Рівні організації життя. Методи дослідження. Неорганічні сполуки.

Додано: 13 вересня 2022
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 424 рази
24 запитання
Запитання 1

На рисунку зображено біологічний об'єкт. До якого рівня організації живої матерії він належить?

варіанти відповідей

молекулярному

клітинному

організмовому

популяційно-видовому

Запитання 2

На рисунку зображено біологічний об'єкт. До якого рівня організації живої матерії він належить?

варіанти відповідей

молекулярному

клітинному

організмовому

екосистемному

Запитання 3

На рисунку зображено чотири біологічні об’єкти. Які об’єкти знаходяться на одному рівні організації живої природи?  

варіанти відповідей

перший та другий  

перший та третій  

другий та третій 

третій та четвертий

Запитання 4

На рисунку зображено три біологічні об'єкти, позначені цифрами.Укажіть правильну послідовність об'єктів за підвищенням рівня організації живого.

варіанти відповідей

1-2-3

2-1-3

3-2-1

3-1-2

Запитання 5

На рисунку зображено три біологічні об’єкти, позначені цифрами. Проаналізуйте твердження щодо їхніх рівнів організації. 

І . Об’єкти 1 та 2 перебувають на різних рівнях організації живого.

ІІ. Об’єкт 2 порівняно з об’єктом 3 перебуває на вищому рівні організації.

Чи є поміж них правильні?  


варіанти відповідей

правильне лише І 

правильне лише ІІ   

обидва правильні    

немає правильних


Запитання 6

Який рівень організації живої матерії забезпечується взаємодією різних органів, що об’єднуються в системи органів? 

варіанти відповідей

екосистемний

організмовий

популяціійно-видовий

біосферний

Запитання 7

На рисунку зображено різні біологічні об’єкти, позначені цифрами. Проаналізуйте твердження щодо їхніх рівнів організації та вкажіть всі правильні: 

1.Об'єкт 1 і 2 знаходяться на одному рівні організації живої природи

2.Об'єкт 3 займає нижчий рівень організації порівняно з об'єктами 2 і 3

3.Об'єкти 4 і 5 можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи

варіанти відповідей

лише 1 і 2

лише 2 і 3

лише 1 і 3

1,2, і 3

Запитання 8

На рисунку зображено три біологічні об’єкти, позначені цифрами. Проаналізуйте твердження щодо їхніх рівнів організації. 

І . Об'єкт 1 і 2 знаходяться наодному рівні організації живої природи

ІІ. Всі зображені об'єкти знаходяться на одному рівні організації живої природи

Чи є поміж них правильні?  

варіанти відповідей

лише 1

лише 2

обидва правильні

обидва неправильні

Запитання 9

На рисунку зображено три біологічні об’єкти, позначені цифрами. Проаналізуйте твердження щодо їхніх рівнів організації. 

І . Об’єкти 1 та 2 перебувають на різних рівнях організації живого.

ІІ. Об’єкт 3 можно відночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи

Чи є поміж них правильні?  

варіанти відповідей

лише 1

лише 2

обидва правильні

немає правильних

Запитання 10

На схемах І, ІІ наведено об’єкти різних рівнів організації живої природи та деякі їхні складники. Укажіть правильну комбінацію слів для заповнення пропусків на схемах.

варіанти відповідей


1 - листок, 2 - хлоропласт

1 - вакуоля, 2 - рибосома

1 - хлоропласт, 2 - листок

1 - пагін, 2 – квітка

Запитання 11

На якому малюнку зображено популяційно-видовий рівень життя?

варіанти відповідей
Запитання 12

Метод біологічних досліджень, що грунтується на спостереженні, широко застосовували вчені давнини під час збирання фактичного матеріалу. Практично до ХVІІІ століття біологи використовували його, намагаючись узагальнити результати спроб систематизації рослин і тварин. У сучасних умовах з його допомогою відкривають нові види організмів, досліджують макро- і мікроструктури. Укажіть цей метод.

варіанти відповідей

моніторинг

моделювання

порівняльно-описовий

експериментальний

Запитання 13

На рисунку наведено графіки коливання чисельності популяцій певних видів тварин. Дані збиралися протягом кількох десятків років. Метод долідження, який застосовано під час отримання наведених даних, -

варіанти відповідей

моніторинг

експериментальний

моделювання

порівняльно-описовий

Запитання 14

 Яка галузь біології вивчає клітини?

варіанти відповідей

Біохімія

Цитологія

Ботаніка

Біоніка

Запитання 15

Укажіть, що вивчає наука екологія:

варіанти відповідей

навколишнє середовище

поведінку тварин

мінливість і спадковість

взаємодії організмів між собою і довкіллям

Запитання 16

Укажіть, як називається науковий метод, що передбачає вирощування рослини у спеціально створених умовах:

варіанти відповідей

спостереження

моделювання

опис

експеримент

Запитання 17

Клітинний рівень організації збігається з організмовим у:

варіанти відповідей

багатоклітинних організмів

популяцій

видів

одноклітинних організмів

Запитання 18

Наука про спадковість та мінливість організмів

варіанти відповідей

біологія

екологія

генетика

біоніка

Запитання 19

В організмі йони Кальцію беруть участь у

варіанти відповідей

синтезі статевих гормонів

перенесенні кисню

згортанні крові

перенесенні вуглекислого газу

Запитання 20

Який хімічний елемент є складником хлорофілу?

варіанти відповідей

Цинк

Магній

Ферум

Йод

Запитання 21

Лікар виявив у пацієнта руйнування емалі зубів. До таких наслідків могла призвести нестача (1). Лікар порадив уживати в їжу (2), які містять цей хімічний елемент. Замість цифр у тексті потрібно вписати слова, наведені в рядку. Укажіть правильний варіант.

варіанти відповідей

1 - Флуору, 2 - молоко, морепродукти, шпинат

1 - Йоду, 2 - бурі водорості

1 - Феруму, 2 - яблука, петрушку, яйця, печінку

1 - Калію, 2 - картоплю, абрикоси, cливи

Запитання 22

Регулярне вживання в їжу продуктів із низьким умістом Йоду може спричинювати виникнення

варіанти відповідей

флюорозу

ендемічного зобу

рахіту

поліомієліту

Запитання 23

Укажіть органогени.

варіанти відповідей

I

O

H

K

S

C

N

B

Запитання 24

У процесі травлення ссавців бере участь неорганічна кислота:

варіанти відповідей

H2SO3

HCl

HNO3

H3PO4

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест