Семестрова контрольна робота з української мови.(ІІ курс)

Додано: 12 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 238 разів
40 запитань
Запитання 1

М’який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку:

варіанти відповідей

виставковий павіл..йон, шановне пан..ство

громадянс..ка позиція, здаєт..ся в оренду

п’ят..сот гривень, перевірка знан..

абсолютна мен..шість, пол..ське посольство

Запитання 2

Букву и треба писати на місці обох пропусків у рядку:

варіанти відповідей

виконувати реч..тативом, промовиста ц..тата

створити за аналог..єю, словниковий д..ктант

с..гнальні вогні, соц..ологічне опитування

історія ав..ації, порадитися з д..ректором

Запитання 3

Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка:

варіанти відповідей

надзьобувати, юшечка, щасливець

бджолосім’я, розмаїтість, узбережжя

єднання, сором’язливість, щирість

джерельце, льодовий, щільний

Запитання 4

Виділена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка:

варіанти відповідей

засвітити, зломити, зчищати

садочок, футболіст, дивина

коротший, витрачати, позаторік

анекдот, покрівля, краяти

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Окремо в цьому тексті пишуться слова

варіанти відповідей

в/перше

від/тепер

на/певно

не/наче

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Вставне слово вжито в реченні

варіанти відповідей

першому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Складним є речення


варіанти відповідей

1

2

3

5

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 9

Помилку в написанні прислівника допущено в рядку: 

варіанти відповідей

зроду-віку, з давніх-давен, спрадавна 

видимо-невидимо, анічичирк, аби-де 

як-не-як, в основному, по-чиновницьки 

по-четверте, всього-на-всього, щосереди

Запитання 10

Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка: 

варіанти відповідей

свис..нути, ненавис..ний, пес..ливий 

тиж..невий, тріс..нути, захис..ник 

навмис..но, провіс..ник, хвас..нути 

радіс..ний, аген..ство, ціліс..ний 

Запитання 11

Помилково утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні:

варіанти відповідей

Люди прагнуть пізнати далекі світи, але той, що до нас ближчий від усіх, вивчили зовсім мало. 

Нині вивчено лише п’ять відсотків дна Світового океану, тому якнайцікавіші відкриття в дослідників ще попереду. 

Після відкриття 1875 року Маріанської западини, найбільш глибокого місця на планеті, там побувало лише три людини. 

На батискафі «Трієст» 1960 року Жак Пікар і Дон Волш сягнули найрекорднішої глибини – 10 916 метрів. 

Запитання 12

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні: 

варіанти відповідей

«Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.

Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю». 

«Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу». 

Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш». 

Запитання 13

Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку: 

варіанти відповідей

коротший, щонайкращий 

ближчий, більш гарячіший 

добріший, найменш удалий 

вужчий, найменш потрібний

Запитання 14

Усі слова пишуться з подвоєнням приголосних:

варіанти відповідей

зустріч, вісь, суміш

можливість, старість, вість

швидкість, потужність, велич

акварель, лінь, радість

Запитання 15

Укажіть рядок, де немає помилок у формі кличного відмінка іменників:

варіанти відповідей

Світлано Сергіївно, Інно Павлівно, Василе Борисовичу

Ганно Миколаївно, Дмитре Володимировичу, пане лейтенанте

Ілля Євгеновичу, Михайле Петровичу, добродію Артемчук

Любове Олександрівно, Юрій Борисовичу, лікарю

Запитання 16

Укажіть неправильне твердження:

варіанти відповідей

Іменники розпис, насип, шампунь належать до одного й того ж роду.

Іменники насіння, хитрощі, Альпи вживаються тільки в множині.

Іменники сосна, легеня, губа  мають варіантні форми в родовому відмінку множини.

Іменники відро, кільце, озерце мають неоднакові закінчення в родовому відмінку множини.

Запитання 17

Не відбувається подвоєння в усіх словах іншомовного походження в рядку:

варіанти відповідей

ан..отація, крос..ворд, ман..а

гум..анізм, ім…унітет, ак..уратний

міс..іонер, нет..о, шос..е

 бюл..етень, ат..ракціон, Ус..урі

Запитання 18

З великої літери треба писати обидва слова в рядку:

варіанти відповідей

(Р,р)еспубліка (Б,б)ілорусь

(М,м)узей (М,м)истецтв

(С,с)тарокиївський (Р,р)айон

 (М, м)іністерство (О,о)борони

Запитання 19

Усі складні слова треба писати через дефіс у рядку:

варіанти відповідей

жовто/блакитний, інформаційно/обчислювальний, парламентсько/президентський

західно/сибірський, командно/адміністративний, високо/кваліфікований

солоно/гіркий, культурно/просвітницький, вельми/шановний

фізико/математичний, соціал/демократичний, мало/населений

Запитання 20

Визначте правильне тлумачення фразеологізму "заливати за шкуру сала":     

варіанти відповідей

збагачувати когось

вигодовувати когось

дошкуляти комусь

бажати комусь

Запитання 21

Укажіть рядок з означено-особовим реченням: 

варіанти відповідей

Ні революцій, ані війн не відвернути,  не спинити.                                      

Не зобидь ні старця, ні дитину, поділись останнім сухарем.              

Над широким Дніпром у промінні блакить.                                                    

Нас зустрічають хлібом – сіллю.

Зупинись, помолись, перехожий, за мене.

Запитання 22

Укажіть рядок з безособовим реченням: 

варіанти відповідей

Ні революцій, ані війн не відвернути, не спинити.                                                    

Не зобидь ні старця, ні дитину,  поділись останнім сухарем.         

Над широким Дніпром у проміні блакить.

 Нас зустрічають хлібом – сіллю.

Зупинись, помолись, перехожий за мене.                          

Запитання 23

Укажіть рядок з неозначено-особовим реченням: 

варіанти відповідей

Ні революцій, ані війн не відвернути, не спинити.      

Не зобидь ні старця, ні дитину, поділись останнім сухарем.                                                               

Над широким Дніпром у промінні блакить.                                             

Нас зустрічають хлібом – сіллю.

Зупинись, помолись, перехожий за мене.               

Запитання 24

Укажіть рядок з узагальнено-особовим речення:

варіанти відповідей

Ні революцій, ані війн не відвернути, не спинити. 

Не зобидь ні старця, ні дитину,  поділись останнім сухарем.  

Над широким Дніпром у проміні блакить.

Нас зустрічають хлібом – сіллю.

Зупинись, помолись, перехожий за мене.     

Запитання 25

Укажіть поширене речення.

варіанти відповідей

Кілька покупців почали сперечатися.

Кабінет переобладнано.

Хлопчаки били байдики.

Вистава була надзвичайна.

Трава не скошена.

Запитання 26

Укажіть складносурядне речення, між частинами якого НЕ треба ставити розділовий знак (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Минуло кілька недовгих хвилин і вони сиділи поруч над водою у гущавині дикого терника на камені.


Річка широка та глибока а вода в ній синя та чиста і котиться вона виблискуючи та шумуючи.

Де-не-де біля вирв сивіє безводний полин і кущиться пахучий чебрець.

На тому боці ген під обрієм примостилося село а над ним посоталися угору сірими верболозами дими з коминів.

Дерево стояло ще голе однак на вітах його вже починалось пташине життя.

Запитання 27

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати…

варіанти відповідей

так що настрій зіпсувався на цілий день. 

бо кожен з нас почувався досить невпевнено. 

проте погода посприяла нам і цього разу.

й обговорювати можливі перешкоди. 

передчуваючи серйозні ускладнення.

Запитання 28

Прочитайте фрагмент учнівського твору, у якому пропущено окремі слова.

Невдовзі Сергій звиїхали на заміську трасу. До ... залишалося дваХлопці провели в дорозі майже добу, але це аж ніяк не робило меншїхню подорож.

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків...

варіанти відповідей

Ігором, Львову, кілометра, цікавою.

Ігорем, Львова, кілометри, цікавою.

Ігорем, Львова, кілометри, цікавішою.

Ігорем, Львову, кілометра, цікавою.

Ігором, Львову, кілометри, цікавішою.

Запитання 29

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Було ще темно,(1) але старий відчував,(2) що настає ранок;(3) веслуючи,(4) він раз по раз чув тремтливі звуки,(5) коли летюча риба вихоплювалася з води і,(6) зі свистом розтинаючи повітря своїми твердими крильми,(7) шугала в темряву.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків у рядку

варіанти відповідей

кома 1 - між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв'язком

коми 2, 5 - перед підрядною частиною складного речення

крапка з комою 3 - між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв'язком

кома 4 - при відокремленій обставині

коми 6 і 7 - при відокремленому означенні

Запитання 30

Установіть відповідність (одне речення зайве)

Тип речення

1 складнопідрядне

2 складносурядне

3 складне безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку

Приклад

А Люби музику – вона облагороджує твої думки і почуття.

Б Красна пташка своїм пір’ям, а людина –знанням.

В Що в пісні співається, те в житті збувається.

Г Голос у нього гучний і спочатку завжди впевнений.

Д Небо вночі чисте, і видно, як падають зорі.

варіанти відповідей

А, Г, Б, Д

В, Г, А, Д

В, Б, А, Д

Д, В, А, Б

Запитання 31

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.


Розділовий знак

1 тире між підметом і присудком

2 тире перед узагальнювальним словом

3 тире при відокремленій прикладці

4 тире в безсполучниковому реченні

Приклади

А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи – усе це дихало молодою парубоцькою красою.

Б Здобути волю – то мій рай.

В Тепер я побачив село – нужденну купку солом’яних стріх.

Г Прийде осінь – у засіках буде хліб золотий.

варіанти відповідей

А,Б,В,Г

Б,В,Г,А

Г,В,А,Б

Б,А,В,Г

В,А,Г,Б

Запитання 32

Підрядна частина з'ясувальна є у такому складному реченні...

варіанти відповідей

Коли ідеш ранковим полем, то грають бризки від роси.

Ніч була довга, думалося, що ніколи вже сонце не зійде.

Люблю людей землі своєї, тому що й я землі своєї вірний син.

День такий, що жалітися грішно на невдачі, нестачі, біду.

Подвір’я затінює крислата яблуня, що росте під хатою.

Запитання 33

Укажіть рядок, у якому подано правильне визначення складносурядного речення:


варіанти відповідей

Складносурядним називається речення, у якому одне просте речення за змістом та граматично залежить від іншого й з’єднується з ним за допомогою підрядного сполучника або сполучного слова;

Складносурядним називається речення, у якому прості речення рівноправні за змістом і пов’язані сурядним сполучником;

Складносурядним називається речення, у якому наявний лише один головний член;

Складносурядним називається речення, у якому є три головні члени.

Запитання 34

Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо:


варіанти відповідей

У простих реченнях, які входять у складносурядне, говориться про швидку зміну подій, явищ;

Друге речення містить у собі несподіваний наслідок чи різке протиставлення;

У складносурядному реченні є спільний другорядний член, який стосується обох простих речень;

Прості речення з’єднані підрядними сполучниками.

Запитання 35

Складнопідрядним зі з’ясувальною підрядною частиною є речення:

        


варіанти відповідей

Мені однаково, чи буду я жить в Україні, чи ні; 

Життя квітує там, де різнотрав’я;

Всі, хто готувався до цієї зустрічі, почувалися винними; 

  Уклін чолом народу, що рідну мову нам зберіг.

Запитання 36

Знайдіть речення з підрядним порівняльним:


варіанти відповідей

Андрієві було тільки дев'ятнадцять років, хоча через свій зріст він видавався вже до­рослим парубком.

Там, де рідні кожна стежка і стеблина, бро­дять мої думи і пісні мої.

 Над голубими вітряками плив журавлиний караван, неначе кликав у дорогу.

Хилилися густі лози, звідки вітер віє (Нар. творчість).

Запитання 37

Знайдіть речення з підрядним наслідку:


варіанти відповідей

 Скільки не дивись на море, воно ніколи не набридне.

Чим далі заглиблювалися вони в гори, тим тихішим ставав відгомін бою.

Це було, як співав соловей над рікою.

Край дороги, якою котився віз, лежав білий пісок (М. Коцюбинський).

Запитання 38

Знайдіть складносурядне речення:

варіанти відповідей

Щодня, щоночі, молила і кликала до себе (Л. Тараненко).

Дощі, що зарядили над турбазою кілька днів підряд, зосталися ніби відрізані променем сонця на асфальті (Л. Тараненко).

Максим обережно відхилив почорнілу хвіртку і ступив на густо всипаний ледь видимим порохом куряви спориш (Л. Тараненко).

Над узорними віялами орляка снується легка-легка павутина, і повітря, здається, тремтить від натужної напруги… (Л. Тараненко).

Запитання 39

Підрядна частина стоїть після головної в складнопідрядному реченні:

.


варіанти відповідей

А. Хто знання має, той і мур зламає.

Б. Добре того вчити, хто хоче все знати.

В. Хто вчиться змолоду, не знає під старість голоду (Нар. творчість)

Г. Хто п’є зілля джинджури, той забуде дорогу до лікаря (Ф. Мамчур).

Запитання 40

Знайдіть складнопідрядне речення:


варіанти відповідей

Це завжди його хвилювало, а по розмові почув він бадьорість і апетит;

У княжий табір вісник вість приніс, що меч тевтона над Волинню звис;

Може, квіти зійдуть – і настане ще й для мене весела весна;

Хлопець зітхнув, хотів щось сказати, далі махнув тільки рукою і пішов.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест