Прочитай текст. Визнач жанр тексту.
Скляний чоловічок
У одного хлопчика був маленький приятель — Скляний чоловічок. Був зовсім прозорий і вмів угадувати, що думає і переживає його приятель хлопчик.
Не вивчив хлопчик уроки й думає йти гуляти — Скляний чоловічок уже й не зовсім прозорий, а ледь-ледь помутнів і каже хлопчикові:
— Не треба так думати, друже. Спочатку зроби діло, а потім гуляй.
Соромно стає хлопчикові, він зараз же береться до діла: вивчить уроки, а тоді йде гуляти. Чоловічок мовчить. Але стає прозорий.
Якось у хлопчика занедужав товариш, з яким він сидів за однією партою.
Минув день, другий, а хлопчик і не згадує про товариша. Дивиться, а Скляний чоловічок став темний, як хмара.
— Що я зробив чи подумав поганого? — з тривогою питає хлопчик.
— Ти нічого не зробив поганого, нічого не подумав поганого… Але ти забув про свого товариша.
Соромно стало хлопчикові, і він пішов провідати хворого. Поніс йому квіти й велике-велике яблуко, яке дала йому мама.
Так Скляний чоловічок учив хлопчика жити. Це була його совість. (В.Сухомлинський, 157сл)
Як звали маленького приятеля хлопчика?
Яку особливість мав Скляний чоловічок?
Коли Скляний чоловічок ставав темним?
Продовжіть речення словами з тексту.
Спочатку зроби діло, а ______________
З чим порівнюється Скляний чоловічок?
Що поніс хлопчик хворому другові?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома