згубившись у полях, петляючи і тонучи в тополях, на Білу Церкву пролягає шлях…

Удалині, згубившись у полях, петляючи, і, тонучи, в тополях на Білу Церкву пролягає шлях…

Удалині згубившись у полях, петляючи і тонучи в тополях на Білу Церкву пролягає шлях…

Удалині згубившись у полях, петляючи і тонучи в тополях, на Білу Церкву пролягає шлях…

Удалині згубившись у полях петляючи і тонучи в тополях на Білу Церкву пролягає шлях…

Запитання 7

Поширене означення НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено).


варіанти відповідей

Ніколи, як би не хотів, не вернеш втрачені в житті хвилини.

Колос викупаний сонцем вклоняється ниві.

Над степом од сонця рудим дзвінка пролетіла стріла.

Озвучене піснями бринить моє перо.

Вже сонячним обведені пунктиром відтінюються обриси домів.

Запитання 8

Зазначте речення, у якому відокремлення обставини не відбувається (розділові знаки частково пропущені).


варіанти відповідей

Життя – це п’єса, граючи роль в якій ми надто часто залишаємось тільки аматорами.

Я людина наполеглива і отримавши „ні” не зупиняюся, а шукаю інших варіантів, щоб довести справу до кінця.

Протягом сорока років він гастролював по всьому світові створюючи ілюзії, містифікуючи тисячі людей та вимушуючи їх розтуляти рота від подиву.

Відкриваючи геніальні думки ми найчастіше повторюємо народні приказки.

Твори великих майстрів – це світила, які сходять над нами і закінчивши свій шлях заходять.

Запитання 9

Зазначте речення, у якому обставина не відокремлюється (розділові знаки пропущено).


варіанти відповідей

Жінка йде поволі і трохи зігнувшись.

У цих краях торгуючи давно грек прорубав у Скіфію вікно.

Даремно ходиш стежкою крутою шукаючи загублених слідів.

Вигріваючись на сонці владно розтягнувсь Дніпро.

Всупереч зовнішній легковажності Люба напрочуд чесно уміла зберігати таємниці.

Запитання 10

У якому реченні допущено помилку при оформленні відокремлених обставин?


варіанти відповідей

Слід якнайретельніше пильнувати, щоб обираючи друзів цю найліпшу окрасу життя, більше того – неоціненний скарб, через недбальство не натрапити на щось підроблене.

Гине час, стікаючи кров’ю не написаних нами поем.

Сахається розгублена душа, почувши раптом тихі кроки щастя.

Мої думки печальні, наче клоуни, що, сміючись, розмазують сльозу.

Віктор став навшпиньки, визирнув за тин, пробурчав собі щось під ніс, а оглянувшись, розреготався.

Запитання 11

Поширене означення НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Край моря сонце золотить укриті лісом гори.

Не відомий нікому сідаю на лавку слухаю й дивлюся.

Мої дні течуть тепер серед степу долини налитої зеленим хлібом.

Дуби наповнені темінню стоять безшелесні.

Над луками залитими квітневою повінню холонув оранжевий вечір.

Запитання 12

Спонукальним є речення


варіанти відповідей

За правду, браття, єднаймось щиро.

Шматок землі, ти звешся Україною.

Весна прийшла, та якось несподівано!

Жінки втомились бути непрекрасними.

Запитання 13


(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам’яною горою до самісінького ліска. (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому — завжди холодна й різка джерельна водиця. (3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було […] видно з/верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював. (5) Аж ген від отого лісочка, що не/виразно синів удалині, і до високого пагорба був його луг.

Простим є речення...

варіанти відповідей

перше

п’яте

третє

друге

Запитання 14

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.

Безособовим є речення...

варіанти відповідей

шосте

сьоме

п’яте

четверте

Запитання 15

Неповним є речення

варіанти відповідей

По блакитному степу вороний вітер.

На прощання, милий брате, що сказать тобі?

Пахло колосом, стернями і волошками.

Згаяного часу і конем не доженеш.

Запитання 16

Поширеним є речення


варіанти відповідей

Запахло медом.

Три тополі обнялися.

Став накрапати дощ.

Тиша ніби скло.

Ранок був свіжим.

Запитання 17

Простим є речення



варіанти відповідей

По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.

Пам’ять могла б убити нас, коли б не мала рятівної властивості забувати.

Шелестить пожовкле листя, по діброві гуляють хмари.

На узліссі і галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава.

Запитання 18

Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…» додати


варіанти відповідей

але недолюблюю холодні листопадові.

хоча й червневі мають свої принади.

напоєні пахощами яблуневого цвіту.

тоді так мріється про щось небуденне.

зі щебетанням птахів у нашому саду.

Запитання 19

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

Вставне слово є в реченні...

варіанти відповідей

четвертому

п’ятому

третьому

другому

Запитання 20

З'ясуйте, яким компонентом ускладнено речення "Народи явлені у Слові достойно жити можуть на землі".

варіанти відповідей

відокремлене означення

відокремлена обставина

відокремлений додаток

однорідні члени речення

Запитання 21

Вставне слово, що вказує на послідовність і зв’язок думок, ужито в реченні

варіанти відповідей

Отже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні.

Вирішити проблему допоміг би, мабуть, такий експеримент.

Зміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити.

Такі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати.

Запитання 22

Звертання є в реченні


варіанти відповідей

Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим.

На берегах Дніпра крутих, весь помережений садами, стоїть у сяйві днів нових наш рідний Київ перед нами.

Я люблю твоє майво зелене, і Донбас, і Каховку ясну.

Усе, чим я щасливий і багатий, я мушу рідним словом оспівати.

Запитання 23

Знак м'якшення на місці крапок НЕ треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

тон..ший, таріл..ці, брин..чати

смієш..ся, скрин..ці, ослін..чик

Натал..чин, нен..чин, спитаєш..

хустин..ці, тіт..чин, хар..ків'янин

Запитання 24

Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

варіанти відповідей

здоров'я, повітря, щирість

сяйво, щодня, дзенькіт

кузня, гілля, якість

гравюра, каяття, щавель

Запитання 25

Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка

варіанти відповідей

гордість, поріг, нігтьовий

зірка, просьба, подружці

вокзал, баклажан, крига

навчається, радість, тьохкає

Запитання 26

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

ознака

жалюзі

решето

течія

Запитання 27

Чергування голосних відбувається в усіх наведених випадках, ОКРІМ

варіанти відповідей

дор..га - дор..жка

шк..дливий - шк..дник

перех..дити - перех..д

веч..ря - веч..ровий

Запитання 28

У котрому реченні допущена граматична помилка?



варіанти відповідей

Учні, подорожуючи старовинним містом Лева, були втомлені, однак щасливі.



Вражений словами вчителя, Денис захопився історією рідного краю.



Вивчаючи економіку, у нас не було ніяких проблем.



Незважаючи на спекотну погоду, молодь лаштувалася на зустріч із рок-музикантами.



Запитання 29

Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

а) безболіс..ний, особистіс..ний, зліс..ний, зап’яс..ний

б) радіс..ний, виїз..ний, швидкіс...ний, перехрес..ний

в) тиж..невий, дириген..ський, заздріс..ний, капос..ний

г) очис..ний, пристрас..ний, улес..ливий, кореспонден..ський

д) корис..ний, облас..ний, благовіс..ний, артис..ці

Запитання 30

Апостроф ставиться в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

а) перед..ювілейний, марнослів..я, скип..ятити, без..ініціативний

б) львів..янин, підрум..янений, з..являтися, ф..юзеляж

в) верф..ю, пан..європейський, рум..яний, трав..янистий

г) торф..янистий, варшав..янин, кон..юнктура, духм..яний

д) Лук..янівка, Св..ятослав, Солов..йов, Карп..юк

Запитання 31

Префікс с- треба писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

а) (з, с)понукати, (з, с)сушити, (з, с)класти, (з, с)чепити

б) (з, с)твердження, (з, с)хованка, (з, с)постереження, (з, с)плавити

в) (з, с)шиток, (з, с)хибити, (з, с)тримуваний, (з, с)пиляний

г) (з, с)хвалювати, (з, с)фокусувати, (з, с)цілити, (з, с)шити

д) (з, с)фотографувати, (з, с)чистити, (з, с)цідити, (з, с)коротити

Запитання 32

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

обсяг продажу

об*єм басейну

змістова доповідь

програмовий матеріал

Запитання 33

Не мають закінчення обидва слова в рядку

варіанти відповідей

полито, дев’яносто

вгору, збудований

плакучі, поночі

ледве, кімоно

Запитання 34

Простий підмет ужито в реченні

варіанти відповідей

«Обніміться ж, брати мої, молю вас, благаю!» – ось Шевченків заповіт.

Троє людей різного віку підходило до села.


Кожен повинен займатися своєю справою.


Є в нашому житті ще чимало об’єктів для нещадної сатири.

Чорне море в такій порі виблискує тисячами зірок.


Запитання 35

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)

На траві (1) роси немає, дим прослався (2) над селом, землю (3) ластівка черкає (4) розтривоженим крилом.

А підмет

Б присудок

В додаток

Г обставина

Д означення

варіанти відповідей

1. А 2.Д 3. В 4.Б

1. В 2. Г 3. А 4.Д

1. В 2. А 3. Г 4.Б

1.А 2. В 3. Б 4. Д

Запитання 36

Установiть вiдповiднiсть мiж безсполучниковими складними реченнями i смисловими вiдношеннями, що виражають частини їх.

Види речень

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

Речення

А Йому було по-справжньому добре.

Б Калиновий лист, калинова сопiлка, калинова колиска.

В Колись калину цiнували в Українi особливо.

Г За рiдний край i життя вiддай.

Д Пригадую свого діда Мусiя Юру – високого, кремезного, з довжелезною бородою

варіанти відповідей

1. Д 2. В 3. Г 4. А

1. Г 2. В 3. Д 4. Б

1. Б 2. Г 3. Д 4. А

1. Г 2. В 3. Д 4. А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест