Який термін відповідає визначенню: “Масова культурно-просвітницька і літературно-художня організація пролетарської самодіяльності при наркоматі освіти, яка існувала з 1917 по 1932 рр.”?
Політика одержавлення власності, згортання товарно-грошових відносин, впровадження карткової системи та загальної трудової повинності — це складові політики:
Якому періоду Української революції і боротьбі за збереження державності найбільш характерне таке явище, як «отаманщина»?
Кому з історичних діячів належить висловлювання: "Галицьке громадянство плекає ті самі національні ідеали, що й Наддніпрянська Україна, а наддністрянська армія своєю кров’ю від Збруча аж по Київ позначила хресну дорогу любові до Соборної України. Вона піддається одному Головному Командуванню і спільно з наддніпрянськими лицарями прямує до одної високої мети"?
Кому з історичних діячів належить висловлювання: «Добровольчим військам я дав вказівки: самостійної України не визнаю. Петлюрівці можуть бути або нейтральними, тоді вони повинні негайно скласти зброю і розійтися по домівках, або приєднатися до нас, визнавши наші гасла. Якщо петлюрівці не виконають цих умов, то їх слід уважати такими самими ворогами, як і більшовиків»?
Кому з історичних діячів належить висловлювання: «Багато людей критикують мій крок і злим оком дивляться на встановлення гетьманства. Зовсім зрозуміло, чому так ставляться до цього факту вороги української державності. Але тим, що звуть себе українцями, мені хочеться поки що сказати лише одне: пам’ятайте, що коли б не було мого виступу, німці, кілька днів пізніше, завели б на Україні звичайне генерал-губернаторство»?
Кому з історичних діячів належить висловлювання: «Наш договір з поляками підписаний за активною допомогою Франції. Отже, поляки не зможуть нам безконтрольно диктувати свою волю. До того ж Пілсудський є прихильник самостійної України. Взагалі мусимо дивитися на Варшавський договір, як на тимчасовий вихід із тяжкої ситуації. Треба нам якось зміцнити свої сили для того, щоб продовжу вати боротьбу з нашим головним ворогом – Московщиною»?
Територію якого державного утворення позначено на картосхемі жирною лінією?
Завдання містить сім варіантів відповідей, з яких лише три є правильними. Укажіть правильні твердження: Які з подій відбулися в Україні у 1919 р.?
Війська якого воєннно-політичного блоку брали участь в окупації Півдня України наприкінці 1918 - початку 1919 рр.?
Про яку державу йдеться в уривку з історичного джерела: «Тепер є сприятливі обставини в цьому питанні, завдання створення в Києві Української академії наук бере на себе держава. Завдання це - справа державної ваги й вирішити його не під силу приватному товариству. Участь держави в цій справі, створення Комісії для вироблення законопроекту про заснування Академії на чолі з В.І.Вернадським дасть можливість втілити думку про Академію скоро та найбільш повно...»?
Збройні групи робітників, створені в травні 1918 р. для вилучення хлібних «надлишків» у селян, називалися:
Вищий законодавчий орган Української Народної Республіки доби Директорії — це:
Якого договору стосується цитований нижче документ: «Строго секретно. З огляду на сучасний брак харчових продуктів... мир з Україною мусить бути підписаний якнайскоріше. На випадок, якби Україна попросила військової допомоги проти російських максималістів, то таке прохання можна задовольнити... За це Україна зобов'язується до якнайскорішого постачання хліба»?
Який термін відповідає визначенню: «Закриття власниками підприємств та масове звільнення робітників з метою змусити їх відмовитися від своїх вимог і погодитися на гірші умови праці»?
Визначте хронологічну послідовність історичних подій:
Кому з історичних діячів належать спогади: «28 квітня після обіду я замінив свою звичайну військову черкеску на цивільне вбрання... вийшов з дому і візником поїхав до скверу, де стоїть пам'ятник Святому Володимирові. Мені хотілося на самоті обдумати те велике діло, що я звалював тепер на свої плечі; мені хотілося розібратися в своїх власних думках і намірах. Я почував, що переживаю дуже важливі моменти свого життя, усвідомлював... яка колосальна відповідальність ляже на мене і я вже змушений буду забути про особисте життя і особисті інтереси. Я наблизився до пам'ятника і сів на лаву... Переді мною чудово вимальовувався наш Дніпро, свідок не таких ще переворотів! Поза Дніпром розгорталася безмірна далечінь рідної мені Чернігівщини. Я довго, довго сидів, милувався краєвидом, образи минулого мого краю один за другим виникали перед моїми очима; я намагався уявити собі його майбутнє. Я відчував, що починаю якусь нову сторінку в історії мого народу, і хотілося усвідомити собі всі обставини цього початку. Хай буде, що буде, а йти на це діло я мушу. Потраплю врятувати мій край — буду щасливий, не здолаю цього зробити — буду мати чисту совість, бо не маю я особистих цілей»?
У зв’язку із якими подіями консул Франції Еміліо Енно виступив із наступною заявою: "Україна не мала ніколи своєї історії, ні національної окремішності. Вона створена німцями. Уряд П.Скоропадського, як германофільський, має бути зліквідований"?
Визначте політичного діяча, якого було обрано Головою Директорії:
Визначте хронологічну послідовність історичних подій:
Вкажіть назву регулярних військ ЗУНР:
Визначте хронологічну послідовність історичних подій:
Позначте складову частину політики більшовиків в Україні в 1919 р.:
Визначте кого з історичних діячів було обрано Головою Раднаркому УСРР:
Вставте пропущені слова в тексті: "Встановлення радянської влади в Україні почалося після революції у Німеччині у листопаді 1918 р., коли російський радянський уряд анулював умови __________ мирного договору. У січні 1919 р. було прийнято нову назву держави — Українська ________________, Тимчасовий робітничо-селянський уряд України було перейменовано на Раду ______________, Головою українського уряду було призначено ___________________ ".
Вставте пропущені слова та дати в тексті: "Соціально-економічна політика радянської влади викликала опір українського населення, проти якого більшовики застосували ____________ . Масовий повстанський рух, що охопив Україну влітку 1919 р., призвів до падіння радянської влади. У результаті контрнаступу радянських військ, здійсненого ___________________ , денікінців було вигнано з України і більшовики знову захопили владу. З 1919 р. в Україні більшовики запровадили політику ___________________ , основними складовими якої були продрозкладка, ________________ , _____________ і мілітаризація праці".
Вставте пропущені слова в тексті: "У квітні 1920 р. між представниками Польщі і ______________ було підписано низку конвенцій, які увійшли в історію під назвою ______________________. Документи розроблялися під керівництвом _________________ та С.Петлюри. За умовами конвенції Польща визнавала незалежність Директорії УНР на чолі з С.Петлюрою, УНР змушена була відмовитися від претензій на _____________________________ ".
Вкажіть, де і коли було підписано мирний договір, за яким Польща визнавала існування УСРР; до Польщі входили Холмщина, Підляшшя, Західна Волинь і Західне Полісся, а також залишалася Східна Галичина:
Позначте положення, якого в Берестейському мирному договорі не було:
Завдання містить сім варіантів відповідей, з яких лише три є правильними. Укажіть правильні твердження: Що з переліченого стосується Української академії наук у 1918-1920 рр.?
Про кого говориться: “Вони славили комуністичне мистецтво і пропагували міську культуру, руйнували установлені традиції і загальноприйняту мову, вважаючи їх пережитком минулого”?
Про яку духовну особу говориться: “Єпископ української греко-католицької церкви. З 17 січня 1901 р. митрополит галицький та Архієпископ Львівський, предстоятель Української Греко-католицької церкви. В 1907 та 1912 рр. побував у Росії, згодом у Білорусії. Заснував російську католицьку церкву. Після лютневої революції 1917 р. в березні організував у Петрограді синод російської католицької церкви. Прибувши до Києва, налагодив контакти з провідними діячами Української Центральної Ради. У вересні 1917 р. митрополит повернувся до Львова: 28 лютого 1918 р. він виступив у палаті панів з промовою, в якій відстоював право всіх націй австро-угорської держави на самовизначення. Підтримував створення Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР), у жовтні 1918 р. став членом Української Національної Ради ЗУНР”?
Хто з діячів, зображених на фото, очолював Українську державу за обставин, наведених в уривку документа: "Перехід Галицької Армії на сторону Денікіна поставив нашу Армію в надзвичайно тяжке стратегічне і матеріальне положення, бо, одночасно із передачею ворогові значної кількості військового майна, для його наступу була відкрита головна комунікаційна лінія... У зв’язку з цим Уряд… заявляє, що він тимчасово переходить на інші способи боротьби за нашу державність... Уряд буде керувати справами України та захищати її перед іншими державами так, як цього вимагатимуть інтереси нашої республіки..."?
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання. «Перехід Галицької Армії на сторону Денікіна поставив нашу Армію в надзвичайно тяжке стратегічне і матеріальне положення, бо, одночасно із передачею ворогові значної кількості військового майна, для його наступу була відкрита головна комунікаційна лінія... У зв’язку з цим Уряд… заявляє, що він тимчасово переходить на інші способи боротьби за нашу державність... Уряд буде керувати справами України та захищати її перед іншими державами так, як цього вимагатимуть інтереси нашої республіки...» Зазначені в уривку документа обставини спонукали «Уряд» до:
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання. «Перехід Галицької Армії на сторону Денікіна поставив нашу Армію в надзвичайно тяжке стратегічне і матеріальне положення, бо, одночасно з передачею ворогові значної кількості військового майна, для його наступу була відкрита головна комунікаційна лінія... У зв’язку з цим Уряд… заявляє, що він тимчасово переходить на інші способи боротьби за нашу державність... Уряд буде керувати справами України та захищати її перед іншими державами так, як цього вимагатимуть інтереси нашої республіки...» У результаті «надзвичайно тяжкого стратегічного і матеріального положення» «Армія» була змушена здійснити:
Карта-карикатура, зображена на фото, ілюструє події:
Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання: «Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська (що вступили на територію України) не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду…» Яку «велику потребу» в Україні мали вказані вище країни?
Якою цифрою на карті позначено район дій повстанських загонів Н.Махна проти гетьманської адміністрації, німецьких і австрійських окупаційних військ?
До складу створеної Українським національним союзом (УНС) Директорії входили:
Що стало вирішальним фактором у поразці спільного наступу польської та української армій в Україні у квітні-травні 1920 р.?
Позначте подію всесвітньої історії, яка збіглася в часі із проголошенням Акта Злуки УНР і ЗУНР:
Позначений на картосхемі наступ Армії УНР і УГА призвів до:
Рішення, ухвалене на ІІІ Всеукраїнському з’їзді рад:
Наведена картосхема дає змогу характеризувати події:
Зображений плакат слід використовувати, характеризуючи політику в галузі культури:
У якому році відбулася подія, описана в уривку з джерела: «Між тим середня група генерала Кравса, зайнявши 30 серпня своїми передовими частинами Київ, ранком 31 серпня рушила колоною через Київ… Але одночасно зі сходу через Київські мости до Києва почали входити денікінські війська під командуванням генерала Бредова… Коли голова колони українських військ вийшла на головну вулицю Києва – Хрещатик, то добровольчі частини, увійшовши на цю вулицю з протилежного боку, відкрили по ній кулеметний і рушничний вогонь…»?
Із якою метою Директорія УНР здійснювала наступні заходи: «Ми, уповноважена волею трудящих України… Директорія, поваливши ненависний гетьманський режим, найближчим часом скличемо конгрес усього трудового люду України. Делегати будуть обиратися на чесних і соціально справедливих засадах: від селянської курії – 71,4%, від робітничої – 22,2%, від трудової інтелігенції – 6,4%…»?
Завдання містить сім варіантів відповідей, з яких лише три є правильними. Укажіть умови Варшавської угоди (1920 р.) між представниками Директорії УНР і уряду Польщі:
Розташуйте подані уривки з документів у хронологічному порядку:
1 «У разі спільної акції польсько-української проти совітських військ на теренах Правобережної України, положених на схід від сучасної лінії польсько-большевицького фронту, військові операції відбуваються під загальним керуванням начальної команди Польських військ»
2 «Обидві договірні сторони, згідно з принципом самовизначення народів, визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють кордон між Росією, Білоруссю і Україною з одного боку, та Польщею – з іншого, становить лінія далі вздовж річки Збруч, до впадання її в річку Дністер»
3 «Однині во єдино зливаються століттям одірвані одна від одної частини єдиної України — Західноукраїнська народна республіка (Галичина, Буковина і Угорська Україна) і Наддніпрянська велика Україна»
4 «Держава, проголошена на підставі права самоозначення народів Українською Національною Радою у Львові... обнімаюча весь простір бувшої австро-угорської монархії, заселена переважно українцями, має назву Західно-Українська Народня Республика»
Чортківська офензива – це:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома