Зазначте речення, що містить відокремлене означення (розділові знаки пропущено).
Відокремленою обставиною ускладнене речення (розділові знаки пропущено).
Позначте речення, яке ускладнене відокремленим додатком (розділові знаки пропущено).
У якому рядку пунктуаційне оформлення відокремлених додатків відповідає нормам української мови.
У якому реченні дотримано норм пунктуаційного оформлення відокремлених означень.
Правильно поставлені розділові знаки в реченні.
Поширене означення НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено).
Зазначте речення, у якому відокремлення обставини не відбувається (розділові знаки частково пропущені).
Зазначте речення, у якому обставина не відокремлюється (розділові знаки пропущено).
У якому реченні допущено помилку при оформленні відокремлених обставин?
Поширене означення НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено).
Спонукальним є речення
(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам’яною горою до самісінького ліска. (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому — завжди холодна й різка джерельна водиця. (3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було […] видно з/верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював. (5) Аж ген від отого лісочка, що не/виразно синів удалині, і до високого пагорба був його луг.
Простим є речення...
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (…) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.
Безособовим є речення...
Неповним є речення
Поширеним є речення
Простим є речення
Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…» додати
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.
Вставне слово є в реченні...
З'ясуйте, яким компонентом ускладнено речення "Народи явлені у Слові достойно жити можуть на землі".
Вставне слово, що вказує на послідовність і зв’язок думок, ужито в реченні
Звертання є в реченні
Знак м'якшення на місці крапок НЕ треба писати в усіх словах рядка
Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка
Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка
На перший склад падає наголос у слові
Чергування голосних відбувається в усіх наведених випадках, ОКРІМ
У котрому реченні допущена граматична помилка?
Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка
Апостроф ставиться в усіх словах рядка:
Префікс с- треба писати в усіх словах рядка:
Лексичну помилку допущено в рядку
Не мають закінчення обидва слова в рядку
Простий підмет ужито в реченні
З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
На траві (1) роси немає, дим прослався (2) над селом, землю (3) ластівка черкає (4) розтривоженим крилом.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
Установiть вiдповiднiсть мiж безсполучниковими складними реченнями i смисловими вiдношеннями, що виражають частини їх.
Види речень
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Речення
А Йому було по-справжньому добре.
Б Калиновий лист, калинова сопiлка, калинова колиска.
В Колись калину цiнували в Українi особливо.
Г За рiдний край i життя вiддай.
Д Пригадую свого діда Мусiя Юру – високого, кремезного, з довжелезною бородою
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома