Робота з літературним твором

Додано: 29 квітня 2021
Предмет: Літературне читання, 4 клас
10 запитань
Запитання 1

1.   Прочитай текст мовчки або пошепки.

Бембі

Лісова казка

Він з’явився на світ у дрімучій гущавині, в одному з тих невеличких лісових сховків, які нелегко помітити сторонньому оку, хоч вони начебто й відкриті з усіх боків. Тут було так тісно, що ледь вистачало місця для нього та для його матері.

Він непевно стояв на тонких ніжках, втупившись поперед себе ще незрячими каламутними очима й схиливши голову: навколишній гомін заглушив його, він весь тремтів.

— Яке чудове маля! — вигукнула сорока. Вона летіла кудись у своїх справах, але, побачивши його, забула все і сіла поблизу на гілці. — Яке чудове маля! — повторила вона.

їй ніхто не відповів, проте сороку це не збентежило.

— Як дивно! Воно вже може стояти й ходити! Це просто надзвичайно! Зроду такого не бачила. Правда, я ще молода,—як вам, мабуть, відомо, я лише рік, як із гнізда. Але це мені здається справді надзвичайним. Таке мале, щойно з’явилося на світ і вже тримається на ногах. По-моєму, це чудово. А втім, я вважаю, що у вас, оленів, усе гідне подиву. Скажіть, а бігати воно теж уміє?..

— Звісно. —тихо відповіла мати. — Але вибачте, будь ласка, я зараз не можу вести розмову. У мене так багато роботи... Крім того, я ще не зовсім добре себе почуваю.

— Будь ласка, не турбуйтеся,— сказала сорока,— я й сама не маю часу. Але ж таке не завжди побачиш. Подумати лишень, як складно і тяжко це відбувається у нас. Діти вилуплюються з яйця такими безпорадними, що навіть поворухнутися самі не можуть. За ними треба догляду та й догляду. Ви, звичайно, й не уявляєте собі, скільки зусиль треба докласти, щоб їх вигодувати, скільки страху натерпітись, щоб їх виглядіти. І подумайте тільки, як важко добувати для них їжу й водночас стежити, щоб з ними нічого не трапилось. А самі собі вони не можуть дати ради. Ну скажіть, хіба це не правда? Скільки треба чекати, поки вони зможуть рухатися, увіб’ються в пір’я і наберуть більш-менш пристойного вигляду.

—     Вибачайте, — сказала мати,— але я не слухала.

Сорока полетіла. «Дурне створіння! — думала вона. —

Благородне, але дурне».

Мати навіть не помітила, що сороки вже немає. Вона старанно мила свого маленького. Вона мила його язиком, і тут було все: і купіль, і масаж, і тепло, і ласка.

Маля трохи похитувалось. Від ніжних дотиків материного язика воно щулилося, але не рушало з місця. Його червоняста, ще трохи скуйовджена шубка була всіяна чистими білими цяточками; по-дитячому безтурботне обличчя мало сонний вираз.

Мати часто підводила голову, щулила вуха і сторожко нюхала повітря. Потім, заспокоєна і щаслива, знову цілувала своє дитя.

— Бембі, — повторювала вона, — мій маленький Бембі! (407 слів)

Фелікс Зальтен

З німецької переклав Олег Журавель

2.    Виконай завдання.

Обери та познач правильну відповідь.

Твір «Бембі» — це ...

варіанти відповідей

літературна казка

народна казка

чарівна казка

Запитання 2

Де народилося оленятко?

варіанти відповідей

у полі               

у зоопарку

у дрімучій гущавині лісу

Запитання 3

Хто з’явився на світ у дрімучій гущавині?


варіанти відповідей

оленятко

зайченятко

пташенятко

Запитання 4

Хто першим побачив маленьке оленятко?

варіанти відповідей

ґава

сорока

ворона

Запитання 5

Про що тріскотіла сорока?


варіанти відповідей

про погоду

про те, як важко вигодовувати пташенят

про останні події у лісі

Запитання 6

Речення «Бембі, — повторювала вона, — мій маленький Бембі!» належить до ............. тексту.


варіанти відповідей

зачину

основної частини

кінцівки

Запитання 7

Пронумеруй пункти плану відповідно до послідовності розгортання подій у тексті.

__ Турбота матері.

__ Новонароджене маля.

__ Тріскотіння сороки.


варіанти відповідей

1

2

3

2

1

3

2

3

1

Запитання 8

Установи послідовність речень відповідно до змісту тексту.

1. Мати часто підводила голову, щулила вуха і сторожко нюхала повітря.

2. Тут було так тісно, що ледь вистачало місця для нього та для його матері.

3. Але вибачте, будь ласка, я зараз не можу вести розмову.


варіанти відповідей

3

2

1

2

1

3

2

3

1

Запитання 9

З’єднай стрілками подані прикметники зі словами, близькими за значенням.

Дрімучий                 •                  •   винятковий, рідкісний

Каламутний            •                  •   мутний, тьмяний

Надзвичайний       •                  •   густий, непрохідний


варіанти відповідей
Запитання 10

Устав у речення пропущені прикметники.

Його ............... , ще трохи .................... шубка була всіяна .............. ................. цяточками; по-дитячому .................... обличчя мало ................... вираз.


варіанти відповідей

червоняста, скуйовджена, чистими,  безтурботне, сонний

скуйовджена, червоняста, білими, чистими, безтурботне, сонний

червоняста, скуйовджена, чистими, білими, безтурботне, сонний

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест