Розділ ІІ. Українські землі в Австрійській імперії к. ХVІІІ – першої половини ХІХ ст

Додано: 20 жовтня 2022
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 80 разів
20 запитань
Запитання 1

Прочитайте уривок із праці М. Грушевського та виконайте завдання.

«У тих землях, що одійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними».

В уривку йдеться про

варіанти відповідей


реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ 1770–1780-х рр.


Польське повстання 1830–1831 рр.

революцію 1848–1849 рр. в Австрійській імперії.

Польське національно-визвольне повстання 1863–1864 рр.

Запитання 2

Культурно-просвітницьке угруповання «Руська трійця» діяло впродовж

варіанти відповідей

1830–1831 рр.

1833–1837 рр.

1846–1847 рр.

1863–1864 рр.

Запитання 3

Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків» і «Руської трійці» свідчила про

варіанти відповідей

початок національного відродження на західноукраїнських землях.


політизацію національно-визвольного руху в Австрійській імперії.

розгортання національного руху під релігійними гаслами.


переорієнтацію українського руху на Російську імперію.

Запитання 4

Яка подія дала поштовх до створення Головної руської ради?

варіанти відповідей

реформи Марії-Терезії та Йосипа II


польське повстання 1830 р.

європейська революція 1848–1849 рр.

повстання під проводом Л. Кобилиці

Запитання 5

Які держави володіли українськими землями на початку ХІХ ст.?

1. Австрійська імперія

2. Королівство Пруссія

3. Російська імперія

4. Річ Посполита

5. Австро-Угорська імперія

6. Османська імперія


варіанти відповідей


1, 3, 6


2, 3, 5

1, 3, 4

2, 4, 5

Запитання 6

Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?


1.Посилення впливу німецької мови та культури.

2.Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади.

3.Привілейоване положення українського населення в містах.

4.Домінування поляків і німців в органах влади.

5.Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви.

6.Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності.

варіанти відповідей

2, 3, 6


1, 2, 4

3, 5, 6

1, 4, 5

Запитання 7

Що з указаного нижче характеризує становище західно-українських земель складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

посилення впливу німецької мови та культури


перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності

привілейоване становище українців у містахзміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви

зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви

домінування поляків і німців в органах влади

вороже ставлення імперської влади до греко-католицького духовенства

Запитання 8

У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?

варіанти відповідей

1805 р.


1816 р.

1837 р.

1848 р.

Запитання 9

Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в

варіанти відповідей

пропагуванні ідей федерації християнських слов’янських республік.


піднесенні статусу української мови, розширенні сфери її вжитку.

розбудові Австрії як парламентської федеративної республіки.

наданні галицьким українцям права обіймати державні посади.

Запитання 10

Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради під час революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії є

варіанти відповідей

створення "Руської трійці", видання альманаху "Русалка Дністровая"


заснування Руського інституту при Львівському університеті та товариства "Просвіта".

проведення Слов’янського з’їзду в Празі, організація Наукового товариства ім. Т. Шевченка.

видання "Зорі Галицької", скликання Собору руських учених у Львові.

Запитання 11

У 1772 р. Галичина увійшла до складу володінь австрійських Габсбургів у результаті

варіанти відповідей

наполеонівських війн.


російсько-австрійської війни.

австро-турецької війни.

поділу Речі Посполитої.

Запитання 12

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Президент рейхстагу повідомив пана міністра внутрішніх справ, що рейхстаг ухвалив рішення: “Вважати депутата Л. Кобилицю, з виборчої округи Вижниця на Буковині, виключеним зі складу рейхстагу”…».

Таке рішення щодо Л. Кобилиці ухвалено, оскільки він

варіанти відповідей

підбурював селян до повстання.


висловлював москвофільські погляди.

належав до Русько-української радикальної партії.

був членом «Руської трійці».

Запитання 13

Унаслідок проведення в 1770–1780-х роках реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ в Австрійській імперії



варіанти відповідей

змінилося правове становище українського селянства та греко-католицької церкви.

Галичина та Закарпаття об’єднувалися в край – Королівство Галіції і Лодомерії.

українці здобули перший досвід діяльності в австрійському парламенті.


посилився вплив українських політичних партій, лояльних до Габсбургів.

Запитання 14

Укажіть регіон, яким упродовж першої половини ХІХ ст. прокотилися селянські “холерні бунти”.



варіанти відповідей

Буковина

Галичина

Закарпаття

Поділля

Запитання 15

Лук’ян Кобилиця в 40-х роках ХІХ ст. був лідером селянського руху на



варіанти відповідей

Східній Галичині.

Закарпатті.

Буковині.

Поділлі.

Запитання 16

У 1837 р. в місті Буді «Руська трійця» видала альманах


варіанти відповідей

«Історія русів».

«Зоря Галицька».

«Русалка Дністровая».

«Історія України-Руси».

Запитання 17

Осередком українського національного руху під час подій «весни народів» було місто


варіанти відповідей

Київ.

Львів.

Харків.

Чернівці.

Запитання 18

Представників українського національного відродження на Закарпатті першої половини XIX ст. називали


варіанти відповідей

«масонами».

«будителями».

«народовцями».

«громадівцями».

Запитання 19

Головна руська рада діяла впродовж


варіанти відповідей

1830–1833 рр.

1833–1837 рр.

1848–1851 рр.

1846–1847 рр.

Запитання 20

Маркіян Шашкевич був натхненником, організатором і лідером


варіанти відповідей

«Руської трійці».

товариства «Просвіта».

«Собору руських учених».

освітнього товариства греко-католицьких священиків.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест